Uheldig med barspin.

Startet av MeaN, 14 august 2006, 12:53:20

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

MeaN

jeg hadde lyst å lære barspin for leenge siden. for 2 dager siden har jeg endelig bestemt meg. det var døds vanskelig å sleppe ratte etter bunny. jeg konsertrerte meg, kom med liten fart, bunny,slapp ratte, klarte ikke å spinne den, skulle ta i mot rate igjen. Plutselig lander eg med høgretommelen på grips. syykt vont, fingeren begynte å hovne opp...

det sjedde på kvelden, og neste dag måtte eg til lege. heldigvis viste det seg at det var ikke brudd, og eg må bare vente og se om jeg blir bedre...

når jeg tenker om barspin, faen, eg bommet bare 2cm, og knakk nesten fingeren min. Har egentlig hørt historier om folk som slår ut fingrene mange ganger før de lærer barspin, men aldri tenkte på det. So jeg tror det blir leeenge til eg skal begynne lære bunnybarspin. >:(
zup?

Nicco

hehe.
God bedring da..
Tenker sånn om bunnybarspin jeg og!

eirik s

Hehe... Forstua fingre er en del av barspins for de fleste. Er sikkert gjort det et tosifra ganger sjøl. Og kutta opp tommelen på bremsehendelen like mange ganger.
Før man begynner å gjøre barspins i lufta bør man kunne det omtrent i blinde på bakken (altså ved å løfte forhjulet, men bakhjulet i bakken)...

snaffle

Suddenly a wild Alex appeared

TomasN

god bedring MeaN :)

jeg er redd det samme sjæl!!! sånn som detta skal det gjøres  http://media.putfile.com/barspin-slo-mo

MCM

Jeg prøvde bunnyhop barspin og klarte ikke ta imot styret, dekket traff bakken og endte med å få crossbaren i tenna, hehe har ikke prøvd siden det
Come forth, Lazarus! And he came fifth and lost the job.

MeaN

eg tror eg skal droppe barspin...i hvert fall i nærmeste sesonger...
zup?

BroderHuck

Sitat fra: MeaN på 14 august 2006, 19:58:16
eg tror eg skal droppe barspin...i hvert fall i nærmeste sesonger...

Neida, fortsett å prøve! Men på gress eller noe lignende, da får du ikke følelsen av å slå deg ihjel hvis du feiler.
High Hopes.

MeaN

Sitat fra: BroderHuck på 14 august 2006, 20:04:58
Sitat fra: MeaN på 14 august 2006, 19:58:16
eg tror eg skal droppe barspin...i hvert fall i nærmeste sesonger...

Neida, fortsett å prøve! Men på gress eller noe lignende, da får du ikke følelsen av å slå deg ihjel hvis du feiler.

eg vet det om graset, men eg vi ikke prøve pga vil ikke skade fingarne. det finst mange andre triks der du trenger ike å sleppe styre...
zup?

eirik s

Som sagt, så er det lurt å øve masse på flatmark først sånn at bevegelsen sitter skikkelig. Personlig har jeg aldri vært spesielt glad i bunnyhopvarianten (litt for sein til å hive styret) og synes den letteste måten å gjøre det på er flyouts opp på plattformen på en miniramp. På den andre siden er det sikkert lurt å lære bunnyhopvarianten, siden det da bør gå mye lettere på andre obstacles.
Til slutt: Barspins er ikke spesielt vanskelig. Det er mest mentalt. Selv har jeg satt barspin to barspin back (en gang), one and a half barspin (ble aldri dobbel), hand off barspin (one hander to barspin to one hander), barspin to no-footer og nesten rocket barspin. Dessverre har alt dette gått i glemmeboken etter diverse skader, men man kan jo håpe...

MeaN

Sitat fra: eirik s på 14 august 2006, 20:13:40
Som sagt, så er det lurt å øve masse på flatmark først sånn at bevegelsen sitter skikkelig. Personlig har jeg aldri vært spesielt glad i bunnyhopvarianten (litt for sein til å hive styret) og synes den letteste måten å gjøre det på er flyouts opp på plattformen på en miniramp. På den andre siden er det sikkert lurt å lære bunnyhopvarianten, siden det da bør gå mye lettere på andre obstacles.
Til slutt: Barspins er ikke spesielt vanskelig. Det er mest mentalt. Selv har jeg satt barspin to barspin back (en gang), one and a half barspin (ble aldri dobbel), hand off barspin (one hander to barspin to one hander), barspin to no-footer og nesten rocket barspin. Dessverre har alt dette gått i glemmeboken etter diverse skader, men man kan jo håpe...

var du sååå god? har du video av det?
zup?

Erik

video var et fremmedord i det århundre han klarte det ;)
Sykkel: sykkel

eirik s

I love you too, Erik!
Barspin to no footer er på NM-videoen fra Bekkestua i 2002: http://bmx.no/videos/2002_NM%20Freestyle.wmv , helt mot slutten. Der er det også en barspin rocket manual.
Det eneste jeg har video av ellers, er et barspin to barspin back-forsøk på Torshovrampen, men det er så ræva filmet at man nesten ikke skjer hva som skjer.
Og den barspin'en jeg er mest stolt, nemlig over spinen på Bekkestua, burde det vært film av. Men så var det noen *host Lauritz host* som glemte å sjekke om han hadde nok tape  :'(

Thomas E

Sitat fra: eirik s på 15 august 2006, 06:52:36
Det eneste jeg har video av ellers, er et barspin to barspin back-forsøk på Torshovrampen, men det er så ræva filmet at man nesten ikke skjer hva som skjer.

Haha, skrivefeil fra Eirik. Den har vi venta lenge på :D Lite tape suger, men er verre når man glemmer det helt og står der med tomt kamera

eirik s

Sitat fra: Thomas E på 15 august 2006, 13:09:26
Haha, skrivefeil fra Eirik. Den har vi venta lenge på

Somebody needs to get himself a life... Og det er langt fra første gang, hvis du av en eller annen forunderlig grunn skulle finne på å lete.

Men egentlig så skrev jeg trøndersk akkurat da jeg kom til det ordet. Det er en merkelig tvangshadling jeg har, at for hvert 54645. ord må jeg skrive ett på en annen dialekt...