vondt i nakken ved sykling?

Startet av NaaDeN, 6 oktober 2008, 22:07:21

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

NaaDeN

Hei hå, jeg har merket at etter lange sessions så får jeg Veeldig vondt i nakken i og med at bmx sykkelen er så liten så du må bøye hodet opp over når du skal se frem over, noen tips om hvordan og bli kvitt dette?
andre som føler samme pain as me?  :-[ jeg kan jo leve med det , men er jo kjipt!

srry om denne ikke burde være i generelt !  :-\ :-X

Hårek

jeg også får vondt i nakken + at jeg får det nede i korsryggen også :-[
har det noe å si på høyden på styret?
campillo

BMX Julian

hvis du har veldig lavt styre må jo du bøye deg mer enn med høyt. men bmx sykling er en del belastende for rygg(nakke?) så jeg vet ikke om det er noe som hjelper, sånn på sykkelen eller noe. men høyere styre vil vel hjelpe litt? kiropraktor :P ?

RL1

RonniHåreki: Det KAN ha noe med det å gjøre, men for de fleste er det en unnskyldning for å kjøpe et stort styre. Hvis man ikke har syklet på lenge, er det ofte sånn i begynnelsen.

Nådn: Mer manual! Neida, men kan være du sykler på en litt anstrengt måte? Ta pauser, og ikke sykle konstant. Hvis man ser på Tour de France, så har de en grei knekk i nakken de også, når de sitter.
MilkshakeCo.

sebb

jeg fåkke så vondt i nakken, men får vond nede i korsryggen :S  og etterhvert i det ene kneet, men det tror jeg har kommet av noe annet...

Don Runo

jeg sykla med lavt og smalt styre i hele sommer, og nå fikk sinnsykt vondt i korsryggen. satt på høyere styre og et en feit spacer under stemet for å stå mer oppreist. det hjelper, men nå må jeg fortsatt vente på at ryggen skal bli bra. har vært hos fysioterapeut og blitt massert og knadd, og det hjelper. koster ca 500 spenn og de gjør deg bedre. spurte også om hvorfor det skjer, og det har med at vi står likt på sykkelen over tid og drar i styret, som blir det samme som å løfte feil gang på gang. han sa det vil hjelpe og bruke forskjellige sykler, for å variere ståstillingen. og gjøre andre ting enn å sykle innimellom, for eksempel klatring
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Leifi

hahaha, pyser, neida. men eg har aldri hatt det problemet og jeg sykla med et fly mosca styre i over ett år. tror det kommer mer av at folk trenger en unnskyldning for å kjøpe høyt styre, eller bare ikke sykler nok for å få trent opp musklene i nakken osv.
yay, i ride little bike

MCM

Det er et resultat av deres reverserte evolusjon
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

Filip


DanielSandvik

I rather be fishing

snaffle

alle får vondt, er bare noe man må leve med :)
Suddenly a wild Alex appeared

Lasse

Kiropraktoren min har gitt meg øvelser jeg skal gjøre hver morgen for og styrke rygg, nakke, armer og bein.

Jeg skal ta 20 situps, 20 push-ups, 20 situps hvor jeg tar høyere albue på venstre kne og motsatt, ligge på magen og ta venstre arm og høyere ben opp i 20 sek og motsatt 3 ganger og gå en halv time daglig i høyt tempo
Katten

snaffle

hvordan skal det der styrke armer?
og det må da være mange mye bedre øvelser for å styrke nakke og rygg enn det der:P
Suddenly a wild Alex appeared

NaaDeN

hehe, jeg har faktisk 8 " styre! men da er det ikke bare meg som får det! gudd, jeg skal leve med det, og som rl1 sier , ta litt pauser;) sellom det er litt vanskeli når vi sykler street fra spot til spot.

Lasse

Sitat fra: snaffle på  7 oktober 2008, 16:18:36
hvordan skal det der styrke armer?
og det må da være mange mye bedre øvelser for å styrke nakke og rygg enn det der:P

vet da faen jeg vell, pushups styrker jo armene litt. men det er hvertfall det kiropraktoren min sa, og det har gjort så jeg nesten ikke har vondt mer.
Katten