Hovedmeny

8 tenner

Startet av nikolaj, 7 juni 2008, 02:19:46

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

nikolaj

Heisan!
Jeg har kanskje planer om å skaffe 8t cassette, men siden jeg ikke har hørt eller sett så mang en som kjører med det lurte jeg på om det er noen ulemper med det?

TheAtl

Langt større slitasje og kortere levetid enn f.eks. 10 tanns. Ingen god ide slik jeg ser det. Ti tanns eller høyere vil også gi mindre effekttap, mindre vil gå bort i friksjon/varme når du trår. I hovedsak fordi 8 tanns driver blir mer eller mindre oktagonal, en ti tanns eller høyere er mer sirkulær i formen.

Dette er ikke mitt domene, så det kan hende forklaringene ikke er helt gode, men de høres kæksne ut imo.

Mvh
Billy Bragg

Espen92

enkelt å greit. kjedet ditt ryker OFTE vist du kjører med 8 driver

Jon

Addi hadde det en stund, men hvis du ikke liker å knuse kneet i stemmet hver gang du skal trø på litt så vil ikke jeg anbefale det...

Noskool

Sitat fra: JonBergen på  8 juni 2008, 12:24:56
Addi hadde det en stund, men hvis du ikke liker å knuse kneet i stemmet hver gang du skal trø på litt så vil ikke jeg anbefale det...

hvofor kommer han til å knuse kneet i stemet?

TønsbergDavid

når det ryker så flyr kneet fram og inn i stemet? (bare gjetter)
Nathan Williams

bendo

Sitat fra: Daviid på  8 juni 2008, 13:49:48
når det ryker så flyr kneet fram og inn i stemet? (bare gjetter)
Riktig
Signatur

SkedsmoSimen


snaffle

Sitat fra: simen bh på  8 juni 2008, 18:51:07
9t funker vel?

Har 9t selv, syns det funker fint. Aldri hatt noen problemer..  :)
Suddenly a wild Alex appeared

torgrim

Funker med 9 ja... Du trenger ikke 8 da, hvor mange tenner har du tenkt til å ha foran? Går jo greit med f.eks. 22 - 9.

Jon

min mening er at det blir litt lett... Jeg ville heller hatt 25-9 eller 28-10 men det er bare en vane sak, jeg kjører med 25-10 men skal bytte til 28-10, dessuten så er det ikke så mye forskjeld på 22-8 og 25-9 hverken vekt eller utseende messig...

nikolaj

Tror nokk at jeg går for 9-25 eller 10-27/28 hvis det er slik at kjedet ryker oftere på 8t.

Nicolas

Natta                                                                      God Morgen                                                                                                             Sykle?                                         Ja!