Skal kjøpe sykkel, trenger hjelp!

Startet av Larsn, 23 januar 2008, 15:37:50

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Larsn

Hola
skal kjøpe meg sykkel, er rundt 185 cm.. Er det no "regel" for hvor stor ramme sykkelen skal ha da?
evt. noen anbefalinger fra bmxelement?

SteffN

hadde kansje hvert lurt å skrive sånn ca pris du tenkte deg....

Larsn


august93

din første bmx?
hvis det er din første kan du f. eks. kjøpe stolen stereo eller KHE Barbados am fra www.bmxelement.no
den siste har litt dårlig kranklagre, du vil få litt slark i starten, men det fikses lett.
stolen sykkelen veit jeg ikke så mye om, ser bra ut, og den har integrerte styrlagre, det har ikke barbados am
hvis det ikke er din første sykkel, synes jeg du burde vurdere å bruke litt mer penger ;)

Larsn

Er min første bmx ja, takk for forslag :) men hvor stor må ramma på en sykkel være? er det veeeeeldig nøye?

august93

ja det er jo viktig at den passer til deg da;)
størrelsten på ramma måles vanligvis på TT= toptube hvis du ikke visste det
både stolen stereo og KHE barbados am har TT på 20.5, jeg er selv ca. 182 cm høy og sykler på en sykkel med TT 20.5 og den passer bra til meg, men det er bare en smak-sak om hvor stor sykkel man liker
men jeg tipper at barbados eller stereo er et bra valg for deg ;)

Larsn

Okey, da går jeg nok for Stolen Stereo...
Takk for hjelp :)

august93

bra valg;)
den ser fet ut, bare hyggelig å hjelpe ;D

Shamru

Jeg har sett på Stolen - Wrap sort/hvit.. Er like høy som larsen...
Er det en OK sykkel? :) Min første, er vel verdt å nevne.. Samma prisklasse som larsen.

august93

#9
Ja det ser bra ut også, er også et bra kjøp;D jeg synes at man burde kjøpe en ganske bra sykkel i starten så man slipper å bytte ut masse deler hvis det blir ødelagt, men også ikke kjøpe for dyr sykkel hvis man etter hvert finner ut at man ikke er så interessert i bmx alikavel. Både stolen stereo og stolen wrap er to bra nybegynnersykler;D

Shamru

Tusen takk for svaret! :) Hyggelig å se at folk er villige til å hjelpe :)

rye

hei. jeg tenkte jeg skulle begynne med bmx! etter og ha kjørt mtb en stund,
og jeg skal kjøpe min første bmx om ca. en måned's tid..
jeg har lyst på en sykkel.som jeg kan bruke til street, park.
tenkte jeg skulle kjøpe meg en bra sykkel med en gang..
tror du/dere at KHE IMPACT LT er en bra sykkel?
jeg er ca 175 cm høy.

BMX Julian

Impact LT er en bra sykkel ja......Er det første sykkelen din?

rye

Ja det er min første bmx - sykkel

BMX Julian

da kan den anbefales.......Jeg har ikke så veldig peiling da men vil no tror at det er en bra sykkel siden element har jo ikke noe dritt inne å til den prisen er den nok meget god.