vondt i nakken ved sykling?

Startet av NaaDeN, 6 oktober 2008, 22:07:21

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Knnth

jeg har aldri merket noe som helst til dette?

mathias94

Sitat fra: KeenHet på  7 oktober 2008, 19:23:05
jeg har aldri merket noe som helst til dette?
Du er vel ikke verdens mest aktive syklist heller da?:)

TønsbergDavid

får vondt rett under albuen.når jeg presser armen ned mot styre da stikker det og gjør sykt vondt.hva kan det være tro ?
Nathan Williams

Knnth

Sitat fra: Mathias! på  7 oktober 2008, 19:37:25
Sitat fra: KeenHet på  7 oktober 2008, 19:23:05
jeg har aldri merket noe som helst til dette?
Du er vel ikke verdens mest aktive syklist heller da?:)

Ikke verdens nei:)

men men:P

NaaDeN

Faren min er lege, forklarte han problemet idag.. ikke at han bryr seg så mye om ungene sine når det gjelder skader og slik men :P jeg spurte han om jeg kom til og gå over fordi jeg tenkte du kom til og trene opp muskler i nakken , men han sa bare nei,du får leve med det:P

Don Runo

Til alle som synes dette er en sutretråd: Jeg trodde jeg var uovervinnelig for bare 3 uker siden, nå angrer jeg på at jeg ikke har tøyd i hvertfall litt, og kanskje tatt noen situps.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Åsmund

jeg har ett kutta 7.25 " styre og jeg har ikke vondt i nakken.

Daniel

varme opp skikkelig før man sykler er seff et must. ellers er det genialt å trene litt styrke/bevegelighet utenom syklinga, slik at kroppen får andre belastninger enn akuratt den veldig ensidige belastninga fra syklinga. er ikke så mye som skal til. svømming kan anbefales.

eirik s

Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 16:18:36
hvordan skal det der styrke armer?
og det må da være mange mye bedre øvelser for å styrke nakke og rygg enn det der:P
Og der avslørte du din totale mangel på peiling. Push ups er ganske effektivt for armstyrke, faktisk, og når det gjelder rygg er situps noe av det beste man kan gjøre, siden magemusklene er rimelig avgjørende i forhold til hvor godt ryggen din fungerer. Selvfølgelig finnes det bedre øvelser, men da må man sannsynligvis på treningsstudio, mens disse sikkert er ment som ting man kan gjøre hjemme uten hjelpemidler.

Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 15:57:17
alle får vondt, er bare noe man må leve med :)
Du bare insisterer på å si dumme ting i denne tråden, du (eller skal du bare vise hvor tøff du er?). Ryggproblemer er ganske ofte ikke noe "man bare kan leve med". Det er faktisk en jævlig god idé å være litt i forkant og oppsøke hjelp når det oppstår, ellers kan du slite jævlig seinere i livet.

Sitat fra: Leifi på  7 oktober 2008, 11:45:36
hahaha, pyser, neida. men eg har aldri hatt det problemet og jeg sykla med et fly mosca styre i over ett år. tror det kommer mer av at folk trenger en unnskyldning for å kjøpe høyt styre, eller bare ikke sykler nok for å få trent opp musklene i nakken osv.
Gratulerer med trådens dummeste innlegg. Skulle godt gjøres å overgå de to over, men du klarte det, gitt!

P.S. Over 90% av alle mennesker vil oppleve problemer med ryggen i løpet av livet. Mye fordi vi egentlig burde gått på alle 4 ;)

Don Runo

Joda, sykkelen ser fet ut med nytt stort styre, men når den hypen legger seg til neste år, så kommer jeg fortsatt til å bruke det. Dessuten har jeg 4 cm med spacere under stemet nå, så ikke kom med at jeg gjør det for fashion.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Tønsberg Sebastian

Sitat fra: eirik s på  9 oktober 2008, 08:35:28
Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 16:18:36
hvordan skal det der styrke armer?
og det må da være mange mye bedre øvelser for å styrke nakke og rygg enn det der:P
Og der avslørte du din totale mangel på peiling. Push ups er ganske effektivt for armstyrke, faktisk, og når det gjelder rygg er situps noe av det beste man kan gjøre, siden magemusklene er rimelig avgjørende i forhold til hvor godt ryggen din fungerer. Selvfølgelig finnes det bedre øvelser, men da må man sannsynligvis på treningsstudio, mens disse sikkert er ment som ting man kan gjøre hjemme uten hjelpemidler.

Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 15:57:17
alle får vondt, er bare noe man må leve med :)
Du bare insisterer på å si dumme ting i denne tråden, du (eller skal du bare vise hvor tøff du er?). Ryggproblemer er ganske ofte ikke noe "man bare kan leve med". Det er faktisk en jævlig god idé å være litt i forkant og oppsøke hjelp når det oppstår, ellers kan du slite jævlig seinere i livet.

Sitat fra: Leifi på  7 oktober 2008, 11:45:36
hahaha, pyser, neida. men eg har aldri hatt det problemet og jeg sykla med et fly mosca styre i over ett år. tror det kommer mer av at folk trenger en unnskyldning for å kjøpe høyt styre, eller bare ikke sykler nok for å få trent opp musklene i nakken osv.
Gratulerer med trådens dummeste innlegg. Skulle godt gjøres å overgå de to over, men du klarte det, gitt!

P.S. Over 90% av alle mennesker vil oppleve problemer med ryggen i løpet av livet. Mye fordi vi egentlig burde gått på alle 4 ;)

jeg går på alle 4... kjempe kult
I love my bike!:)

the one taste.

MCM

Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

OlavMW

Sitat fra: Tønsberg Sebastian på  9 oktober 2008, 16:04:19
Sitat fra: eirik s på  9 oktober 2008, 08:35:28
Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 16:18:36
hvordan skal det der styrke armer?
og det må da være mange mye bedre øvelser for å styrke nakke og rygg enn det der:P
Og der avslørte du din totale mangel på peiling. Push ups er ganske effektivt for armstyrke, faktisk, og når det gjelder rygg er situps noe av det beste man kan gjøre, siden magemusklene er rimelig avgjørende i forhold til hvor godt ryggen din fungerer. Selvfølgelig finnes det bedre øvelser, men da må man sannsynligvis på treningsstudio, mens disse sikkert er ment som ting man kan gjøre hjemme uten hjelpemidler.

Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 15:57:17
alle får vondt, er bare noe man må leve med :)
Du bare insisterer på å si dumme ting i denne tråden, du (eller skal du bare vise hvor tøff du er?). Ryggproblemer er ganske ofte ikke noe "man bare kan leve med". Det er faktisk en jævlig god idé å være litt i forkant og oppsøke hjelp når det oppstår, ellers kan du slite jævlig seinere i livet.

Sitat fra: Leifi på  7 oktober 2008, 11:45:36
hahaha, pyser, neida. men eg har aldri hatt det problemet og jeg sykla med et fly mosca styre i over ett år. tror det kommer mer av at folk trenger en unnskyldning for å kjøpe høyt styre, eller bare ikke sykler nok for å få trent opp musklene i nakken osv.
Gratulerer med trådens dummeste innlegg. Skulle godt gjøres å overgå de to over, men du klarte det, gitt!

P.S. Over 90% av alle mennesker vil oppleve problemer med ryggen i løpet av livet. Mye fordi vi egentlig burde gått på alle 4 ;)

jeg går på alle 4... kjempe kult
Drit Fett! hvor lenge har du holdt på??


jeg ville sagt at du har rett på alle tingene du sa til Snaffle og Leifi, Eirik S :D

snaffle

Sitat fra: eirik s på  9 oktober 2008, 08:35:28
Og der avslørte du din totale mangel på peiling. Push ups er ganske effektivt for armstyrke, faktisk, og når det gjelder rygg er situps noe av det beste man kan gjøre, siden magemusklene er rimelig avgjørende i forhold til hvor godt ryggen din fungerer. Selvfølgelig finnes det bedre øvelser, men da må man sannsynligvis på treningsstudio, mens disse sikkert er ment som ting man kan gjøre hjemme uten hjelpemidler.

woho, endelig klarte jeg det :)

jeg ser nå at inlegget mitt var ganske tullete, men sånn går det når man bare skumleser gjennom inleggene..
Jeg la faktisk ikke merke til at det sto pushups i den listen hans engang :P

Suddenly a wild Alex appeared

v e g a r d

Jeg må bare unnskylde på Snaffles vegne. men han er tøff.

Etter jeg gikk fra 19.5 til 20.8" ramme slutta det å gjøre vondt i ryggen og nakken min, sånn nesten i hvertfall.. Da gikk jeg jo til høyere styre og, men kan lengden på ramma ha noe å si?