Har jeg dummet meg ut på valg av sykkel?

Startet av t33zr, 26 juli 2011, 15:30:08

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

t33zr

#15
Er det normalt at bakdelen på skoene støter borti pegsa, eller er det bare chainstayen min som er sykt kort?
Pendalene er fine enn så lenge... må lære meg å rulle rundt på skuta i førsteomgang.
Jeg holdt på å dø når jeg tok den første bunnyen min i ste. var ikke klar over at de var så lett å rykke opp :P

Trikset med stemmet upp ned skal jeg vurdere, føler meg litt krumrygget når jeg står på sykkelen

cc

Jeg tror det hovedsaklig går på vinkling av foten på pedalen. Jeg treffer fint pegen hvis jeg vil, nok til at jeg kan stå på ett ben med med vekta fordelt mellom pedal og peg samtidig, men treffer ikke borti ufrivillig av den grunn. Vinkle foten så tærne peker litt ned mot bakken mens du trår så skal du fint gå klar av pegs.
(Jeg kjører Fly Tierra v4 med så kort som 13,2 chainstay)

Ch

custom wtp

eirik s

#18
Sitat fra: Ch på 28 juli 2011, 18:15:22
behold pedalene. bruk leggbeskyttere :)
Det er jo ikke bare det det går i, da. For eksempel kan det ganske ofte være en fordel å kunne fjerne føttene sine fra pedalene, ikke bare at de skal sitte fast. Og hva med pedal grinds? Det er en grunn til at pedaler brukt til BMX freestyle aldri har sett sånn ut...

Edit: Hvis trådstarter liker å sykle med de pedalene han har, så er det selvfølgelig ikke noe i veien for det, bare så det er sagt...

Don Runo

Når jeg så bildene, slo det meg at en 19" ramme er nærmere 18" som er vanlig "barnestørrelse" enn det er 20.5" som er den minste ungdomsstørrelsen.

Jeg har jobbet med salg av bmx på Bikes and Boards, og ville aldri anbefalt den størrelsen til noen over 150cm.
Dette kommer du til å merke når du prøver kompisen din sin sykkel. Det vil gi et riktigere bilde av hvordan en bmx skal føles.

Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Dapp

Kulepedaler, men trur du kommer til å få ganske så vondt i leggen tilslutt.

Kink25

Du børr bytte til plastpedaler. Jeg sykler egentlig med plastpedaler, men siden de var så slitt så tok jeg på de gamle stål pedalene som følgte med sykkelen. Så trynte jeg og fikk pedalen rett i leggen så måtte jeg sy 6 sting. Så bruk plast pedaler :)