Hovedmeny

Min sykkel (Anger)

Startet av Myhre, 10 september 2010, 21:08:18

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Myhre

Jeg haddde bestemt meg for å kjøpe BMX i sommer og hadde tenkt å legge i rundt 3000,-. Det var mange i klassen som drev med BMX fra før, og alle sa at jeg burde bestille på nett, f. eks bmxelement.no elr CRC.
Jeg fant en grei sykkel på CRC, men jeg greide selvfølgelig ikke å vente i 2 uker så jeg endte opp med en WeThePeople nova til 3000. Nå angrer jeg noe sinnsykt, noen som har noe tips om hvordan jeg kan få sykkelen litt bedre? Jeg har tatt av bremsene og senket sete... Legger ut bilder når jeg får tid!

martinandr

Til neste uka skal jeg bruke 2k på bmxelement til å forbedre en WTP envy 09:) Det anbefaler jeg deg sterkt, du får sinnsykt mye bra stuff til 2k;)
*Nytt sete(Privotal combo)
*Plastpedaler
*Hjulsett
*lettere/bedre dekk
*Kanskje ny krank?
Bare se/spørr på bmxelement;) Dær finner du d du trenger kompis;)

-m.A
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

Myhre

Takk for svar budd ; ) Vurderer sterkt et par plastikk pedaler!

martinandr

tips til pedaler:)
jeg skal i allefall kjøpe disse;)

http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2619

Ruben plast - 180g:)
ca. 300g lettere enn de wellgo pedalene du har:P

Som sagt anbefaler sterkt ny setecombo
http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2134
KHE Loyal 200g m setepinne!:)
ca. 400g lettere enn din sete/pinne combo:)

-m.A
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

Myhre

Nice ;-D så bra ut, håper på å få sykkelen så lett som mulig.

martinandr

samme hær:) med de nye delene osv, så håper jeg å få sykkelen under 9.5:):)
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

grandee

sjønner ikke hvorfor alle sykklene skal være så jævli lette. selfølgelig er det deilig, men ville heller satse på en ramme med bedre geo osv, om du er nybegynner er det bedre å starte med en litt tung sykkel. så kjøpe nye deler bli stooked, og etter en stund få en lettere sykkel eller en som passer deg. geometrien på ramma er mye vikigere for meg en dårlig geo og lett sykkel

MagnusTS

Sitat fra: grandee på 10 september 2010, 22:53:54
sjønner ikke hvorfor alle sykklene skal være så jævli lette. selfølgelig er det deilig, men ville heller satse på en ramme med bedre geo osv, om du er nybegynner er det bedre å starte med en litt tung sykkel. så kjøpe nye deler bli stooked, og etter en stund få en lettere sykkel eller en som passer deg. geometrien på ramma er mye vikigere for meg en dårlig geo og lett sykkel

En lett sykkel trenger vel ikke å ha dårlig geo?

grandee

Sitat fra: MagnusTS på 10 september 2010, 23:22:36
Sitat fra: grandee på 10 september 2010, 22:53:54
sjønner ikke hvorfor alle sykklene skal være så jævli lette. selfølgelig er det deilig, men ville heller satse på en ramme med bedre geo osv, om du er nybegynner er det bedre å starte med en litt tung sykkel. så kjøpe nye deler bli stooked, og etter en stund få en lettere sykkel eller en som passer deg. geometrien på ramma er mye vikigere for meg en dårlig geo og lett sykkel

En lett sykkel trenger vel ikke å ha dårlig geo?
tror jeg uttrykte meg feil der, har selv en sykkel som veier rundt 9,7 kilo eller noe, tierra grande ramme og digger den! men selv når jeg starte ble jeg dritstooked når jeg fikk lettere og lettere sykkel og klarte nye triks.

Tjalve

box fresh

Myhre

Fikk nettopp tilbud på ei The Riot 2009 ramme til 400,- av en kamerat. Han anbefalte meg den pga. jeg er lav og ikke veier så mye.
Er dette noe å vurdere? 

Dapp

Sitat fra: martinandr på 10 september 2010, 21:19:33
Til neste uka skal jeg bruke 2k på bmxelement til å forbedre en WTP envy 09:) Det anbefaler jeg deg sterkt, du får sinnsykt mye bra stuff til 2k;)
*Nytt sete(Privotal combo)
*Plastpedaler
*Hjulsett
*lettere/bedre dekk
*Kanskje ny krank?
Bare se/spørr på bmxelement;) Dær finner du d du trenger kompis;)

-m.A

Ossn hjulsett får du for under 2 k på element? :S billigstehjulet jeg har sett der er til 1,2 og det er framhjul.

martinandr

mente ikke at jeg skulle kjøpe det for 2k, men ga han jo tips for hva HAN kan kjøpe:P evt hjulsett;)
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)

Dapp

Sitat fra: martinandr på 11 september 2010, 15:25:40
mente ikke at jeg skulle kjøpe det for 2k, men ga han jo tips for hva HAN kan kjøpe:P evt hjulsett;)

hehe, men husk at det ikke altid er like bra og kjøpe det som er lett. Bra og kjøpe noe som har bra kvalitet og holder.

martinandr

det er absolutt sant:) Men på element så er det sånn: Billig = tungt og svakt. Dyrt = lett og sterkt;):)
Å falle e no' alle gjør, før de lærer å fly!:)