Mat Hoffman er tidenes BMX'er. Fakta.

Startet av eirik s, 18 januar 2010, 23:04:11

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.


E:T fra ski

mat hoffman er grunnen til at jeg begynte å sykle, og er man ikke fan av han så tørr jeg nesten påstå at du ikke kan kalle deg bmxer

Espen

Sitat fra: tønna på  6 juli 2010, 00:15:38
ps.ønsker ikke noen lang diskuskjon med eirik s.

oskar

i all verden.

sånn jeg forsto så hadde Mat vært i en bilulykke og ikke syklet på to år?
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

eirik s

Sitat fra: oskar på 19 januar 2010, 18:20:31
i all verden.

sånn jeg forsto så hadde Mat vært i en bilulykke og ikke syklet på to år?

Omtrent, ja. Han ble påkjørt fra siden av en lastebil eller noe sånt, så vidt jeg husker. Delvis lam i halve overkroppen, tror jeg.

jonbnbmx

mat hoffman is THE MAN jeg ser såå op til han   ser ut som han har vert igjennom så inmari mye og han ser så positiv ut
ser liksom ut som han smiler med hele ansikted i ver eneste bmxedit      han kjører 110% :D

oskar

Sitat fra: eirik s på 19 januar 2010, 22:50:41
Sitat fra: oskar på 19 januar 2010, 18:20:31
i all verden.

sånn jeg forsto så hadde Mat vært i en bilulykke og ikke syklet på to år?

Omtrent, ja. Han ble påkjørt fra siden av en lastebil eller noe sånt, så vidt jeg husker. Delvis lam i halve overkroppen, tror jeg.

drøyt at det skulle være en bilulykke som satt han ut så hardt da. Han har jo hatt ganske "flaks" i tidligere kræsj.
Litt rart å kalle det flaks når kona hans har fått beskjed om å si hadet til han tre-fire ganger av leger.

Og jonbnbmx: lær deg litt punktsetting a gutt.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

Espen

Sitat fra: oskar på 20 januar 2010, 00:02:48

lær deg litt punktsetting a gutt.

nei fuck det     mellomrom ftw.

jeg synes det var en litt rar måte tenke på; "hmmm, jeg bygger meg en sykkel som ikke tåler en dritt, ånn at jeg MÅ være forsiktig."
Sitat fra: tønna på  6 juli 2010, 00:15:38
ps.ønsker ikke noen lang diskuskjon med eirik s.

eirik s

Øhm... Skjønte du hvorfor han måtte være forsiktig? Også relativt sikker på Hoffman vet hva han snakker om i henhold til 1) bygging av sykler 2) sitt eget skadeomfang og 3) sine egne grenser i forhold til vert-sykling.

KolbotnMææg

Magnus Neergaard

Jokke

ikke les dette

KolbotnMææg

Magnus Neergaard

eirik s

Sitat fra: KolbotnMææg på 20 januar 2010, 17:53:19
vert=æsj

Tja... Vi kan jo nevne at Mat var den første i verden til å gjøre handrail grinds. Og backflips på dirt. Og haugevis av tekniske miniramp-liptricks (bortsett fra at han lærte dem på vert, da).

Å si noe sånt i forbindelse med Mat Hoffman er vel noe av det mest ignorante man kan gjøre i BMX-sammenheng, tror jeg. Sjansen for at 90% av dere i det hele tatt hadde hørt om BMX hvis det ikke hadde vært for Mat, er rimelig minimal.

KolbotnMææg

Sitat fra: eirik s på 20 januar 2010, 18:22:06

Sjansen for at 90% av dere i det hele tatt hadde hørt om BMX hvis det ikke hadde vært for Mat, er rimelig minimal.
dave mirra, nuff said
Magnus Neergaard

eirik s

Og hvem tror du var Dave's første viktige sponsor? Og hvem tror du satte i gang den konkurranseserien som gjorde Dave kjent?

I tilfelle du ikke skjønte det: Jeg snakket ikke om hvilken person som gjorde at du personlig hørte om BMX første gang eller noe sånt. Poenget er at uten Mat er sjansene rimelig store for at BMX Freestyle mer eller mindre hadde dødd ut. Det hadde i hvert fall ikke blitt så stort som det er i dag, og uten X-Games hadde du garantert aldri hørt om Dave Mirra. Et lite tips: Prøv å sette deg inn i temaet før du diskuterer det.