Konkuranse Bilder Fra Street Jammet (6bilder foreløpig)

Startet av Saurus, 5 oktober 2010, 21:46:59

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Saurus

Ja, da mener jeg det er på tide å legge ut de beste bildene mine fra streetjammet, har redigert ferdig et bilde fra streeten av Ola, håper dere liker det, skal se om jeg klarer å redigereferdig noen til ;)

Håper dere liker det.












(foto: Magnus Nordstrand editing: Jonathan Gross)

(foto: Magnus Nordstrand editing: Jonathan Gross)


Kommentarer takk!!
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

* aka mads

#1
Hva er det du har gjort med det første bildet? Sorry å si det, men det så ikke ut.
Syns det er litt mye distraherende i bakgrunnen på de fleste av bildene, rytter midt på en bygning o.l.
Likte whippen til Degos, dybdeskarpheten gjør at det ikke gjør så mye med veggen bak han. Komposisjonen er litt kjedelig på mange av bildene, prøv å bruk formatet litt bedre. Trenger vi å se fotografen på bilde 1 og 2? Trenger vi å se så mye trær bak Didrik på bilde 3? Lag noen nye med annet utsnitt.
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Saurus

Sitat fra: * aka mads på  5 oktober 2010, 23:31:24
Hva er det du har gjort med det første bildet? Sorry å si det, men det så ikke ut.

Første bilde har jeg faktisk tatt å gjort om til HDR, noen synes det er pent, noen synes det er stygt, jeg er av dem som synes det er pent.

Sitat fra: * aka mads på  5 oktober 2010, 23:31:24
Syns det er litt mye distraherende i bakgrunnen på de fleste av bildene, rytter midt på en bygning o.l.

Kan være enig at byggingen burde vært litt mer utydelig, men gjort er gjort.
Det at det er ryttere i bakgrunnen er vanskelig å fjerne når en tar bilde.
Men jeg synes det er greit, viser bare at det ikke er en privat fotosession, men faktisk et bilde fra et sykkelarrangement.


Sitat fra: * aka mads på  5 oktober 2010, 23:31:24
Trenger vi å se fotografen på bilde 1 og 2? Trenger vi å se så mye trær bak Didrik på bilde 3? Lag noen nye med annet utsnitt.

Sånn er det, noen ganger spretter du også foran linsa som linselus :P
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

Jonas

Sitat fra: Saurus på  8 oktober 2010, 19:57:21
Sånn er det, noen ganger spretter du også foran linsa som linselus :P

Denna gangen var det (selveste) Eirik s !

Jeg synes de greiene på det første bildet var ganske tøft :D syklistene i bakgrunnen ga også bildet en slags "stemning" ;D
For å gjøre det klart hvor my peiling jeg har; så skjønte jeg ikke engang halvparten av innlegget til * aka Mads

AnV

Sitat fra: Saurus på  8 oktober 2010, 19:57:21
Sitat fra: * aka mads på  5 oktober 2010, 23:31:24
Hva er det du har gjort med det første bildet? Sorry å si det, men det så ikke ut.

Første bilde har jeg faktisk tatt å gjort om til HDR, noen synes det er pent, noen synes det er stygt, jeg er av dem som synes det er pent.


Er vel ikke HDR hvis du ikke har flere bilder med forskjellig eksponering som utgangspunkt? Noe av poenget med HDR er vel å bevare detaljer som ellers ville forsvunnet i skyggen eller i overeksponerte områder. Sorry, men det bildet er verken HDR eller noe pent i mine øyne :)

Ellers kule bilder.

eirik s

Jeg spretter aldri! Mads derimot...

Anyway, når det gjelder video/foto-konkurransen så var jo poenget med den å oppmuntre flere til å filme/ta bilder enn i fjor. Og det funka ikke noe særlig, så da sparer vi den idéen til en annen gang.

Sorry, Jonathan, og beklager at vi ikke har vært tidligere ute med avlysninga (vi ventet vel egentlig på å se om det ble noe mer respons).

Saurus

Sitat fra: AnV på  8 oktober 2010, 22:04:00
Sitat fra: Saurus på  8 oktober 2010, 19:57:21
Sitat fra: * aka mads på  5 oktober 2010, 23:31:24
Hva er det du har gjort med det første bildet? Sorry å si det, men det så ikke ut.

Første bilde har jeg faktisk tatt å gjort om til HDR, noen synes det er pent, noen synes det er stygt, jeg er av dem som synes det er pent.


