43mm fisheye

Startet av KolbotnLars, 6 januar 2010, 21:42:24

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

KolbotnLars

Har fått meg Canon HV40 nå, men trenger en fisheyelinse til det. Trenger tips til en 43mm fisheye linse som funker bra sammen med HD kvalitet. Har egentlig ikke lyst til å betale mer enn 5000 for linsa, men det er vel ganske dyrt?

Åsmund


KolbotnLars


Rune

Century .3x hd med 37-43mm stepup ring.
Om du har canon kamera så er det enkelt å lage en cat part i DCMBR 2

KolbotnLars

det ville vært en ære. men litt dårlig tid kanskje? når kommer DCMBR 2 da? cant be all park clips nigga please

http://www.scandinavianphoto.no/product/item.aspx?iid=8541978

men er denne like bra? hva er forksjellen på den og 37mm? siden 37mm bajonetten koster jo dobbelt så mye

Rune

Den er fin. Kjøp en HD linse, du har sikkert 37mm gjenger på kamera ditt. Jeg har en step-up ring du kan få isåfall. Bajonette er mye enklere å jobbe med, men jeg tviler på at du har feste til det på ditt kamera.

KolbotnLars

tror jeg kjøper den etterhvert da, må bare spare litt cash. men tror nok jeg har 43 mm gjenger, skal skjekke det etterpå. gleder meg til å filme ute nå!

KolbotnLars

søkte litt rundt og fant denne
http://www.amazon.com/Opteka-Platinum-Fisheye-Digital-Camcorders/dp/B002CMYPNM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1262857135&sr=8-1
under halve prisen av century linsa, men vil den være mye dårligere tror dere? så litt test footy på youtube, men det er vanskelig å si om den er dårligere.

Rune

Les litt reviews på nett

KolbotnLars

finner ikke så mye annet enn en brukeromtale, men høres jo bra ut. tror jeg går for den. takk for hjelp, hehe
Sitat
This lens is absolutely incredible. It is amazingly wide, with alot of distortion, not alot of vig, and the quality is superb. I use this lens primarily for filming skating and action sports. The only thing I did not like about this lens was the lens shade, even if you put it on correctly, the left side of it gets in the shot. You can easily unscrew the lens shade, or do what I did, and shave it down with a power sander. Overall amazing lens for the price. If you have a camera with a 43mm thread mount, buy this lens.

Rune

Google it. F.eks Opteka bla bla bla vs century bla bla bla
Jeg tviler egentlig på at den er bedre enn en century.

KolbotnLars

det gjør jeg og, men MYE billigere og nesten like bra.