join alle sammen .

Startet av pknevermo, 20 januar 2011, 03:50:35

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

pknevermo

håp på det beste og forbered deg på d værste .

TønsbergMag

jeg var på ett møte igår der hvor jørn fra nøstedhallen var en viktig gjest! han har sett alle disse skate hallene som prøver seg uten støtte av komunen og tilslutt sitter de på knærna og ber og penger fra komunen, så uten komunen til støtte holder kanskje hallen ett halvt/ett år!
og du får ikke en skatehall som går i pluss, nøsted har bare milionen i husleie og de er så heldig at komunen ser viktigheten i hallen så de betaler det! og det som også han som startet vestfold skateforening/prosjekt skatehall i vestfold osv har gjort er og tru att alle som "liker" en side på facebook er interesert i hallen , men ingen av de kommer til og komme i hallen heller, sånn som nå trykket jeg "jeg deltar" og det er ikke vært en dritt for dere som sitter med prosjektet.

så få med komunen på det og det tar tid, denn hallen står ikke før om ett år/to år , for det er sykt mye jobb og mye penger det  er snakk om, også hallen, kan fort hende att dere får en hall fort litt utenfor stjørdal. så ikke ha for store forhåpninger når dere lager en gruppe på face ;)
sprutnic

Dapp

Man trenger faktisk ikke kommunens støtte. Har vært i en del møter osv og du har utrolig mange muligheter. Spillemidler er en viktig del av dem.

TønsbergBendik

Sitat fra: M4r1us på 20 januar 2011, 08:49:39
Man trenger faktisk ikke kommunens støtte. Har vært i en del møter osv og du har utrolig mange muligheter. Spillemidler er en viktig del av dem.
Over lengere tid er ikke spillemidler nok! Man kan ikke regne med å få F.Eks. flere hundre tusen i spillemidler hvert år. Nøstedhallen har 1 million i husleie årlig, og de går med ganske mye underskudd selvom det går bra der. Så man kan ikke regne med å tjene noe på innendørs sykkel\skatepark.

Dapp

Sitat fra: TønsbergBendik på 20 januar 2011, 10:25:07
Sitat fra: M4r1us på 20 januar 2011, 08:49:39
Man trenger faktisk ikke kommunens støtte. Har vært i en del møter osv og du har utrolig mange muligheter. Spillemidler er en viktig del av dem.
Over lengere tid er ikke spillemidler nok! Man kan ikke regne med å få F.Eks. flere hundre tusen i spillemidler hvert år. Nøstedhallen har 1 million i husleie årlig, og de går med ganske mye underskudd selvom det går bra der. Så man kan ikke regne med å tjene noe på innendørs sykkel\skatepark.

Har aldri antydet at man tjener annet enn glede og morro på en skatehall. Og Nøstød leier hallen, og må da betale husleie.
Om du derimot velger og bygge en ny hall, vil du slippe dette. Og ja, det er snakk om endel mer penger her, MEN
her kommer spillemidler o.l inn.

De fleste banker har spesielle fond som er laget for og sponse sporter som BMX, Dirt sykling o.l som ikke er så vanlig om fotball.
Det er også mulighet for masse dugnads arbeid, søke etter sponsorer osv. Så jo, det er mulig og få til en hall uten kommunens hjelp selvom det selfølgelig er det beste og få de med! Props for og legge fram det.

Johan

1000 medlemmer i den gruppa nå:)
HMLVK BMX Crew

TønsbergMag

akuratt der folk går i fella, med tanke gangen din! og bygge en hall krever en tomt osv. og da kommer det fort opp i 6 mill! får du så mye av diverse foreninger har du ett ganske solid miljø rundt deg! som sakt har vi vært i ett møte med en fra nøsted som var villig til og dele erfaringer med oss, han fortalte også om vision skatepark og ossen de startet opp alene og de satt på knærne foran komunen for de trengte penger. og igjen uten ett bein innenfor komunen varer det ikke lenge før dere trygler om og få penger fra dem.

så og få opp en hall uten komunen er vell greit nok, men når du skal vedlike holde dette og etterhvært opgrade hallen osv sliter du ganske hart med penger. de midlene du får, får du bare en gang som en hjelp til og starte opp.

det er også dødsviktig og markedføre behovet for komunen på en ordentlig måte så de ser viktigheten i det.
Og ja marius, det er de som havner imellom fotball og gaming! er du ikke god nokk til fotball eller håndball blir du satt på side linja og folk trenger noe og gjøre. bmx,skate og inlines er for alle som vil prøve seg og det er det viktig att komunen forstår!

kanskje jeg gjentok meg selv x altall ganger :D  men er ganske viktig og ikke bruke masse tid og gå lei fordi man starter på feil sted!

Sitat fra: Johan L på 20 januar 2011, 14:38:43
1000 medlemmer i den gruppa nå:)
er kanskje 20 stk ov de som trykte "jeg deltar" som virkelig kommer til og stille opp, de folka betyr ikke noen værdens ting, og som sakt jeg deltok og jeg bor på andre siden av landet!
sprutnic

Dapp

Sitat fra: tønsberg mag på 20 januar 2011, 14:39:12
akuratt der folk går i fella, med tanke gangen din! og bygge en hall krever en tomt osv. og da kommer det fort opp i 6 mill! får du så mye av diverse foreninger har du ett ganske solid miljø rundt deg! som sakt har vi vært i ett møte med en fra nøsted som var villig til og dele erfaringer med oss, han fortalte også om vision skatepark og ossen de startet opp alene og de satt på knærne foran komunen for de trengte penger. og igjen uten ett bein innenfor komunen varer det ikke lenge før dere trygler om og få penger fra dem.

