Hovedmeny

kjøpe sykkel fra empire

Startet av Tjalve, 28 november 2012, 21:27:35

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Tjalve

Skal kjøpe meg en helt ny sykkel i deler, men er litt usikker på et par ting. Tenker det var greit å spørre når jeg først skal ha en så stor bestilling


Spørsmål til selve bestillingen;


Når jeg kjøper fra empire, trenger jeg å skrive noe mail eller noe slikt til de angående at de må sende til Norge? tror jeg har lest en gang at dans eller empire fucket til bestillinger pga noe slikt. Eller er det bare rett fram uten noe dilldall?


Er det nødvendig med "state" i bestillingen? eller holder det med adresse, zip og land?


Står at frakten er kalkulert fram til 80USD? Dette er vel ca normalprisen for store pakker til norge?


Spørsmål til sykkelen:


Legger med bilde av bestillingslisten, noen deler jeg virkelig burde styre unna av disse? Kanskje noen bedre anbefalinger?
Må vel si at jeg er ganske utdatert når det gjelder deler på markedet for tiden haha.
Vet at det mangler sete/pinne, slanger og pegs. Kjøper det på element.
Har litt lyst å kanskje prøve et annet baknav en ratchet.
Er også litt usikker på felgene. vil ha noe som tåler mye juling, men er kanskje overkill med ribcage foran og bak?


Ser nå at jeg manglet dekk. slengte med noen aitken k-lyte street dekk!


Har brukt rabattkode på 15%, sparte litt penger på det  ;D





box fresh

Jonas

Jeg har aldri hatt noe tull med bestillinger fra Empire. Tror ikke jeg har brukt å skrevet på noen "state" heller.
De har en tendens til å ikke ha det du bestiller på lager tho, så du bør følge med på mailen din etter du har bestilt. Er det noe de mangler sender "Tom" deg mail og lurer på om du vil ha noe annet i stedet. :)


Angående delelisten så har jeg ingen eller lite formening/erfaring om de meste av delene, eneste er Interlock-kjedet som en kompis av meg røk gang etter gang. Vil heller anbefale en slik: http://www.empirebmx.com/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=6806 :) Halflink er oppskrytt. Twisted er også de beste pedalene :)

Tjalve

Takk for svar!  da dropper jeg "state" i bestillingen. Interlock kjedet er tydeligvis en forbedra utgave enn tidligere. Så tror jeg kommer til å kjøpe det fortsatt, grunnen til at jeg vil ha halflink er vel egentlig bare utseendemessig.

Twisted er gode pedaler ja, men premium sine er med lukka lagre og mulighet til å skifte ut plastikken når den blir slitt!
box fresh

Jonas

Du får kjøpe som du vil. Er enig i at halflink ser bedre ut, og kan jo hende de har klart å "fikse" den.
Jeg regnet egentlig ikke med at Twistedpropagandaen skulle slå igjennom, men er lov å prøve :)

Tjalve

bestilt nå! blir vel en bikecheck om noen uker!
box fresh