Til ettertanke

Startet av Åsmund, 25 april 2011, 23:45:02

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Andreas765

blir lite kjøtt spising framover nå ja
GutÅkar

Wtp envy!

MCM

Er litt interessant å tenke over. Blir som et slags allment akseptert holocaust. Kanskje om noen tiår så vil vi se på det på samme måte.
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

oskar

Fra nå av skal jeg spise dobbelt opp med kjøtt. ALLTID ekstra kjøtt på subway.
Åge har fingra Shaun White i Wigwam

Hjermahgerd

fin propagandafilm!
jeg fikk lyst å lage en om slemme løver som spiser zebraer uten å bedøve dem
No cake for the impurity
Blogg

Ruggeland

Til deres informasjon, det dere ser på er propaganda. Dette er ikke en dokumentar, det er PROPAGANDA. Jeg påstår ikke at dette er en pen bransje, men filmen viser nok kun de mest ekstreme enkelttilfellene. Dette er heller ikke i Norge, vi har et lovverk som skal sikre dyr bedre behandling enn dette (om enn ikke perfekte).

Jeg ber dere legge merke til mangelen på fakta i filmen. Det brukes hele tiden ord som often, many, sometimes, almost og frequently. Det er bare ett tilfelle som konkret nevnes, nemlig han fyren som stikker kuene med en høygaffel i Ohio. Resten kan være på samme gård for alt dere vet.

En annen ting jeg vil nevne er hvordan dyr blir drept her. De blir skutt i hodet med et spesielt våpen, noe de i filmen kaller "knocked in their head with a metal rod" eller noe i den duren. Å drepe noe er ikke pent, uansett hvordan det gjøres. Men jeg tror ikke det kan gjøres så mye mer ryddig enn et skudd i hodet, hvertfall ikke så lenge vi opererer i en industriell skala. Og det er egentlig bare det som er forskjellen mellom nå og før, nemlig den industrielle biten. Å drepe for eksempel en ku var ikke noe penere i gamle dager, selv om bonden sto i bunaden utenfor småbruket sitt langs en fjord på vestlandet med snøkledde fjell og en stavkirke i bakgrunnen. Kua fikk fortsatt strupen kuttet over, så blodet sprutet. Høner og kyllinger fikk hodet kappet av med øks på huggestabben, ikke i en maskin.

Vær kritiske til det dere ser, og spis kjøttprodukter med god samvittighet. Det gjør hvertfall jeg.

EDIT: Hei Erik :)
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

MCM

Alt vi ser og hører er propaganda :)
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Ruggeland

Sitat fra: MCM på 28 april 2011, 13:10:25
Alt vi ser og hører er propaganda :)

Til en viss grad er det nok det. Desto større grunn til å være kritisk spør du meg
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

MCM

Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Hjermahgerd

Sitat fra: MCM på 28 april 2011, 13:10:25
Alt vi ser og hører er propaganda :)

Hva skal man da med progagandabegrepet?
Hva skal man da kalle slike filmer, som går litt over grensen mht. virkemidler og henvendelsesform?
No cake for the impurity
Blogg

RL1

Store deler av dyreindustrien trenger en real oppvask spør du meg...
Selv i verdens beste land (?) var det en pelssak for ikke lenge siden. Er vel få grunner til at det skal være så mye bedre i andre land.
MilkshakeCo.

Hjermahgerd

Sitat fra: RL1 på 28 april 2011, 15:13:28
Selv i verdens beste land (?) var det en pelssak for ikke lenge siden.

Jeg vil våge å påstå at pels ikke har noe med manglende velstand å gjøre
Heller omvendt
No cake for the impurity
Blogg

RL1

Tror ikke vi forstår hverandre helt her?!
Mener du at dyrene ikke har (bør ha) noe med velstanden til bonden sin?
MilkshakeCo.

Hjermahgerd

Sitat fra: RL1 på 28 april 2011, 15:52:30
Mener du at dyrene ikke har (bør ha) noe med velstanden til bonden sin?

Tenkte mer på etterspørselen
Dessuten er det vel ikke akkurat så veedlig mange bønder som lever livets glade dager for tiden
No cake for the impurity
Blogg

Erik

Meat is murder!












Tasty, tasty murder.
Sykkel: sykkel

oskar

Åge har fingra Shaun White i Wigwam