Howto: Bunny hop

Startet av erlend!, 2 august 2006, 01:09:56

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

erlend!

kan noen være så snill å fortelle meg hvordan gjøre høye og vellykede bunnyhops?? :-\

Nicco


Thomas

Min erfaring er å gå ut å øve. Man lærer som regel ikke så mye av å lese hvordan man gjør bunny-hop
-Sgitnuar_

petter speth

#3
jeg er ikke god i bmx enda, men jeg lurer på om det er noen spssielle teknikke på å ta "bunny" opp på ting som en f.eks 30 cm forteunskan?  jeg klarer bare ca 30 cm bunnyhop - er det noen teknikker? hoppe såså lannkt unna? lene seg mye bakpå?

harry

Lær deg og hopp opp små ting først, så hopper du opp litt høyere ting, så litt høyere igjen.

Jacko

når du ska trene på og hoppe over ting så gjør det på ting som redder deg fra hang ups. Som en pappeske eller noe.
Mitt tips når du bunnier opp en ting er og kjøre skrått mot den og dra nosen høyere enn når du normalt bunnier..

Thats hva som funker for meg iaffs

SK

Tror det er best og øve på ting som for eksempel pappkasser først.
Men når jeg øvde på bunny hoppet jeg over alt som lå på veien ;D
Kongler, småstein osvosv
Vis du skal bunny opp på en ting bør du kanskje ta i litt fart og bunny en godt stykke fra tingen du skal opp på.
Vis jeg kommer for nærme før jeg hopper til får jeg ofte hangup med bakhjulet, det er IKKE morsomt :-\
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

cc

Foreslår at du begynner med å finne en lasterampe eller noe annet i asfalt eller jord, som har en rund kant på toppen. Dette for å unngå punktering og bråstopp om du ikke får med bakhjulet opp på kanten. Hvis du skal lande på pappesker, faller du jo garantert, enten gjennom og deiser i bakken, eller at hjul låser seg og du går over styret, så jeg synes det høres sketchy ut.

petter speth

off det høres ikke deilig ut :( jeg fikk hangup når jeg skulle ta bunny opp på en ca 30 cm høy kant og bakhjulets sklei siden jeg kom litt skjeift og DET var ikke morsomt... men takk for svar ;D skal øve på sånne ting med rund kan først ;)

perkristian

med den sykkelen jeg "bruker" som ikke er en bmx en gang men en barnesykkel egentlig, så bruker jeg 1 eller 2 mursteiner, setter dem oppå hverandre med smaleste sida ned, det blir ca 30 cm, har bare prøvd en gang før det begynte å regne pluss at dekke ble punga dagen etter ::) men det gikk nesten, fikk over forhjulet og kjente ikke at jeg traff med bakhjulet, før jeg så at de hadde veltet

Rednass

Hei, jeg sliter med bunny hop ganske mye jeg vet liksåm ikke hvordan jeg drar bakhjulet opp kan noen hjelpe? :P

BmX Dud

Sitat fra: Rednass på  7 november 2006, 15:44:44
Du skrev en link om hvordan vi gjør hoye bunnyhops  mitt spørsål er hvordan vi får bakhjulet opp. fåresten har eg søkt men har ikke funnet der

Eg foreslår at når du har steila med bakhjulet så viper du kroppen frem da får du med deg bakhjulet. Det var sånn eg starta hvertfall :)

2rd

eg øvde meg te å håppa åpp paller/plater!
begynte med ca 5cm, så 10, så 15, så 20 osv.
bare gå til en byggeplass i nærheten, så finner du sikker noe du kan bruke!
;)

Migla

Hallo folkens! Jeg har tenkt å kjøpe en BMX(tror jeg) men vet noen om en side hvor dem viser åssen man tar bunnyhopp i både film og bilde eller en av delene? :}

Spørsmål:

1. Åssen tar man bunnyhopp?
2. Kan man finne en bra BMX til under 1500,- ?
3. Er BMX'er tunge?

- Takker for svar :D

Damir

Du finnr nok ikke en bra bmx til under 1500. Og for aa si det saann jo billigere bmx jo tyngre :P
- Do what you like,
  and you will like what you did.      Stefan Lantschner