hjelp til nye hjul.

Startet av andersdall, 9 oktober 2010, 11:21:31

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

andersdall

Hei, driver å "pusser" opp sykkelen litt å nå har jeg kommet til hjul. tenkte å kjøpe ett nytt forhjul.
Jeg har sett litt på Superstar duty
http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2250

Og odsy V2 hjuleet
http://www.danscomp.com/401072.php?cat=PARTS

Er dette bra hjul?
Hvor jeg kan skaffe v2 eller superstar hjulet i svart. ?
Element har kun superstar i brun :(
Er det andre hjul jeg heller burde velge?

Jeg har de hjula som følger med WTP Envy 2010, eclat felg og salt nav. Er de bra nok? Syntes ihvertfall det bakhjulet ble veldig fort skeivt...

Er det noen bakhjul som jeg heller burde kjøpe enn det jeg har fra før da`?
http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2765 superstar


Eller burd jeg evt. bygge eget hjul (g-sport) ?

Ble mye spm. her nå, men det får gå. :D


Borgemeister

superstar duty hjulet e sjukt digg! Har sjøl bakhjulet av det, og enkompis har framhjulet.. cleant

Du kan jo evt kjøp navet, felgringen og eikan separat, så kjøpe du hjulbygging. E litt dyrar, men da får du det i svart ;)

http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1984  Det her e itj så hestgæli, og det trille sykt bra
Hurr durr

andersdall

#2
Ok, da blir det nok superstar. Har sett på det til khe, men det er ikke svart :( ..
Er litt nøye  jeg.
Men hva med superstar felg, vandero 2 nav? Eller er duty navet sweet? Er det andre deler jeg heller burde bruker hvis jeg bygger? Konk virdian navet eller fly fornavet? De er lettere så tåler de mindre eller noe? Har lyst på ett lett hjul som tåler mye og er digg å sykle på :)
Men trenger litt hjelp angående eiker å nipler...
Er de alu niplene fra g-sport bra ? De er jo veldig lette.

H_Hansen

alunipler er ikke noe du trenger og bruke masse penger på. Kjøp noen helt ordinære nipler du.

Et godt setup på et hjul (tips/anbefaling fra meg) er vandero v2 navet på en odyssey felg.
Skal du eventuelt ha en felg du kan kjøre over med tænk, er fly felgene fine.

andersdall

#4
ok, blir nok ikke fly felgene ihvertfall, de er sykt stygge.
Men kanskje odyssey felg og vandero 2 navet...  
Det er så mye å velge mellom, blir helt gæren jeg....
Har lyst på noe som er lett, men som tåler mye.

Hvorfor vandero 2 og ikke fly navet eller superstar navet?

Vurderer dette oppsettet

Felg: G-sport ribcage eller superstar duty felgen
NAV: vandero 2 eller fly fornavet
Eiker: odyssey RACE

Hva lønner seg for meg, bestille fra utlandet eller bmxelement`?
Hvis det bare er noen få lapper jeg tjener støtter jeg heller element, hva skulle vi gjort uten bmxelement liksom?

Er dette et bra oppsett? Tåler det mye?

guggi

Sitat fra: andersdall på  9 oktober 2010, 19:16:30
ok, blir nok ikke fly felgene ihvertfall, de er sykt stygge.
Men kanskje odyssey felg og vandero 2 navet... 
Det er så mye å velge mellom, blir helt gæren jeg....
Har lyst på noe som er lett, men som tåler mye.

Hvorfor vandero 2 og ikke fly navet eller superstar navet?

Vurderer dette oppsettet

Felg: G-sport ribcage eller superstar duty felgen
NAV: vandero 2 eller fly fornavet
Eiker: odyssey RACE

Hva lønner seg for meg, bestille fra utlandet eller bmxelement`?
Hvis det bare er noen få lapper jeg tjener støtter jeg heller element, hva skulle vi gjort uten bmxelement liksom?

Er dette et bra oppsett? Tåler det mye?


flyforfelgen sprekker i sveisen,så fuck dem.. kjøp dæ odyssey m7 hjulet,sykt konge hjul.udødelig
life is better when you`re tan <3

andersdall

Superstar duty felgen er mye lettere da, og jeg trenger ikke felg som man kan bremse på.

Hva er egentlig forskjellen på fly navet, g-sport marmoset og odyssey vandero 2?
G-sport navet er jo mye tyngre, er det mye sterkere?

guggi

Sitat fra: andersdall på  9 oktober 2010, 21:16:16
Superstar duty felgen er mye lettere da, og jeg trenger ikke felg som man kan bremse på.