Er vel ikke HDR hvis du ikke har flere bilder med forskjellig eksponering som utgangspunkt? Noe av poenget med HDR er vel å bevare detaljer som ellers ville forsvunnet i skyggen eller i overeksponerte områder. Sorry, men det bildet er verken HDR eller noe pent i mine øyne :)

Ellers kule bilder.

Faktisk så er det 3 forskjellige bilder med eksponeringer. 
Har lagd en nytt bilde, samme bilder, bare andre innstillinger.


Sitat fra: eirik s på  8 oktober 2010, 22:21:29
Jeg spretter aldri! Mads derimot...

Anyway, når det gjelder video/foto-konkurransen så var jo poenget med den å oppmuntre flere til å filme/ta bilder enn i fjor. Og det funka ikke noe særlig, så da sparer vi den idéen til en annen gang.

Sorry, Jonathan, og beklager at vi ikke har vært tidligere ute med avlysninga (vi ventet vel egentlig på å se om det ble noe mer respons).

Dette er ganske svakt, ettersom du bekreftet det flere ganger når jeg spurte deg klart og tydelig om det er premie til beste bilde, og ja du bekreftet at det var nok premier til beste fotograf.

Svakt... 
Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

eirik s

Har aldri sagt at vi ikke har premier, men hele poenget med fotokonkurransen var å oppmuntre flere til å filme/ta bilder. Når så ikke skjedde, prøver vi heller å gjenomføre det en annen gang.

For å si det sånn: Vi har avlyst klasser i NM før på grunn av for lavt deltagerantall, selv om vi hadde bekreftet klassene på forhånd.

Don Runo

Jeg synes dette går utover feil person, Saurus burde heller bli takket for å delta, han har lagt arbeid i dette. Det er å sammenlikne med når man sitter på skolen og læreren bærer seg over det høye fraværet, til de som er på skolen.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

eirik s

Hæ? Jeg bare svarte ganske konkret på hans innvendinger.

Men ja, takk for deltagelsen til de (veldig få) som deltok. Vi får komme sterkere tilbake.

Don Runo

Det var ikke en kommentar til svaret over, men til hele behandlingen av fotokonkurransen og denne tråden. Jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt pissed hvis jeg hadde lagt arbeid i en konkurranse som plutselig ble avlyst. Jeg regner vel ikke med at klassene i NM ble avlyst etter at runsa var kjørt.

Hvorfor kan ikke Saurus vinne?

Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

eirik s

SitatJeg regner vel ikke med at klassene i NM ble avlyst etter at runsa var kjørt.

For at den sammenligninga skal funke måtte vi ha tatt en opptelling over deltagerne som evt skulle ta bilder eller filme før vi begynte jam-dagen.

Ellers er jeg litt usikker på hva du mener med "behandlinga av denne tråden" ellers. Han ba om kommentarer, og så vidt jeg kan se er alt saklig og konstruktiv kritikk.

Litt usikker på hva som skulle være poenget med å "vinne" noe uten andre konkurrenter, og hvis det kun er snakk om at man veldig gjerne vil ha en premie, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

Uansett: Jeg har akkurat hatt det tøffeste døgnet jeg kan huske å ha opplevd, så jeg bør vel kanskje la dette ligge litt. Vi kan vurdere å komme tilbake til det, antar jeg, hvis det er en så jævla big deal.

P.S. Premien var ment å være noe jeg/vi skulle fikse personlig, ikke noe vi har fått av en sponsor, bare så det er sagt.

Don Runo

Postinga mi var bare et resultat av at jeg ville gi Saurus litt cred for å stille opp, selv om ingen andre gadd. Vi kjenner vel hverandre så godt at du vet jeg ikke vil angripe deg personlig, og det har heller ikke vært meningen. Sorry hvis det har skjedd.

Så nei, det er ikke noen big deal for meg, jeg har bidratt til diskusjonen og fått fram det jeg ville; litt cred til Saurus.

At du har hatt det vanskligste døgnet på lenge synes jeg ikke høres koselig ut, men det er sikkert ikke noe som skal taes opp her uansett. Håper det ordner seg, hvaenn det er,  og si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe med.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Gerber

Jeg vet ikke i hvor stor grad det teller å legge opp her, men jeg kan gjerne bidra med mine efterjam-jam bilder fra facebook hvis det hjelper oss i å få en konkurranse.

Sitat fra: Meruno på 10 oktober 2010, 12:08:39
At du har hatt det vanskligste døgnet på lenge synes jeg ikke høres koselig ut, men det er sikkert ikke noe som skal taes opp her uansett. Håper det ordner seg, hvaenn det er, og si ifra hvis det er noe jeg kan hjelpe med.