Oslo Street Jam 2010, 18. - 19. september UPDATE

Startet av eirik s, 15 august 2010, 20:51:54

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

eirik s

Vi lager en ny offisiell tråd som skal brukes til konkret info om Oslo Street Jam, så kan heller den andre tråden brukes til å diskutere andre ting om arrangementet hvis noen har behov for det.
Nå er altså (endelig) datoene satt, nemlig lørdag 18. og søndag 19. september. Veit at dette er litt seint, og at det kan være litt skumle værguder og sånn på den tiden, men slik som "sommeren" har vært her i år hadde vi vel hatt det problemet uansett.

UPDATE, mer eller mindre offisiell info (med forbehold om endringer):
Lørdag 18/9:
Oppmøte utenfor Nydalen T-banestasjon. T-bane-linje 4 (Ringen), 5 (Storo) eller 6 (Ringen) og bussrute 37 (Nydalen T).

-Vi starter påmelding klokka 11.00, og satser på å sette i gang konkurransen mellom 11.30 og 12.00.

-Startavgift på 50 kroner, som går til premiepott for 1. - 3. plass - For å poengtere det, forresten: Det er kun startavgift for de som vil konkurrere. Alle andre sykler selvfølgelig gratis.

-Kun en (åpen) klasse.

-Kun BMX i selve konkurransen, selv om andre typer sykler selvfølgelig er velkomne til å være med rundt.

-Basically samme format som i fjor: Vi kjører tidsbegrensede jam sessions innenfor relativt begrensede områder (avhengig av spoten), og deltagerne kjører fritt (vi forventer at folk greier å se seg for og gi tur til de andre). Planen er å ha ganske mange dommere som går rundt og observerer *, og finne en overall vinner til slutt.

-Underveis kommer det også til å være kåring av best trick, verste slam, ivrigste innsats og enda mer.

-Challenge-liste i år også, denne gang ikke bare for Matti ;)

Hovedkonkurransen blir i år kun på lørdagen, men vi håper å kjøre et chill (skamchill?) "dagen derpå"-jam i Fornebu-bowlsene på søndag, muligens med premiering for best trick eller lignende. Busslinje 31 til Snarøya.

Et par ting til slutt:
-Det kommer til å bli mye sykling, så vi oppfordrer folk til å ta med seg "reservedeler" og verktøy, kanskje spesielt pumpe/lappesaker. Vi har kanskje en "følgebil" i hvert fall noe av tida, men kan ikke garantere at vi kan fikse alt som skulle skje.
-Dette er først og fremst ment å være en sosial greie, og vi kommer til å legge mer vekt på syklinga enn konkurransebiten. Når det er sagt, så regner vi med at de som ikke er påmeldt lar "konkurrentene" få fri bane under selve jam session'ene. Det blir nok av sykletid utenom.
-Vi har dessverre ingen backup-planer hvis det skulle bli dårlig vær, så kryss fingra!
-Når det gjelder spots som kan være busts, er regelen det samme som i fjor: Vi krangler ikke hvis noen vil ha oss vekk, men flytter oss til neste sted.

NB! NB! Siden vi synes media-biten var litt dårlig i fjor, kommer vi (med forbehold om at vi har nok premier) i år til å premiere beste bildeserie og beste video fra jamet.


*Alle som har lyst, eller i hvert fall gidder, å være dommer: Send meg en PM snarest. Dere må ha mulighet til å være med hele veien.

Spotliste er ikke 100% klar ennå, og vi regner med å holde den noenlunde hemmelig. Planen er i hvert fall at det blir litt kortere opphold på hvert sted, og kortere transportetapper enn i fjor.


matias


eirik s

Jepp, men det blir nok litt annerledes enn i fjor, dvs ikke bare gaps ;)

oskar

Åge har fingra Shaun White i Wigwam

Haribo


oskar

lemme refrejse, hvor skal jeg og hardKåre sove hen a?

skal du sitte på inn hardkåre? Send meg nr ditt igjen er du snill, en full mann spydde på telefonen min så den gikk i stykker. (sadfejs)
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

MCM

Jaja da jeg ikke fik fri til Wheels of fire, fikk jeg heller fri til dette arrangementet :)
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

eirik s

JUDGES NEEDED!
Alle som har lyst til å være dommere, send meg eller Kristian Salvesen en PM, enten her eller via Facebook. Jo flere, jo bedre.

Simen S

Kommer med mtb, om det skulle være lov :p

alex978

Venter på spots og info..kommer det snart? ;)

eirik s

Snart, snart. Spotsa holder vi hemmelig uansett.

Don Runo

Sitat fra: Simen S på 11 september 2010, 17:23:03
Kommer med mtb, om det skulle være lov :p

MTBer på streetjamet vil ha samme status som motorsyklene i Tour de France

Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

eirik s


eirik s