Hva er egentlig forskjellen på fly navet, g-sport marmoset og odyssey vandero 2?
G-sport navet er jo mye tyngre, er det mye sterkere?

marmoset navet er vel sterkere.. mye tyngre er det ikke.. iallefall,den vekta er verdt det :) m7 hjulet er jo komplett også ;)
life is better when you`re tan <3

Borgemeister

Greia jeg liker med duty hjulet er navet, ikke felgringen.. Ville heller hatt navet på en annen felgring som 7ka, ribcage, haz lite eller fly felg.. Som terje sa, så kan fly forfelgen sprekke i skjøten (Jeg som oppdaget det på Terje sitt hjul). Kan være produksjonsfeil tho

EDIT; Selv opplever jeg at med fly fornavet så knekker man eiker som saltstenger! Terje manglet 9 eiker på det meste, jeg har manglet 8.. De knekker dritlett, og det er få guarder som passer, så gland kan du bare glemme uten å slipe den ned først
Hurr durr

guggi

Sitat fra: Borgemeister på  9 oktober 2010, 21:28:00
Greia jeg liker med duty hjulet er navet, ikke felgringen.. Ville heller hatt navet på en annen felgring som 7ka, ribcage, haz lite eller fly felg.. Som terje sa, så kan fly forfelgen sprekke i skjøten (Jeg som oppdaget det på Terje sitt hjul). Kan være produksjonsfeil tho

EDIT; Selv opplever jeg at med fly fornavet så knekker man eiker som saltstenger! Terje manglet 9 eiker på det meste, jeg har manglet 8.. De knekker dritlett, og det er få guarder som passer, så gland kan du bare glemme uten å slipe den ned først

14 ja,knekker som "saltstenger" med guard også..pluss at navet knekker dritlett,ettersom det er så lite og tynt.. marmoset navet tåler drit mye,tykt nav osv..jævla værde
life is better when you`re tan <3

andersdall

#10
ok, da blir det nok marmoset navet, men hva er det du liker med duty navet da borgemeister? Det er jo lettere å billigere enn marmoset, så hvis det er ingen forskjell kjøper jeg jo duty.

Ja, da stod det om felger da, har hørt at ribcage er bra og tåler mye, g-sport er jo dyrt, men bra. Hva med quadrant felgen da?


EDIT: Blir nok M7 forhjulet, det er forhåldsvis lett, og har hørt sykt mye bra om det navet der. Hvis felgen er bra også så blir det jo den.

Men bakhjul da,  superstar duty? eller burde jeg heller gå for http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1884

Bakhjulet jeg  har nå er det som følger med envy 2010, eclat felg å salt nav. Det blir drit fort skeivt ihvertfall..

Borgemeister

Det er at det er dønn solid til grinds, men marmoset navet er bedre.. jeg tippet du holdt deg innenfor en spesiell prisklasse, men hvis det ikke har noe å si, så går du får marmoset ;)

Jeg ville heller lagt litt mindre penger i nav, og mer i felg hvis du vurderer å kjøpe quadrant.


Jeg har superstar overdrive hjulet, og det triller som fjell! Eneste minuset er at det er 10 mm aksling, så du må ha adaptere ,så ville heller gått for http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=1884 . Beste navet!
Jeg hadde også envy hjula, og jeg skeiva de med en gang
Hurr durr

andersdall

ok, kjøper bakjhul først tenkte jeg, så da blir det nok det du anbefalte, hvis det er ett hjul som holder da :D

Driter i pris så lenge hjulet holder bra og lenge. Er så lei av envy hjulet som blir skeivt å alle eikne løsner hele tiden osv.

Borgemeister

Det kan jo ha litt med om du lander mye skeivt osv. også.
Anbefaler deg å kjøpe med en hubguard! Slipper du å drepe hjulet med en gang du får det
Hurr durr

andersdall

Har FBM hubguard bak, ja jeg landet veldig mye skeivt før fordi jeg startet å sykle i sommer så landa jeg mye skeivt på 180 før, men nå lander jeg rett....

Men de hazard lite felgen er jo ganske billig separat da? Har liksom lært at man får det man betaler for jeg.

Jeg skulle ikke heller bygd ett hjul med hazard v3 casette, ribcage felg? Eller er det en kjempe felg.

Passer g-sport ratchet guarden til marmoset navet?
Takk for all hjelpen :D

EDIT: Kjekt med ferdighjul da, de er jo mye billigere :D