Hovedmeny

Hei

Startet av Ames_white, 9 januar 2007, 18:22:18

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Ames_white

Jeg fikk for meg for mange år siden sammen med en kammerat å begynne med trikse sykling...men det ble likksom ikke noe mer en at vi kjøpte sykklene :S  men jeg tenkte nå på og ta den fren fra skapet igjen og prøve meg da  det er en Trek Subvert 3.0 sykkel  så den er blitt noen år nå  men den er lite brukt.. så da lurte jeg på om hva en som aldri har gjort dette før burde lære seg som et basic trick likksom   og for meg virker det som sykkelen jeg har er uffatelig tung mange som har prøvd den har klaget på at di nesten ikke får den opp på bakhjulet en gang :/  kan det være noe i det?  burde man begynne med en sykkel som er lettere kansje ? 

SK

Først, lær deg å skrive..
For det andre så er det mange emner om dette..
For det tredje, bør du sykle rundt og bli vant med sykkelen først..
så kan du begynne med tricksing
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

erikk

Mange andre poster om Hvilke triks lære først ?

eirik s

Men det stemmer bra at Trek-syklene var tunge, ja...

Ames_white

Sitat fra: SK på  9 januar 2007, 18:25:53
Først, lær deg å skrive..
For det andre så er det mange emner om dette..
For det tredje, bør du sykle rundt og bli vant med sykkelen først..
så kan du begynne med tricksing

Lære meg å skrive ja :P ......ikke så dumt det
men takk alikevell

Ames_white

Sitat fra: eirik s på  9 januar 2007, 18:36:37
Men det stemmer bra at Trek-syklene var tunge, ja...

ja men vi får se om ikke vi får til noen triks etterhvert med den :)  da får jeg jo bare litt ekstra trening :D hehe

SK

Bare å sykle det, så kommer skillsene ;)
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

zonkodilla

tror jeg har bortimot den samme sykkelen, en trek vert 2 eller 3 husker ikke helt.. jævlig kul, det skal den ha, men jeg kjøper meg allikevel en ny nå til våren. kjøpte den kun for å teste ut om jeg syntes bmx var noe for meg.. test ut litt, og sjekk om du liker bmx. føler du at du får det til bra med sykkelen og du er fornøyd med den så driter du seff i å selge, bytte , kjøpe ny eller whatever.

eirik s

SitatTrek sier du?

Dette er vel så vidt jeg vet en type "Biltema" sykkel? Som veier 17 kg eller hva det er...

Trek er (var?) et stort merke innenfor MTB som prøvde seg på BMX for noen år siden. De sponsa bl.a. Simon Tabron og et par andre bra folk. Så syklene er ikke så verst. Men som sagt, de er tunge, men det var det meste annet på den tida også...

zonkodilla

17,5 veier min.. fortsatt ikke noe problem å ta bunny med, men lurer på om stemet er ganske så råttent

Leifi

for en nybeggynner er en tung sykkel mye mer stabil i luften, ikke like vinglete som en lett sykkel.
det med lett sykkel gjør det bare vanskeligere å hoppe. bare tren styrke så merker du forskjell.
jeg kjører en lett sykkel selv (WTP beyond) men eg synes det va lettere å hoppe med den gamle tunge umf`en.
yay, i ride little bike

strilagut

Trek sykkel... er det no sånn Boa drit??? :P

eirik s

Sitat fra: strilagut på  7 februar 2007, 15:18:03
Trek sykkel... er det no sånn Boa drit??? :P

På det må jeg bare svare med et rungende "HÆ??"

cc

Ames: Jeg hadde en Subvert 3.0 for noen år tilbake, og ja, det er en blytung sykkel, og den har også ganske merkelig geometri. Man kommer fint i gang med den sykkelen, men har du mulighet til å punge ut for en Alone Initiate fra Element, er det neiggu ikke mye å lure på. Lykke til :)

strilagut

Sitat fra: eirik s på  7 februar 2007, 15:36:22
Sitat fra: strilagut på  7 februar 2007, 15:18:03
Trek sykkel... er det no sånn Boa drit??? :P

På det må jeg bare svare med et rungende "HÆ??"


Trek BMX er en BMX kjøpt på en vanli sykkel butikk.. BOa sykler om jeg ike tar feil.....