BMX/SKATE/BLADES

Startet av Eze, 21 mai 2008, 20:07:07

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Eze

Har tenkt litt på sånn hva slags musikk som passer til de tre forskjellige "street" extreme sportsa, og tenker at det er sånn her:

Blades: Trance,(Hip Hop)

Skate: Hip Hop,(Rock)

BMX: Rock,(Hip Hop)
(Rock: Metal, Punk, Alternative, alt innen det gode...)

Noen litt enige? Please ikke angrip meg med "Åh herregud du er en analfis, jeg liker trance og er BMXr!!", dette er ikke for å lable alle men, tenker sånn generelt, både hva de fleste innen disse 3 sportene hører på og hva som passer...

BmxKris

Jeg kjører street i bmx og hører på hip hop. og etter min mening har du vell litt rett? :)

henrikBergen

haha, sykt bra tråd....

det er selvfølgelig helt individuellt

MCM

Blades: country
sk8: jazz
bmx: dyrs dødsskrik
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

SK

Vis du tenker på film?  så er vel chill redigering(hip hop) og litt hurtig redigert (rock).. min mening
Men sk8 me rock passer dårligt
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Eze

Sitat fra: henrikBergen på 21 mai 2008, 20:27:30
haha, sykt bra tråd....

det er selvfølgelig helt individuellt

hehe, vell seff, men sånn hvis du måtte velge hva BMX er men også noe de (er) hvilke to ville du valgt, samme med skate og blades :P

SK:
Vell, i film så kan instrumental hip hop beats være sykt deilig, men sånn tenker, hvis en BMXr trenger litt adrenalin, settern ikke på høy trance for å bli gira, man setter på den metal sangen som tar av eller noe innen rock som tar av.. :P  Tenker: Give it All - Rise Against, Hardcore, for å ta av :P:P
(Når jeg mener (rock) på skate, tenker jeg Punk, men rock for meg er alt innen de gode sjangerne, som Metal, Punk, Alternative, Screamo, Melodic Death Metal, etc :D)

Eze

Sitat fra: MCM på 21 mai 2008, 20:42:04
Blades: country
sk8: jazz
bmx: dyrs dødsskrik

LoL

Marius

#7
Sitat fra: Eze på 21 mai 2008, 20:50:58
Sitat fra: henrikBergen på 21 mai 2008, 20:27:30
haha, sykt bra tråd....

det er selvfølgelig helt individuellt

hehe, vell seff, men sånn hvis du måtte velge hva BMX er men også noe de (er) hvilke to ville du valgt, samme med skate og blades :P

SK:
Vell, i film så kan instrumental hip hop beats være sykt deilig, men sånn tenker, hvis en BMXr trenger litt adrenalin, settern ikke på høy trance for å bli gira, man setter på den metal sangen som tar av eller noe innen rock som tar av.. :P  Tenker: Give it All - Rise Against, Hardcore, for å ta av :P:P
(Når jeg mener (rock) på skate, tenker jeg Punk, men rock for meg er alt innen de gode sjangerne, som Metal, Punk, Alternative, Screamo, Melodic Death Metal, etc :D)

Skjønner du hva du selv sier? Jeg hadde iallfall problemer med å forstå det der..

Hvorfor mener du at en BMXer trenger metal og ikke trance for å bli gira? Det er jo opp til hver enkelt, som Henrik sier.
Du tenker at BMX er rock, men "skate-rock" er noe annet? Altså Metal, Punk, Alternative, Screamo, Melodic Death Metal.
Må si jeg sjeldent har hørt melodic death metal på en skatefilm. Syns de fleste skate filmer har alternativ rock eller hiphop.

Og hvordan får du Blades og trance til å henge sammen?

I den siste tiden så er det vel mest elektro som går igjen i BMX-filmene. Ratatat, Vitalic, Justice osv.
Men vanskelig å si akkurat hvilken musikksjanger en sport er knyttet til, altså! Det avhenger vel heller litt på stilen til rytteren. Syns hardcore/metal vanligvis brukes i sånne kræsj & tryn-klipp.


Og forresten! Om du er interessert i hva BMXere hører på, kan du ta en titt i "Hvem er du?"-tråden. Der står det hva hver enkelt hører på. Så kan du jo se hva resultatet blir.
Tviler på at du får vite noe særlig hva Skatere og Bladere hører på, på dette forumet.

Sitat fra: MCM på 21 mai 2008, 20:42:04
Blades: country
sk8: jazz
bmx: dyrs dødsskrik

Hahaha! Du er den beste! :D
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

BmxKris

Alle har vell sin egen mening? ::)

Eze

Sitat fra: Marius på 21 mai 2008, 21:12:55
Sitat fra: Eze på 21 mai 2008, 20:50:58
Sitat fra: henrikBergen på 21 mai 2008, 20:27:30
haha, sykt bra tråd....

det er selvfølgelig helt individuellt

hehe, vell seff, men sånn hvis du måtte velge hva BMX er men også noe de (er) hvilke to ville du valgt, samme med skate og blades :P

SK:
Vell, i film så kan instrumental hip hop beats være sykt deilig, men sånn tenker, hvis en BMXr trenger litt adrenalin, settern ikke på høy trance for å bli gira, man setter på den metal sangen som tar av eller noe innen rock som tar av.. :P  Tenker: Give it All - Rise Against, Hardcore, for å ta av :P:P
(Når jeg mener (rock) på skate, tenker jeg Punk, men rock for meg er alt innen de gode sjangerne, som Metal, Punk, Alternative, Screamo, Melodic Death Metal, etc :D)

Skjønner du hva du selv sier? Jeg hadde iallfall problemer med å forstå det der..

