Newbie-triks

Startet av Frank, 22 august 2006, 01:43:00

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Frank

Okei. Så. Etter å ha hatt sykkelen i underkant en måned kan jeg i underkant av to triks.
Jeg har som sagt/vist i tidligere post en flatland-sykkel. Og ja.
Lærte meg bunny jump for to dager siden, og jeg er i ekstase på grunn av det.
Og jeg kan halvveis Fire-hydrant, bare at jeg tryner ca. hver gang uansett.
Hvor skal de jævla beina mine plasseres? Jeg har fire pegs, og to bein + to hender OG to pedaler.
Allikevel finner jeg aldri ut av hvor jeg skal når jeg har snurra sånn halvveis rundt.
Så jeg mistenker at utgangspunktet jeg husker fra sykkelturen min med Magnus er feil.
Ja?

Også vil jeg at dere skal gi meg tips på triks som ser fete ut, som egentlig er skikkelig lette.
(Eller bare middels vanskelige. Sant. Fortsatt i begynnerfasen her.)

Det var egentlig alt.

(Jada, jeg ser at det er andre poster som har samme innhold som meg nesten,
men hei.)

MCM

#1
Firehydrant.... Du har venstre fot på venstre forpeg pg høyre fot på venstre bakpeg.. triller i passelig fart forover, spark litt i fra med foten du har på bakpegen og snu deg litt mere enn 180 grader sammen med styret og så scuffer du en gang på fordekket mens ramma går etter deg og om du har brems kan du trykke inn den og catche ramma eller pedalen me den foten du har i lufta... Ikke så vanskelig egentlig.... kanskje crappy forklaring, men men..

Du kan jo øve deg på swivels, de er stilige og ikke så vanskelige å lære..
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

BroderHuck

Eller squeaks, dork wheelies eller lignende. Squeaks er at du har venstrefoten på enten venstre forpeg eller venstre pedal, og den andre foten på pedalen. Så går du opp enten ved å jamme høyrefoten mellom dekket og gaffelen eller bruker forbremsen for å gå opp, og så scuffer du bakover med høyrefoten. Ser fett ut, aii. Dork wheelie er at du tar manual med føttene på bakpegsa.
High Hopes.

OleA

Squeakers er ikke akkurat så veldig enkelt i starten, men når man først kan det, glemmer man det ikke med det første. Ser kult ut.
Barspins? forskjellige variasjoner av det.

www.bmxtrix.com har en ganske bra how-to med gode forklaringer og bilder / videoer på de fleste. bmxtrix.com er forresten oppdatert for første gang på 3 år:D

Trackstand er jo et temmelig enkelt triks, det lærte jeg før jeg begynte å sykle. Husker det var en ganske bra crowd-pleaser på ungdomsskolen:P

Venstre fot på venstre frampeg, høyre på venstre bakpeg (eller pedalen), klemmer inn bremsen å snur deg 90 grader. har du brett nok styre klarer du å holde i setetuppen samtidig som du holder i styret for å stabilisere det bedre, men går fint uten å.
Så er det bare å scuffe i vei. Her finnes det tonnevis av variasjoner.
K-town / Granli knights

SteinG

dork wheelies mmmm  ;D denne kan du også dra i en knapp sirkel, så du spinner rundt. når du kan det, kan du ta en utgang der du tar et scuff på bakdekket bakover, så får du en tøff g-turn utgang på en måte. da er du med i gjengen.

Frank

Sitat fra: MCM på 22 august 2006, 01:51:40
Firehydrant.... Du har venstre fot på venstre forpeg pg høyre fot på venstre bakpeg.. triller i passelig fart forover, spark litt i fra med foten du har på bakpegen og snu deg litt mere enn 190 grader sammen med styret og så scuffer du en gang på fordekket mens ramma går etter deg og om du har brems kan du trykke inn den og catche ramma eller pedalen me den foten du har i lufta... Ikke så vanskelig egentlig.... kanskje crappy forklaring, men men..

Du kan jo øve deg på swivels, de er stilige og ikke så vanskelige å lære..

Aha. Det forklarer en del. Jeg glemte liksom ramma. Takk^^.

Frank

Sitat fra: OleA på 22 august 2006, 12:29:17
Squeakers er ikke akkurat så veldig enkelt i starten, men når man først kan det, glemmer man det ikke med det første. Ser kult ut.
Barspins? forskjellige variasjoner av det.

www.bmxtrix.com har en ganske bra how-to med gode forklaringer og bilder / videoer på de fleste. bmxtrix.com er forresten oppdatert for første gang på 3 år:D

Trackstand er jo et temmelig enkelt triks, det lærte jeg før jeg begynte å sykle. Husker det var en ganske bra crowd-pleaser på ungdomsskolen:P

Venstre fot på venstre frampeg, høyre på venstre bakpeg (eller pedalen), klemmer inn bremsen å snur deg 90 grader. har du brett nok styre klarer du å holde i setetuppen samtidig som du holder i styret for å stabilisere det bedre, men går fint uten å.
Så er det bare å scuffe i vei. Her finnes det tonnevis av variasjoner.

Ja. Jeg sjekka litt innpå bmxtrix.com, og det var mye fett der.
Jeg tror jeg printer ut denne sida og løper ut og sykler. Evnt. går ut og sykler. Eller sover på det. Sover.
Så sykle. Ja. M'm. Takk for tips^^.

Flat out vegan

Session i morgen, Frank, du er advart.

Frank

Sitat fra: PMA! på 22 august 2006, 17:32:52
Session i morgen, Frank, du er advart.

Åhlol, du velger de teiteste dagene :(
Jeg spiller kamp i morgen.

Flat out vegan

Du kommer aldri til å være bmxpro om du skal sparke på en lærball hele dagen!

Men ja, en annen dag lzm.

OleA

Å være bmxpro er sikkert kjedelig, spark heller litt lærkule. Enspretten battle:D

Og for ikke å gå helt off topic her. Tailwhip, ganske flashy triks som er ganske grunnleggende innen flatland. Bra å kunne.
K-town / Granli knights

Frank

Sitat fra: PMA! på 22 august 2006, 22:23:18
Du kommer aldri til å være bmxpro om du skal sparke på en lærball hele dagen!

Men ja, en annen dag lzm.

Teita :(

OleA

http://www.eengoedidee.nl/parsefiles/?type=flatland&filename=firehydrant.wmv

Fire hydrant liksom. Bare å snurre rundt å trekke styret til seg...
K-town / Granli knights

Frank


petter speth

dere sier at teilwip er et enkelt triks... kan dere lære meg ossen man gjør det? fett triks!