Skatepark på kolbotn

Startet av KolbotnChris, 5 november 2009, 23:10:32

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

KolbotnChris

Sitat fra: BergenTorArne på  6 november 2009, 23:54:50
Blir pegforbud der da..

nei, det er en skate/sykkel park.. vi har allerede diskutert det med pegforbud

Damir

Sitat fra: KolbotnChris på  7 november 2009, 00:40:37
Sitat fra: BergenTorArne på  6 november 2009, 23:54:50
Blir pegforbud der da..
nei, det er en skate/sykkel park.. vi har allerede diskutert det med pegforbud

Ikke for å være negativ. Parken ser jo konge ut og greier og jeg kommer garantert til å besøke den når jeg er ferdig men jeg ville bare si dette.

Fysak i Bergen er et allaktivitetshus, dvs. skate, bmx, blades og andre greier. Vi hadde også diskutert det med pegs og vi ble enige om at vi skulle få lov til å bruke plegs.
Dere hører jo hvordan det gikk med oss. Vi må ta av pegs/ plegs så snart vi går inn i hallen.

Bare prøver å si at alt kan skje.
- Do what you like,
  and you will like what you did.      Stefan Lantschner

Ruggeland

Dette er ute da, er nesten umulig å håndheve noe forbud der.

Håper virkelig dette blir noe av. Men jeg venter til støypingen er i gang før jeg spretter sjampisen, politikere har en tendens til å baile ut i siste sek.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

cc

Sitat fra: Damir på  7 november 2009, 01:02:42
Fysak i Bergen er et allaktivitetshus, dvs. skate, bmx, blades og andre greier. Vi hadde også diskutert det med pegs og vi ble enige om at vi skulle få lov til å bruke plegs.
Dere hører jo hvordan det gikk med oss. Vi må ta av pegs/ plegs så snart vi går inn i hallen.

Bare prøver å si at alt kan skje.
Det høres ut som om dere har gitt opp. Avtale er avtale, hvorfor skulle den ene parten plutselig ha rettighet til å ikke holde sin del av avtalen? Det ville jeg ikke godtatt.

eirik s

Jepp. Det at noen "fomla bort ballen" i Bergen, trenger ikke å bety at det vil være sånn overalt.

Jeg synes også at det er veldig positivt at det faktisk står "sykkel" i avisoverskriften og at dere har vært involvert på designsiden. Heng dere på den videre prosessen også, så får BMX et ordentlig nærvær.

P.S.
Sitathaha det er jo bare noen forskere så skrev det for å tjene litt penger da tviler på at det skjer, de har sagt det samme 3 ganger så

Den "verden går under i 2012"-idéen er basert på en tolkning av Maya-indianernes kalender, selv om de fleste eksperter mener det er en feiltolkning. Uansett så er det ikke noe "en forsker skrev for å tjene penger".

KolbotnChris


ja for det som er greie her er at det er bmxere som fikk i gang prosjektet med hjelp fra faren til en dude.. Det er oss bmxere som har sitti i møter de siste tre årene for å få til dette, så skulle bare mangle.

Lasse

Sitat fra John Harald Bondevik på facebook:
"John Harald Bondevik Jeg var i møte med saksbehandler i går. Det er laget en foreløpig plan for framdrift. Den viser byggestart sommer 2011 og ferdigstillelse høst/vinter 2011. Så får vi bare håpe det ikke kommer for mange hindere i veien!
Yesterday at 09:11 · Comment · Like · Flag"

http://www.facebook.com/group.php?gid=1724133595933

I like.
Katten

cc

Sorry for megabump, men politikerne og landskapsarkitektene har ikke lengre noen kontakter fra bmxmiljøet i Oppegård/Kolbotn, og det foregår arbeid og planlegging nå. Jobben består i å samle inn bmxfolkets idéer og ønsker, sketsje noen forslag, og så delta på møter der man prøver å få på plass utforming av ramper som vil funke med ønskene til flertallet. Dere som er aktive i Kolbotn nå, kan dere bli enige her om 1-3 gode representanter som bør sitte i en slik arbeidsgruppe for utforming av bmxdelen, så kan jeg videreformidle kontaktinfo.. trenger fullt navn, epost og tlf.

cc

Hmm, ikke fått en eneste henvendelse eller svar her... er det ingen som sykler i Kolbotn lengre, eller er det slik at ingen av dem bryr seg om hva de får i sin nye skatepark? Jeg må gi tilbakemeldinger innen neste uke.

stian s

ikke at jeg hvet om jeg har mye tid til møter.?,men jeg bor jo her i området! skulle vel latt seg gjøre og komme med noen ord da

cc

Allright, da sender jeg over det de andre har fått, sjekk mailen din. Håper dere får en fet park :)

Tilora

dette så jo helt villt ut! lokasjonen er konge og bildene fra avisa ser helt rå ut. er fra området selv, men er noen år siden jeg flytta til oslo.

har det vært noe fremgang i disse planene? i så fall blir det en del flere turer tilbake til gamle trakter!

cc

Joda, jeg har vært med å gi innspill på planene, og et par av lokalgutta her på forumet har blitt med i designgruppa så det skal nok bli bra, men vi får dessverre ikke lov å legge ut skisser før planer er spikret. Hvis det ender opp slik jeg sist så det blir det en fin park :)

Ken


SkedsmoSimen

http://en.wikipedia.org/wiki/Skateboard#Trucks
SitatAttached to the deck are two metal (usually aluminum alloy) trucks
har aldri skjønt hvorfor pegs er et problem og vil aldri skjønne det heller.