Hvorfor mener du at en BMXer trenger metal og ikke trance for å bli gira? Det er jo opp til hver enkelt, som Henrik sier.
Du tenker at BMX er rock, men "skate-rock" er noe annet? Altså Metal, Punk, Alternative, Screamo, Melodic Death Metal.
Må si jeg sjeldent har hørt melodic death metal på en skatefilm. Syns de fleste skate filmer har alternativ rock eller hiphop.

Og hvordan får du Blades og trance til å henge sammen?

I den siste tiden så er det vel mest elektro som går igjen i BMX-filmene. Ratatat, Vitalic, Justice osv.
Men vanskelig å si akkurat hvilken musikksjanger en sport er knyttet til, altså! Det avhenger vel heller litt på stilen til rytteren. Syns hardcore/metal vanligvis brukes i sånne kræsj & tryn-klipp.


Og forresten! Om du er interessert i hva BMXere hører på, kan du ta en titt i "Hvem er du?"-tråden. Der står det hva hver enkelt hører på. Så kan du jo se hva resultatet blir.
Tviler på at du får vite noe særlig hva Skatere og Bladere hører på, på dette forumet.


Vell da har du misforstått meg, det jeg mente var at Skate er Hip Hop og Rock som i punk, ikke melodic death metal, men at BMX rock er alt fra punk til melodic death metal, og da mener jeg det som passer selve sporten, etter min mening er blades bare lol, skatere klager for mye, og hvis en BMXr tryner så kan det være ganske heftig tryning... Synes det er litt mer risky liksom... Men som jeg prøvde å få fram mente jeg ikke rett fram FILMENE, jeg mente selve sporten.

Trenger ikke gå pms på meg bare fordi jeg ikke har skjønt punktum og komma reglene etter 11 år med skole :P

(Edit: Også, hvis du ikke forsto, hvorfor ga du et svar da? Da er svaret ditt basert på... Ingenting?)

MCM



og da mener jeg det som passer selve sporten, etter min mening er blades bare lol, skatere klager for mye, og hvis en BMXr tryner så kan det være ganske heftig tryning... Synes det er litt mer risky liksom..

[/quote]

WTF?
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Eze

Sitat fra: MCM på 21 mai 2008, 22:45:48


og da mener jeg det som passer selve sporten, etter min mening er blades bare lol, skatere klager for mye, og hvis en BMXr tryner så kan det være ganske heftig tryning... Synes det er litt mer risky liksom..


WTF?
[/quote]

Min mening, hvis du tror dette er en wtf mening så har du hørt få meninger... Hadde jeg derimot påstått det hadde det vært en annen sak :)

JT

Sitat fra: Eze på 21 mai 2008, 22:42:32
det jeg mente var at Skate er Hip Hop og Rock som i punk, ikke melodic death metal, men at BMX rock er alt fra punk til melodic death metal, og da mener jeg det som passer selve sporten, etter min mening er blades bare lol, skatere klager for mye, og hvis en BMXr tryner så kan det være ganske heftig tryning... Synes det er litt mer risky liksom... Men som jeg prøvde å få fram mente jeg ikke rett fram FILMENE, jeg mente selve sporten.

Trenger ikke gå pms på meg bare fordi jeg ikke har skjønt punktum og komma reglene etter 11 år med skole :P

(Edit: Også, hvis du ikke forsto, hvorfor ga du et svar da? Da er svaret ditt basert på... Ingenting?)

og det går ikke ann å tryne heftig på brett og blades ?
Jeg skjønner ikke helt koblinga mellom blades og trance og bmx og melodic death metal ?
før det første så er melodic death metal ganske gay. death metal skal være brutalt, skal ikke bli helt rosa å dra inn synth og emo soloer i en sjanger fylt av satan og damer med pisk, bare en personlig mening. Men ON TOPIC.

Musikken til bmx,blade eller skate film trenger ikke å være så forskjellig.
Musikken skal bare brukes som et virkemiddel til å sette stemning.
Hard kjøring på sykkelen med høye hopp, fall og knekte armer funker jo jævla bra med rock som har endel trøkk.
Men, jeg liker at filmene skal være litt chill, derfor funker det som bare det med bare en fet hip hop beat eller no electronica.
Erling vil åxå ha lystgass.

MCM

Sitat fra: Eze på 21 mai 2008, 22:50:25
Sitat fra: MCM på 21 mai 2008, 22:45:48


og da mener jeg det som passer selve sporten, etter min mening er blades bare lol, skatere klager for mye, og hvis en BMXr tryner så kan det være ganske heftig tryning... Synes det er litt mer risky liksom..


WTF?

Min mening, hvis du tror dette er en wtf mening så har du hørt få meninger... Hadde jeg derimot påstått det hadde det vært en annen sak :)
[/quote]

forklar meninga dypere
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

pet

de som slår seg mest når de faller må jo være bladerne.. de har jo de verste dunka i bakken, ofte med bakhodet først, og stygge fall fra rail.. ihvertfall min personlige mening.. bmx er stygge fall det og, men da tar fallet lenger tid, grunnet at sykkelen først skal vente, noe som vil gjøre at fallet varer lengere, og dermed lavere hastighet under impact..

Forøvrig så synes jeg at det bmxfilmer har fått mye electronica i seg i det siste.. ski- og snowboardfilmer har hatt denne sjangeren i lang tid, og jeg synes det gir en ganske god "stoked-on-being-pumped-effekt".