oppgradere gt zone?

Startet av Zonkhammer, 20 april 2014, 22:23:41

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Zonkhammer

Hola, har fått meg en GT Zone og har planer om å sykle litt trails. Skjønner at dette ikke er kremen av bmx men har planer om å oppgradere den litt etterhvert utover sommeren. Noen som har tips til forbedringer?
Ser for meg at ramma kan bli litt kort f.eks(er 1.78), hva kan være aktuelt å bytte til? Jeg har null oversikt over hva som finnes av merker og muligheter så jeg kaver litt i blinde her.
Er det foresten noe poeng i å få ned vekta når det kun er trailskjøring som er aktuelt?

cc

Lengde på top tube? Altså øvre rammerør målt fra midt på seterør til midt på gaffelrør. Jeg er også 1,78 høy og kjører 20,6" ramme til park/street nå men ville kanskje gått over til litt lengre ramme om det var utelukkende for trails. På trails kjører man ofte med litt lengre ramme, og litt mer laid back headtube-angle (at gaffelrøret ligger litt mer slakt og du får mer laid back styring som egner seg for trails i høy hastighet)

Zonkhammer

Takk for svar!20" top tube på denne.

cc

Da kan det godt være at ramme er det første du bør ta sikte på å bytte. Husk å kjøpe noe som matcher krank- og styre-lager du har fra før, ellers må du kjøpe nye lagre i tillegg.