så og få opp en hall uten komunen er vell greit nok, men når du skal vedlike holde dette og etterhvært opgrade hallen osv sliter du ganske hart med penger. de midlene du får, får du bare en gang som en hjelp til og starte opp.

det er også dødsviktig og markedføre behovet for komunen på en ordentlig måte så de ser viktigheten i det.
Og ja marius, det er de som havner imellom fotball og gaming! er du ikke god nokk til fotball eller håndball blir du satt på side linja og folk trenger noe og gjøre. bmx,skate og inlines er for alle som vil prøve seg og det er det viktig att komunen forstår!

kanskje jeg gjentok meg selv x altall ganger :D  men er ganske viktig og ikke bruke masse tid og gå lei fordi man starter på feil sted!

Sitat fra: Johan L på 20 januar 2011, 14:38:43
1000 medlemmer i den gruppa nå:)
er kanskje 20 stk ov de som trykte "jeg deltar" som virkelig kommer til og stille opp, de folka betyr ikke noen værdens ting, og som sakt jeg deltok og jeg bor på andre siden av landet!

Skjønner helt hva du mener, men utifra de jeg "jobber" med ang denne hallen, har vi alt sponsa elementer og folk til og bygge de opp. (Dette skal jeg diskutere mere med han fyren.) Og vi har også kontaktet diverse firmaer som lager stål/plasthaller og har fått tilbud om at en stålhall uisolert vil komme på ca 200.000. Mål er jeg usikker på for øyeblikket. Tomt skjønner jeg, men i Kongsvinger er det heldigvis ikke like dyrt som i Oslo området!

Og har også snakket med kommunen om evt støtte, og det vi fikk som svar da var at vi kunne få 80.000 om vi utgjorde 50% av de selv. Evt i dugnads arbeid.

TønsbergMag

en stål hall? altsa noe som er lagt for alternativt lager, den må du jo isolere og legge inn varme og strømm i i tilleg skal dere kanskje ha ett rom der de voksene kan sitte og en eventuell kiosk, garderobe osv. trur dere burde tenke litt lengre rundt det, mye som kommer i tilleg som dere kanskje ikke er klar over.
sprutnic

Dapp

Sitat fra: tønsberg mag på 20 januar 2011, 15:57:49
en stål hall? altsa noe som er lagt for alternativt lager, den må du jo isolere og legge inn varme og strømm i i tilleg skal dere kanskje ha ett rom der de voksene kan sitte og en eventuell kiosk, garderobe osv. trur dere burde tenke litt lengre rundt det, mye som kommer i tilleg som dere kanskje ikke er klar over.

Selfølgelig er jeg klar over at vi må ha varme? Og du mener det ikke er mulig og bygge et rom inni en stålhall? Trur jeg har tenkt over mer enn du faktisk trur, selvom jeg kanskje ikke skriver ned alt her.

TønsbergBendik

Jeg meldte meg inn i gruppa, selvom det ikke betyr så mye når det kommer til selve stykket!
Dere får ha lykke til med prosjektet deres! Håper på det beste for dere. :)

TønsbergMag

#11
Sitat fra: M4r1us på 20 januar 2011, 16:02:21
Sitat fra: tønsberg mag på 20 januar 2011, 15:57:49
en stål hall? altsa noe som er lagt for alternativt lager, den må du jo isolere og legge inn varme og strømm i i tilleg skal dere kanskje ha ett rom der de voksene kan sitte og en eventuell kiosk, garderobe osv. trur dere burde tenke litt lengre rundt det, mye som kommer i tilleg som dere kanskje ikke er klar over.
Selfølgelig er jeg klar over at vi må ha varme? Og du mener det ikke er mulig og bygge et rom inni en stålhall? Trur jeg har tenkt over mer enn du faktisk trur, selvom jeg kanskje ikke skriver ned alt her.
poenget er ikke att jeg vet hva du tenker og ikke tenker men att planen ikke hørtes helt gjennomtenkt ut! skal gi meg her jeg, håper dere får til noe. og det viktigste er tross alt att ungdommen får ett sted og være! tar gladelig turen opp til kongsvinger for og se resultatet :)
sprutnic

Dapp

Sitat fra: tønsberg mag på 20 januar 2011, 16:23:25
Sitat fra: M4r1us på 20 januar 2011, 16:02:21
Sitat fra: tønsberg mag på 20 januar 2011, 15:57:49
en stål hall? altsa noe som er lagt for alternativt lager, den må du jo isolere og legge inn varme og strømm i i tilleg skal dere kanskje ha ett rom der de voksene kan sitte og en eventuell kiosk, garderobe osv. trur dere burde tenke litt lengre rundt det, mye som kommer i tilleg som dere kanskje ikke er klar over.
Selfølgelig er jeg klar over at vi må ha varme? Og du mener det ikke er mulig og bygge et rom inni en stålhall? Trur jeg har tenkt over mer enn du faktisk trur, selvom jeg kanskje ikke skriver ned alt her.
poenget er ikke att jeg vet hva du tenker og ikke tenker men att planen ikke hørtes helt gjennomtenkt ut! skal gi meg her jeg, håper dere får til noe. og det viktigste er tross alt att ungdommen får ett sted og være! tar gladelig turen opp til kongsvinger for og se resultatet :)

Hadde vært artig om dere tok turen uansett ;) Har kanskje ikke største skateparken, men hadde vært kjekt med et lite bmx treff!
Så får vi håpe at vi får til en park, men som du sier det tar tid!