Bygge Bmx til 6-åring.

Startet av Stian216, 28 august 2011, 09:46:38

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Stian216

Hei.

Jeg kjøpte en Merida bmx til guttungen i sommer, men den ble stjålet.

Nå tenkte vi at det hadde vært moro å bygge en sammen. Meridasykkelen var en tung sak og veide mer enn min fulldempa stisykkel og var vanskelig for ham å få over fortauskanter :) Tanken var at vi kunne få til en lettere sykkel, men så billig som mulig.

Guttungen er 130cm og veier ca. 25kg. Jeg har kikket etter en passende ramme, men har enda tilgode å finne en som kan passe. Den han hadde var vel 10,5" tror jeg.

Hvis noen har noe som kan brukes så gi beskjed.

Mvh

Stian

sondre w

Jeg tror en 18"/19" tommer vil passe. 10,5 må vel være svært lite? Hvis man skal plukke en og en del kan det blir vel så dyrt, bare så det er klart, hvertfall i Norge. Kanskje det blir noe billigere å bestille fra USA..

* aka mads

Vil nok tro begge er litt ute å kjører her. En bmx med 16" hjul har en TopTubelengde på 16"-17" vanligvis. En 16" er vanskelig å bugge helt fra bunnen og opp, Såvidt jeg vet kan du spesialbestille rammer fra fbm, men det vil koste nesten like mye som å kjøpe en ferdig satt opp 16".
En http://www.wethepeoplebmx.de/rookie-series/seed-16q vil være et godt kjøp til guttungen, og den kan du bytte ut det meste på hvis det er ønskelig. Vet at Bab hadde disse i sommer, men vet ikke om de har flere. Ellers har også BmxElement hatt flere typer 16" sykler inne, kontakt de også og hør. Håper dette hjelper
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Stian216

Sitat fra: sondre w på 28 august 2011, 12:52:48
Jeg tror en 18"/19" tommer vil passe. 10,5 må vel være svært lite? Hvis man skal plukke en og en del kan det blir vel så dyrt, bare så det er klart, hvertfall i Norge. Kanskje det blir noe billigere å bestille fra USA..

Javel, den han hadde var litt i største laget, men nå er jo sesongen snart slutt. En 18" vil kanskje passe greit til våren.

[/size]
Sitat fra: * aka mads på 28 august 2011, 13:36:29
Vil nok tro begge er litt ute å kjører her. En bmx med 16" hjul har en TopTubelengde på 16"-17" vanligvis. En 16" er vanskelig å bugge helt fra bunnen og opp, Såvidt jeg vet kan du spesialbestille rammer fra fbm, men det vil koste nesten like mye som å kjøpe en ferdig satt opp 16".
En http://www.wethepeoplebmx.de/rookie-series/seed-16q vil være et godt kjøp til guttungen, og den kan du bytte ut det meste på hvis det er ønskelig. Vet at Bab hadde disse i sommer, men vet ikke om de har flere. Ellers har også BmxElement hatt flere typer 16" sykler inne, kontakt de også og hør. Håper dette hjelper



Hahaha, ja, det tviler jeg ikke på. Det er litt andre standarder å sette seg inn i. I følge Merida så var den han hadde 10,5, men om det er i tommer aner jeg ikke. Man skulle jo tro det. Her er specs:http://www.merida.no/umf-brad-st-5.161380.no.html
[/size]
Vi har kikket på forskjellige sykler, men å bruke 3000,- på en sykkel er ikke mulig nå. Jeg er student og kona jobber deltid. Derfor tenkte jeg at vi skulle bygge. Da kan jeg kjøpe en deler når jeg har råd til det. Det er sånn jeg har bygd alle syklene mine :)