Informasjon; Drammen OpenJam 2010

Startet av SkienAron, 9 november 2010, 18:32:39

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Brulle

-1996


dalåker


SkienAron

Siterer det jeg skrev tidligere: " Er en vanlig T-skjorte (farge vet jeg ikke ennå) med en bmx'er foran som design "

Rune

Sitat fra: SkienAron på 10 november 2010, 23:22:34
Digg med sykkelhelg med lite folk :)

Også tror Trond at det ikke er interesse for jam lengre. Akkurat sånn som han tror at det ikke er interesse for å sykle i drammen hver høst pga at folk ikke er der.
Skate konkurranser pleier også å ha t-skjorter, men der er det ikke deltagere som betaler selv, sponsorene fikser sånn.

Murre

Sitat fra: Rune på 11 november 2010, 08:54:45
Sitat fra: SkienAron på 10 november 2010, 23:22:34
Digg med sykkelhelg med lite folk :)

Også tror Trond at det ikke er interesse for jam lengre. Akkurat sånn som han tror at det ikke er interesse for å sykle i drammen hver høst pga at folk ikke er der.
Skate konkurranser pleier også å ha t-skjorter, men der er det ikke deltagere som betaler selv, sponsorene fikser sånn.

word!

Blir litt feil å tvangsselge tskjorter.

cc

#36
Edit: Se første post i tråden for nyeste info. Lar denne posten stå så alle er klar over situasjonen.

Nå har jeg akkurat vært i telefon med en rimelig oppgitt Trond fra Nøstedhallen. Etter å ha lest all sutringa i denne tråden her nå kombinert med det i den forrige må jeg si jeg skjønner ham godt. De står på for å lage et bra arrangement for oss på eget initiativ, men får mer pepper tilbake enn de får både påmeldinger og positive innspill. Det er sykt. Flere av dere bør tenke litt over hva slags inntrykk dere er med på å gi folk av bmxere. Trond var ikke videre imponert over bmxerne om dagen; altfor lave besøkstall både tirsdager og lørdager, gretne miner og kommentarer når folk blir bedt om å ta på hjelm, og tilogmed primadonnanykker som f.eks. at noen blir sure for ikke å få ha med medbrakt inn i kafeteriaen. Er slikt virkelig noe å henge seg opp i? Hva med å heller støtte de som står i kiosken og jobber på dugnad for at du skal ha en fet hall å sykle i? Legg igjen noen kroner for østlandets beste vafler og si takk for innsatsen.


Det har nettopp vært skatecamp i Nøstedhallen nå sist helg. Kjempesuksess med 81 stk som overnattet hele helga. 600kr kostet det, og ikke en eneste person klaget på den prisen. 200kr går rett til kommunen som fast avgift. Så koster det å leie inn vakter til de nye overnattingslokalene (som heller ikke var gratis) - for brannvesenet har nektet folk å overnatte i hallen lengre. De få kronene som var igjen som hallen kunne tatt som inntekter ble istedet brukt til å kjøpe premier til de som ville være med på bra jam! Så nei... Nøstedhallen er ikke ute etter å tjene penger, overhodet ikke. Leser man her får man jo et helt annet inntrykk, Nøstedhallen fremstår liksom som griske? Alle som kjenner historien til hallen og folkene bak vet at dette er en latterlig fremstilling som er til å bli flau av.

Harde fakta og gjeldende status for jamet:


Det har ikke kommet inn flere enn usle 8(!) påmeldinger, det er alt for få til at det er mulig å gå i 0 med arrangementet. Normalt er det også noen som melder seg på sent, men som i det minste skal være hele helgen. Når Trond da får høre at det ser ut til at  mange flere enn antatt kommer til å kun komme innom på lørdag har han ikke noe valg enn å ta en avgjørelse;

Jamet er endret, det vil vare fra lørdag kl 09 til søndag kl 13. Ingen kommer inn på fredag. Pris for hele åpningstiden lørdag-søndag blir kr 200, som er det laveste som går an - det faste gebyret kommunen skal ha uansett. Ja, kommunen tar 200kr selvom du bare skal være der i en time. Nøstedhallen dropper da å leie inn vakter til overnattingslokalene fordi så mange har klaget på høy pris. Dette betyr at det blir heller ikke anledning til å sove noe sted, og dere som ønsker å sove må gjøre dette i egen bil/skaffe hotell e.l.



Personlig kommentar fra meg til slutt: Jeg håper inderlig at alle dere som setter pris på den utrolige innsatsen folka i Nøstedhallen gjør for oss (burde være alle) faktisk tar dere bryet med å takke dem i blandt. Det ser ut til at bmxerne henger i en tynn tråd i Nøstedhallen for tida, og det er sikkert fortjent, men også for dumt. Det koster ingenting å være snill og grei tilbake til dem som jobber dugnad for oss uke etter uke, og det burde heller ikke være så forbaska vanskelig å holde en litt saklig og positiv tone i tilbakemeldingene her i forumtrådene for Nøstedhallen. Flaut at det har kommet til dette, skjerpings.

TønsbergBendik

#37
Trist at det ble på denne måten.
500kroner for en hel helg med sykling og bra stemning er ikke så mye vis man tenker seg om.
Alle burde bare være takknemlige for at Trond stiller opp så mye som han gjør!

guggi

AH,FINT FOR OSS SOM HAR FIKSET SÅ VI KOMMER FREDAG!
life is better when you`re tan <3

TønsbergBendik

Men om jeg husker riktig så var det veldig mange som meldte seg på i siste liten i fjor.
Det var også en som sa at det var over 100 på sykkel der..

SkienAron

Nå har jeg spart penger og ikke brukt alle pengene mine på sjokolade og brus i det siste. Hva er problemet med å samle sammen nok kroner til å ha bra stemning, fete folk og mye sykling en hel helg?

Jeg vet at det kommer mange. Skal spre dette til flere som ikke er på forumet (face, mobil). La det bli helgen, istedet for lørdag-søndag!
Vi jobber for å få det her til et bra arrangement! Hvis det er noen som ikke får låne 300 spenn av mammaen sin kan de bare la vær.. Blir irritert, slutt å klag.

SkienAron

Word Bendik. Jeg ringte bort å meldte meg på ifjor, å da var det 60 påmeldte.. Når jeg kom var vi i alt 102 +- !

Dapp

Skjønner jo at folk står på og gjør en god jobb, men ikke alle har penger nok til og bruke 1000-1500 for en helg.

Syntes selv det var dyrt men håper på og få reist og få syklet og kost meg en helg. Men håper nå på at jammet varer hele helgen og at
dere gir folk litt mer tid på og melde seg på for hele helgen for full pris.
Håper på og  få møte mange posetive bmxere til et hyggelig jam med masse gode vafler :D

KristerK

1 av 8 her. jeg klaget på prisen, men hadde fortsatt planer om å dra. noe jeg fortsatt har.
håpet på hele helga da... men men beste ut av de vi får :)
SEES DER!

Håkon.O.J

#44
Jeg kopierer dette og poster på utfor.com i håp om at det kansje er fler som melder seg på ;)


Synd at dette skulle skje, men hvordan blir det nå? Tenker på med påmelding, og hvor lenge hallen er oppe på lørdag.
Sitat fra: Rune på  3 juli 2009, 10:49:30
Sykle bmx med skjørt? Dialed!