Skatepark på Ekeberg!

Startet av :-Petter, 4 desember 2007, 12:18:51

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

:-Petter

Yo!

Nå er det slik at Oslo Idrettskrets har 1,500,000kr til disposisjon til ny park på Ekeberg.

Hvis det er noen som melder seg til å hjelpe til meg tegninger etc. så ta kontakt med Idrettskretsen eller send en PM til meg.
Om noen av dere vil være en slags kontakt i miljøet, vil jeg gjerne at dere tar kontakt med meg så kan muligens Nordstrands Blad fikse noe. (Muligens et oppslag til, det blir uansett et oppslag om dette i torsdagsutgaven av NB.)

Jeg har nesten ikke noe erfaring med dette fra før, men etter å ha sendt mail til NB og spurt om Skateparken på Ekeberg ble noe av, meldte de iallefall stor interesse for dette.

- Petter Vegusdal ;)

henrikBergen

utepark? få de til å bygge betong...!! bare så det er sagt, så er det ingen som har bra tegninger som gir de bort. de selges. viktig å påpeke at tegninger ikke er dårlige skisser, men ekte byggtegninger med nøaktive mål på ALT, vinkler mellom ALT osv... er selv med på brukermøtene om FYSAK-hallen i bergen. de kjøper tegninger fra en svensk kis, han som har bygget malmo parkene osv. tror det blir bra, men koster nok ganske mye å kjøpe slike tegninger.

er det ingen i kommunen som virklig har peiling?

:-Petter

Det var egentlig ikke det jeg tenkte på, misforstå meg rett, men heller det å få parken litt mer "bmx-vennlig." 

Hvordan det går med kommunen akkurat nå, vet jeg ikke, ettersom de nettopp har starta på prosjektet.

Kommer med litt mer detaljert info senere.

Ken


cc

Hjelper gjerne til, du har vel mobilnummeret mitt, Petter? Evt send pm ;)

eirik s

Sitatutepark? få de til å bygge betong...!!
Øhm... Hvorfor det? Mange erfaringer fra dette landet viser jo at da er det ganske lett å bomme både på kjørbarhet og budsjett. Og så trenger man folk som kan bygge i betong, noe som som oftest betyr folk som ikke aner fram og bak på en BMX, i motsetning til tre-ramper, hvor vi har ganske mye kompetanse sjøl. I tillegg er det dyrere og mer komplisert å vedlikeholde (det er nemlig ikke vedlikeholdsfritt sånn som mange tror), og hvis man har lyst til å forandre på noe etter en stund... vel...

Altså, det er digg å kjøre betong (selv om det kan være au), men jeg mener at tre er mye mer anvendelig. Det som er viktig er at man får sagt i fra på forhånd om vedlikeholdsbehovet, slik at man unngår det som skjedde på Voldsløkka. Og hvor mye mer tre-park får man ikke for 1,5 mill?

Filip


pitstop

Jeg vil være en kontakt i miljøet, hehe.. Jeg bor i den samme bydelen også, uansett så støtter jeg dette, samme hvor jeg bor.

Send PM hvis det er noe jeg kan gjøre

Thomas

Jeg ser en gylden mulighet til at bmxerne i Oslo kan få "vår egen" park... Kanskje du, Petter, kunne prøvd å ordne et møte med Oslo Idrettskrets og bmxerne, siden du har litt kontakt med NB osv?
-Sgitnuar_

magge

Betong tar livet av føttene dine hvis du slammer litt. Og er mye hardere å tryne på ift treverk enn man skulle tru.
Bare nevner det, kul greie, med på dugnad eller hva det skulle være når tida kommer :)
Dust yourself off and try again.

pitstop

hvis dere ønsker betong, så får vi nesten ingen muligheter, fordi det er så jævlig dyrt! Treplater for Faen, det er tingen :)

Ken

Sitat fra: pitstop på  4 desember 2007, 22:30:55
hvis dere ønsker betong, så får vi nesten ingen muligheter, fordi det er så jævlig dyrt! Treplater for Faen, det er tingen :)
Enig.. Go for wood..

cc

Sitat fra: KenMH på  4 desember 2007, 22:42:59Enig.. Go for wood..
Heh.. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=wood

Mye mulig å bygge med litt forskjellige materialer også. Et par store pyramider som basis, noen flyttbare quartere og banks i tre, og en buet 180-vegg i murstein :)

sayrion

Sitat fra: henrikBergen på  4 desember 2007, 12:33:13

er det ingen i kommunen som virklig har peiling?

Nope,
Tror ikke det er noen bmx'ere eller rampbyggere som jobber i kommunen i oslo. Saksbehandlere er antikristen.

:-Petter

Jeg fikk altså kontakt med Nordrstrands Blad, og de har kontakt med Oslo Idrettskrets. Det er Ingrid Tollånes (General Sekretær) som er leder for prosjektet. Dette er jo nettopp startet opp, så det blir antagelig ferdig i 2009, men tror det kan bli muligheter for noe midlertidig.

Nordstrands Blad tipset også sportsavdelingen sin, så det kan bli muligheter for en liten reportasje,
enten må det bli i Nøsted/Arena, eller noe større til våren. Hva synes dere om det?

;)