anbefalinger/erfaringer...

Startet av Lenny, 11 juni 2009, 16:39:33

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Lenny

jeg vet at det er masse tråder som omhandler dette temaet, men jeg har fortsatt endel spørsmål ang mitt første sykkel kjøp.

skal bestille meg sykkel om ikke alt for lenge og jeg hadde tenkt og gå for en subrosa novus, men har også kikka endel på kink transition og kink doyle.

noen som har erfaringer med en/flere av disse syklene?
anbefalinger mottas også med stor takk.

for tha record er ca 1,80 høy og veier ca 80.


LENNY.


v e g a r d

Novusen har masse fete deler, men er sikkert ganske hipp som happ hva du velger.. Du kan nok tillate deg å tenke litt på utseende når du velger mellom de tre..

Hvis du har råd, kan du jo se litt på Subrosa Pandora 08, der har du en sykt god deal.

Men hør hva andre sier, jeg er ingen ekspert.

Lenny

jeg liker egentlig novus best sånn utseende messig. men pandora har jeg aldri vurdert, for sist gang jeg var på bmxelement.no var ikke den der. men jeg skal jammen kikke litt nøyere på den nå.. ;D


Lenny

jeg har vært i kontakt med bmxelement, fikk der bedkjed om at pandoraen er 20,5" og at jeg burde gå for en litt lengere ramme...hva er det folk bruker av str? og hvor mye vil jeg merke en 1/2"?  som tidligere nevt er jeg ca180.

v e g a r d

Kjenner folk som er rundt 180 og sykler på 20.5"

Personlig er jeg 182 og sykler 21"..

Er veldig individuelle greier egentlig..

:-Petter

Men den halve tommen merkes ganske mye ja, når det gjelder feelingen i det hele tatt; bunny, manual, airs..

ardiman

er kink gap xl bra for en som er 1.80 og veier 80kg?

v e g a r d

Størelsesmessig så..

Ville likevel valgt noe sterkere..

Lenny

Sitat fra: :-Petter på 14 juni 2009, 12:41:30
Men den halve tommen merkes ganske mye ja, når det gjelder feelingen i det hele tatt; bunny, manual, airs..

hvor stor ramme BURDE jeg ha da? hva er liksom et minimum, vis det går an å tenke sånn...kink doyle f.eks den er 20.75 er denne mer passe?

jeg har lyst til og kjøpe noe som tåler meg og passer meg slik at jeg slipper og bytte sykkel/ deler hele tiden. vis dere har noen andre anbefalinger tas det imot med stor takk..=)

:-Petter

Ja. Jeg kjører 20,75" og er veldig nøgd, er 1.80 selv. Kan vel si at 20,75" er "ideal-størrelsen" til din høyde ;)

Kink Doyle og Kink Transition vil passe deg veldig fint, både når det gjelder styrke og rammestørrelse.

Lenny

jaoki, jeg er vel litt i overkant 1,80 tenker jeg men ikke mye, så 20,75 altså...
transition er riktig nok 1000+ kr billigere, vil det si at delene på den ikke er like "sterke" som doyle? de eneste forskjellen jeg kan finne på speclista er stem,holker,krank, pedaler og drev fremme.

:-Petter

Selvfølgelig er Transition billigere av en grunn, men begge to holder helt fint for deg. Så kan du evt. spare litt spenn og bytte ut etterhvert som du trenger/føler for det.