Howto: Manual

Startet av Mongoose, 1 mai 2006, 16:08:21

0 Medlemmer og 2 Gjester leser dette emnet.

RL1

Ja, tydeligvis :P
Du må bare lengre bak da. Du kommer sikket til å dra så hardt at du går rundt noen ganger. Du skal ha sykkelen på et punkt rett før den tipper rundt. Så kommer det vanskelige - å holde den der. Går den ned igjen så må du bøye deg bakover, og holder du på å gå rundt så må du lene deg fremover.
MilkshakeCo.

Marius

Sitat fra: khon på 25 mai 2006, 19:20:08
Men når jeg presser styret mot meg og jeg lener meg bakover, så detter bare styret fort ned igjen :-\

Er det noe jeg gjør feil?

Du skal ikke akkurat presse styret mot deg.. du skal bare slenge kroppen din bakover mens armene dine bare "henger" i styret.. strake armer er vel regel nr.1
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

bmx noob

jeg så en film der han brukte bremsen til å balansere seg med. han brukte bare en
finger til å trykke bremsen lett og raskt slik at han holdt balansen.

er det vanerlig?

eirik s

Ganske vanlig, ja. Men lærer man det seg brakeless, får man selvsagt bedre kontroll...

Marius

dessuten klarer man å ta lengre maual, hvis man ikke bruker bremsa, fordi da mister man ikke så mye fart..
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

BeatPack

prøver og prøver Manual. men går bare rundt eller rett ned igjen..:( har bare drivi med BMX i 2 dager men har lyst til og klare det..! skal man bare henge i Armene..? noen som har noen tips om ossen jeg skal gjøre det lettere, er bare 13 år er ikke så tung som alle dere andre noen som har noe forslag på ossen jeg kan gjøre det lettere......? ::)

Thomas E

Og mens man er i gang kan man like gjerne gi noen tips til dork wheely. :D

eirik s

Dork wheelie (eller peg wheelie som jeg foretrekker å kalle det): Et bein på peg'en bak, det andre til å balansere med. Ellers mye det samme som manual, Bortsett fra at det er lettere (synes jeg, i hvert fall). Det bør være ganske lett å skjønne ved å se hva andre gjør. Så er det bare å trene. Og det tar sannsynligvis litt tid, dessverre. Det er den type tricks hvor du bare "skjønner det" en dag...

khon

Øve Øve Øve! Jeg datt rett ned hele tiden før jeg og, men det kommer seg nå  :D
Så det er bare å gå ut og prøve!

Thomas

Jeg begynner å få det til ganske bra nå selv, men det tok lang tid. Så man må øve hver dag man sykler. Det kommer av seg selv men en gang man finner vippe punktet ;)
-Sgitnuar_

Marius

jeg sleit med det ganske lenge helt til jeg fant ut at å bruke beina er ganske viktig..
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

OleA

Peg / dork wheelie kan være litt snålt helt til den dagen man bare får det til. Da blir det plutselig det letteste i verden. Jeg har øvd mye på manual i det siste selv, er ganske artig når man får det til en stund. Men jeg har noe kortere ramme enn de fleste her så det blir vel kanskje litt lettere. Brems er unødvendig i manual.
K-town / Granli knights

Thomas E

Bruker ikke brems i det hele tatt når jeg øver. Får det ikke noe bedre til da. Men jeg klarer jo det ikke.

Thomas

Du må bruke bakbrems!!! Husker når jeg var mindre og syklet med vanlig stor sykkel. Syklet på bakhjulet rimelig langt, men så gadd jeg ikke å bruke bakbremsen en gang, sykla alt for fort, og datt bakover. Så måtte jeg jo løpe når jeg landa, men det gikk for fort, i tillegg at det var en vanndam 3 meter foran meg som jeg skle og tryna oppi foran ca.30 mennesker. Det var kult det, kun fordi jeg ikke brukte bremsen! :'(
-Sgitnuar_

Anki

Meget interessant historie ThooMas. Du skulle ha brukt bakbremsen med en gang.