"Dugnad" på Bekkestua

Startet av sebb, 28 oktober 2008, 20:10:36

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

SK

Vis dere river en miniramp med spine for og bygge hopp med barklanding så håper jeg vedkommende som kom på ideen skyter seg selv :)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

eirik s

Et par spørsmål. Hvis noen faktisk veit noe som helst, da. Er ikke helt overbevist om det, nemlig.

1. Er det faktisk noen fra sykkelmiljøet som har foreslått å fjerne den rampen for å bygge noe nytt til "oss"? I så fall: Fuck you! Big time!

2. Er det ikke plass i massevis til å bygge noe sånt uten å fjerne minien?

3. Hvorfor gjøre noe som ganske sikkert vil erte på seg de to andre brukergruppene?

Jeg kan dessverre ikke komme på møtet på tirsdag, men jeg håper dette kan bli litt klarlagt. Og ikke minst: Hvis det faktisk skal bygges noe for syklistene spesifikt, kan vi være så snill å få være med og bestemme? Og ja, kicker med barklanding er en dårlig ide...

P.S. Forrige gang den nøyaktig samme rampen (hva faen er greia med at det er så viktig for noen å rive en av landets beste ramper?) ble revet fordi vi skulle få noe nytt, gjett hva som skjedde da?

mathias94

Sitat fra: nebb-sebb på 29 oktober 2008, 17:26:02
mathias, nå forsnakker du deg så jævli, det er absolutt ingen som ar sagt at vi SKAL ha kicker med barklanding, Stig hakke sagt en dritt om det skal være barklanding eller nøsted box eller hva det blir, det blir ivertfall noe nytt for syklistene..
Nøsted box og spine skal jo bli gjennom frifond, det er derfor vi har laget "Bekkestuasykkel"...
Minien blir bare etlant nytt til syklistene ja ...

mathias94

Sitat fra: eirik s på 29 oktober 2008, 17:45:59
Hvis det faktisk skal bygges noe for syklistene spesifikt, kan vi være så snill å få være med og bestemme?
Hvorfor det? Du er jo nesten aldri på bekkestua...

eirik s

Hvis det faktisk blir til at det blir boksjump og spine slik som i Nøstedhallen, vil jeg foreslå noen justeringer i målene. Spesielt boksen er delvis bygd sånn av plasshensyn...

SitatHvorfor det? Du er jo nesten aldri på bekkestua...
Så du passer på det, altså?
Men prøv å gjette hvorfor da, din gjøk. Kan det ha noe med hva jeg synes om det eksisterende tilbudet?
Og seriøst: Hold kjeft! Jeg var med på alle planleggingsmøter om hallen da det ble diskutert sykling, jeg har vært med på å designe og bygge den ene boksen som står ute, i tillegg til at jeg var med på siste klargjøring av innehallen (beising og sånn). I tillegg har jeg drevet med dette i 25 år, og da kan det kanskje hende at jeg har noe fornuftig å komme med selv om jeg ikke sykler der hver dag (og hvis Kolsåsbanen kommer i gang igjen vil jeg være der mye mer), ikke sant? Hvor mange ramper har du tegnet og/eller bygd da, lille venn?

Du skjønner det, parken har vært der lenge før du visste hva BMX var for noe, og da var jeg der 2-3 ganger i uka i sommerhalvåret, av den enkle grunn at det var mye kulere der da. Spør hvem som helst som har prøvd begge versjoner. Og da kan det jo hende at man har en viss interesse i å få parken tilbake til det stadiet igjen. Eller er det for vanskelig å skjønne?

eirik s

BTW: I forhold til den bark-ideen: Hvem har lyst til å så og feie opp bark hver dag, noe som garantert blir nødvendig etter at alle morsomme småkids har vært innom utenom åpningstid? Kan se for meg at alle andre brukere kommer til å elske en barkbelagt park, ja...

mathias94

Sitat fra: eirik s på 29 oktober 2008, 19:15:51
BTW: I forhold til den bark-ideen: Hvem har lyst til å så og feie opp bark hver dag, noe som garantert blir nødvendig etter at alle morsomme småkids har vært innom utenom åpningstid? Kan se for meg at alle andre brukere kommer til å elske en barkbelagt park, ja...
Det var egentlig bare et forslag...

eirik s

Skjønte det. Og poenget mitt var at man kanskje bør tenke gjennom forslagene sine først...

sebb

det med kicker til barklanding er syklistenes idè, men det med at rampen skal rives er absolutt ikke vær idè, jeg bare kom dien dag jeg, og da stod det folk ute med brekkjern og dro av platene på rampen, og jeg spurte hvorfor, da sa de bare at det skulle bli noe nytt til sklistene.

Anki

Kicker og barklanding kan dere lage i skogen selv. Går an å være litt mer kreativ enn det.

SK

Enig med anki, lag foampit istedet
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

NaaDeN

Ute? lande i våte svamper? :)

Tommi

nytt for syklister på skaterspråk betyr rett og slett at vi får en liten quarter og sånne morsomme dumper og tråkke over


weeeee

:-Petter

Sitat fra: Tommi på 30 oktober 2008, 16:43:22
nytt for syklister på skaterspråk betyr rett og slett at vi får en liten quarter og sånne morsomme dumper og tråkke over


weeeee

Husk at vi også må få litt plass etter da, gjerne grus, sånn at vi kan "slædde".