2 eller 4 pegs?

Startet av airbag, 28 oktober 2007, 19:15:40

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

airbag

Jeg er ny og jeg lurer på hva som er best og kjøre med og hva fordelen med hvor mange pegs man bruker, har kjøpt sykkel som det bare fulgte med 2 pegs på venstre side bake og framme, bør jeg kjøpe 2 pegs til eller er det ikke noe vits i?

Robin Dolve


eirik s

Oh shut up!

Det er litt avhengig av hva slags tricks du gjør/har lyst til å gjøre. 4 pegs er forholdsvis sjeldent for tida, men hvis du f.eks regner med å grinde på begge sider, kan det være greit. Men hvis det ikke føles som noe stort savn, holder det nok fint med 2 inntil videre.
Personlig er jeg tilhenger av man som nybegynner ikke starter "karrieren" med å begrense mulighetene sine bare fordi noe er trendy (dvs pegless/brakeless osv), men heller finner ut etter hvert hvordan man foretrekker å gjøre ting. Jeg kjører sjøl med alle pegsene, av den enkle grunn at jeg har ganske mange tricks jeg liker å gjøre som jeg trenger dem til.
Men jeg er jo en raring som gjør tricks jeg liker framfor hva flertallet har bedømt at er kult eller ser bra ut...

BergenTorArne

også er 4 pegs gangster :)
nææææh

eirik s

Ja, det er jo viktigst...

(Lurer på hvorfor jeg gidder...)

tell

Grunnen til at det ofte bare følger med to pegs er fordi de fleste har en favorittside å grinde på, akkurat som de fleste roterer lettere til den ene siden enn den andre. De som har skills, som eirik s, grinder og bruker pegs på begge sider.

:-Petter

Så jeg som vrir til høyre på 180 burde ha pegsene på høyre side?

(Har ikke grinda så mye, men tenker jeg fort finner ut hvor jeg skal ha dem når jeg begynner med det...)

Ruggeland

Det normale er:

De som står med høyre ben foran grinder på høyre side, og roterer MOT klokken.
De som står med venstre ben foran grinder på venstre side, og roterer MED klokken.

Men det finnes selvsagt unntak. Noen roterer like lett begge veier, kan stå med hvilket som helst ben foran og/eller grinde på begge sider. Det finnes også utallige kombinasjoner av alt dette, folk med høyre foran som grinder på venstre side osv.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

:-Petter

Sitat fra: C-Man på 10 november 2007, 17:56:18
Det normale er:

De som står med høyre ben foran grinder på høyre side, og roterer MOT klokken.
De som står med venstre ben foran grinder på venstre side, og roterer MED klokken.

Men det finnes selvsagt unntak. Noen roterer like lett begge veier, kan stå med hvilket som helst ben foran og/eller grinde på begge sider. Det finnes også utallige kombinasjoner av alt dette, folk med høyre foran som grinder på venstre side osv.

Takk, jeg er definitivt et unntak...

OutCold

Sitat fra: eirik s på 28 oktober 2007, 20:54:10
Ja, det er jo viktigst...

(Lurer på hvorfor jeg gidder...)

Du har ikke noe annet å gjøre? Face it, forumet er fullt av kids

airbag

jaja men takk for svaret, har tatt a pegsene nå men har tengt til og ta på de når jeg blir lit bedre

worney

:) jeg bestillte en KHE Barbados AM i går 24.feb.... lurer på vor jeg skal ha pegsa

:-Petter

Sitat fra: C-Man på 10 november 2007, 17:56:18
Det normale er:

De som står med høyre ben foran grinder på høyre side, og roterer MOT klokken.
De som står med venstre ben foran grinder på venstre side, og roterer MED klokken.

Men det finnes selvsagt unntak. Noen roterer like lett begge veier, kan stå med hvilket som helst ben foran og/eller grinde på begge sider. Det finnes også utallige kombinasjoner av alt dette, folk med høyre foran som grinder på venstre side osv.


SK

Jeg roterer mot klokken, og når jeg roterer har jeg høyre fot frem.
Men alt ellers så Har jeg venstre fot frem og jeg grinder på venstre side :P
Gir ikke mening :(
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Jon

Er det bare jeg som liker 3 pags? Da kan jeg ta de triksene jeg har syst til og samtidig ikke dunke borti med den foten jeg bak når jeg triller, yo!