Hovedmeny

bmx vekt

Startet av fredrik69, 15 oktober 2011, 10:09:19

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Leifi

#15
Et lite triks i ludo for å få sykkelen din ganske smud:
- Sett styre parallelt med gaffelen!
- slam bakhjulet, evt kjøpt ett halvledd ledd hvis det ikke går med standard kjede.
- Kutt setepinnen.
- Bestem deg for om du vil bruke forbrems eller ikke, bremsen på de fleste komplett sykler er vanligvis dårlige,      så å kjøpe en skikkelig brems er ingen dårlig investering!
- For guds skyld ta av refleksene, hvis du skal sykle i mørket er reflekser i jakka mye mer effektivt uansett.
- Nye dekk, kan anbefale aitken dekkene, prøv å kjør et større dekk foran enn bak, feks Aitken K-lyte street 1.90 bak og Aitken k-lyte 2.10 foran!
- Noen skikkelige holker er heller ikke noen dårlig investering, har ikke vært så oppdatert på bmx deler i det siste, men de som var vanligst å bruke før var animal edwin gripsa.
yay, i ride little bike

Don Runo

Sitat fra: fredrik69 på 22 oktober 2011, 09:54:20
hva mente du med lette sykler oppskrytt

Jeg skal ikke svare for andre, men her er hva jeg menser om den saken:

En sykkel som har en geometri som passer deg, altså en sykkel du føler "er en del av deg" er viktgere enn vekta. Det er bare å sykle, prøve syklene til kompiser, eksperimentere litt med vinkler på styre, høyde på sete og hvilke grips du liker best å holde i. Etterhvert vil du oppdage hva som funker for akkurat deg.
Men, når det gjelder vekt kan jeg nesten garantere deg at det er diggere å gå fra tung sykkel til en som er lettere, enn omvendt.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

fredrik69

#17
Sitat fra: Leifi på 22 oktober 2011, 10:46:49
, prøv å kjør et større dekk foran enn bak, feks Aitken K-lyte street 1.90 bak og Aitken k-lyte 2.10 bak!
-

Leifi

Aii shit, så ikke den! :P  2.10 foran og 1.90 bak selvfølgelig!
yay, i ride little bike

nicholaiivanov

Jo lettere jo bedre, Jo tyngre den er, jo mere vanskelig vil det bli å trikse, ta wheelie, bunny jump osv.
Jeg vil heller ikke ha anbefalt en GT bmx. Jeg har et kompromiss at viss jeg skal ha meg ny bmx, så MÅ den
være under 11 kg, ikke mer. Det er en ganske grei regel, men allikevel synes jeg at 11 kg er litt tungt.[size=78%] [/size]så for min del vil jeg si at 14 kg er veldig tungt, jeg ville ikke ha satset pengene mine på en 14 kg bmx for å si det sånn !![size=78%] [/size] :) :) :)

fredrik69

Sitat fra: nicholaiivanov på 24 april 2012, 20:13:55
Jo lettere jo bedre, Jo tyngre den er, jo mere vanskelig vil det bli å trikse, ta wheelie, bunny jump osv.
Jeg vil heller ikke ha anbefalt en GT bmx. Jeg har et kompromiss at viss jeg skal ha meg ny bmx, så MÅ den
være under 11 kg, ikke mer. Det er en ganske grei regel, men allikevel synes jeg at 11 kg er litt tungt.så for min del vil jeg si at 14 kg er veldig tungt, jeg ville ikke ha satset pengene mine på en 14 kg bmx for å si det sånn !! :) :) :)
Anbefaler og sjekke datoen sist gang det ble postet noe her!

pet

Men siden posten er dratt opp igjen, så kan jeg si at sykkelen min veier 12,7kg og at den føles superduper!

Jonas

Sitat fra: pet på 26 april 2012, 09:10:31
Men siden posten er dratt opp igjen, så kan jeg si at sykkelen min veier 12,7kg og at den føles superduper!
Hvis du vasker den kommer du sikkert under 12!

fredrik69

#23
Nå veier min 12,6!

mr.nismo

kva har du gjort da? var det dyrt det du har gjort? eg er ein gnien jævel skjønner du. har veldig lyst til å vite :)
Laurel

fredrik69

#25
Bytta alu pedaler til plastpedaler,tatt av bremsene :) Plegs og nytt styre!Den ble mye lettere..

Murre

jeg skjønner fremdeles ikke at folk snakker sp mye om vekt. Det er bare bullshit.

jonas.L

jeg å har tatt av bremsene for enklere sykkel ... den er ikke så veldig mye lettere.

Leifi

Viktigere å ha en sykkel du føler du kan stole på når du skal lære nye triks / pushe grensene, tro det eller ei, men psyken spiller en stor rolle i hvordan du sykler, da er det viktig å ha en sykkel som ikke skrangler eller knekker.
Samt vil en ok geometri og vektfordeling gjøre underverker når det kommer til syklingen!
Kraft = Vekt x Arm.
yay, i ride little bike

fredrik69

Synes den har er passelig vekt nå!Har lært 180 og lenger manuals foreksempel.Før fikk jeg den ikke helt rundt,men da var jeg nybegynner...