Hovedmeny

Marzocchi Dirt Jumper 2

Startet av afixy, 11 desember 2011, 17:16:24

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

afixy

Hei!

Er på utkikk etter ny demper til dirtbiken min.
Sett litt på Marzocchi Dirt Jumper 2.

Lurer på om denne blir stiv og treig når det er litt kaldt ute. Demperen jeg har nå stivner helt til når det e litt kaldt ute om sommeren.

Noen som vet hvordan denne demperen er i litt kaldere klima? Bor i Nord ja :)

* aka mads

Dette er et BMX forum, terrengsykkel eller utfor er MTB foraer, og kan gi mye bedre svar en de du muligens får her... (selv om det sikkert er noen her som kan noe om de drittgafflene)
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

afixy

Er klar over at det er et bmxforum, men sykkel er nå sykkel :P . Garantert noen sykkelfolk her som har denne demperen, eller en annen versjon av Dirt Jumperen serien på en av sykklene sine.


Allerede laget post på terrengsykkel, men ikke fått noe svar. Uforforumet virka veldig dødt så laget ikke bruker der.  :)


Tjalve

jeg har hatt den på gt chuckeren, den var helt grei, og man kunne skru ned på trykket sånn at demperne var supermyke, dette var da det kuleste på sin tid. så kjøpte jeg bmx.
box fresh

Espen

Sitat fra: tønna på  6 juli 2010, 00:15:38
ps.ønsker ikke noen lang diskuskjon med eirik s.

TK

Skaffer du deg en DJ 3 2007 mod er du reddet for livet.

Waldemar


afixy

Tøft, ser det er mange som har demper i samme sjanger.

Hvordan oppfører disse seg i et kaldere/kaldt klima?

Demperen jeg har nå stiver til når det blir litt kaldt ute. Derfor jeg er ute etter en ny en, som også fungerer greit på litt kaldere dager :)

Waldemar

Sitat fra: afixy på 13 desember 2011, 00:16:04
Tøft, ser det er mange som har demper i samme sjanger.

Hvordan oppfører disse seg i et kaldere/kaldt klima?

Demperen jeg har nå stiver til når det blir litt kaldt ute. Derfor jeg er ute etter en ny en, som også fungerer greit på litt kaldere dager :)
Tror dj 1-en min holder seg stabil til været, kan sjekke når det blir kaldt.

cc

Det kommer vel an på viskositeten på oljen som brukes i gaffelen? Skal ikke se bort i fra at du rett og slett kan blande inn litt frostvæske i oljen, slik noen gjør med spylevæske på bil når det er überkaldt. Billigere å teste enn å bare bytte gaffel iaf ;)

afixy

Sitat fra: cc på 13 desember 2011, 10:24:23
Det kommer vel an på viskositeten på oljen som brukes i gaffelen? Skal ikke se bort i fra at du rett og slett kan blande inn litt frostvæske i oljen, slik noen gjør med spylevæske på bil når det er überkaldt. Billigere å teste enn å bare bytte gaffel iaf ;)

Har RST Launch :D
Tviler på noe hjelper med de

o-l-a-v

Sitat fra: afixy på 14 desember 2011, 13:41:01
Sitat fra: cc på 13 desember 2011, 10:24:23
Det kommer vel an på viskositeten på oljen som brukes i gaffelen? Skal ikke se bort i fra at du rett og slett kan blande inn litt frostvæske i oljen, slik noen gjør med spylevæske på bil når det er überkaldt. Billigere å teste enn å bare bytte gaffel iaf ;)

Har RST Launch :D
Tviler på noe hjelper med de

Hadde RST Launch en gang jeg og. Den ble helt stiv på vinteren, noe som førte til at jeg knakk den på et bunny-hopp! Hvis jeg var deg hadde jeg byttet gaffel ASAP, personlig tørr jeg ikke sykle på en RST igjen.

Når det kommer til marzocchi så tåler de mye, og de er "driftsikre". Ulempen er at de er veldig tunge, dårlig justeringer (har lite invirkning) og oppfører seg ikke veldig smud. Ville heller valgt RS argyle elns

Kristian S

Første gang jeg gir et mtb svar på bmx.no.
Hvis gaffelen stivner når det er kaldt har du elastomerputer i gaffelen. Da er det enten en dritgammel gaffel eller en ny billig drittgaffel.
MZ DJ gaflene har som regel fjær på den ene sida i tillegg til luftkammer. På motsatt side har du en lukka cartridge.
Gafler med lukka cartridge har lite olje og der kan du ikke bytte olje for å få den til å oppføre seg annerledes.
MZ DJ gaflene er litt tunge, men veldig solide og enkle å ha med å gjøre.

Men drit i dirtsykkelen og kjøp deg en BMX.


Martin A

aldri kjøp deg Marzocchi Dirt Jumper 3 den blir stiv å jævlig når det er kaldt ute
garrett reynolds <3