Skal kjøpe BMX til meg selv (er 27 år)

Startet av dingo84, 5 juni 2012, 23:55:19

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

dingo84

Fikk min første BMX sykkel når jeg var 16 ca. Byttet denne vekk i en bil for 10 år siden. faktisk, da bilhobbyen tok totalt over. Nå har jeg sluttet med bil av flere årsaker, så vil ta opp BMX hobbyen igjen.
Jeg hadde en Trek freestyle sykkel som kosta ca 5-6000 kr hos en sykkelforretning. Tror dette var på Sykkelsport i Arendal.
Den var veldig tung! Men ellers sykt digg å sykle på. Lærte triks fort, og følte dette var noe for meg, for hadde prøvd skateboard uten no videre hell.
Hadde alltid vært sykkelfanatiker. Hadde en rekke mountainbikes, men det jeg virkelig liker er BMX freestyle.
Prøvde å søke opp den Trek sykkelen jeg hadde. Den ble byttet vekk til en i Haugesund. Han solgte den til en bekjent, som videresolgte den til en annen som han ike kjenner. Så dermed ble jakten værre.
Her er et bilde av en som er identisk hvertfall.
Om noen vet om en som har en slik stående, så er jeg interessert i å kjøpe den. Den betyr igrunn veldig mye for meg pga det var min mor den gang som kjøpte den til meg, og hun lever ikke den dag idag..
Men om den ikke skulle dukke opp nå, så vil jeg hvertfall kjøpe meg en annen BMX sålenge, og lurer veldig på åssen type jeg skal velge. Jeg er jo voksen, og 185 høy. Er det 20" som er å anbefalle?
Kunne tenkt meg et byggesett fra bmxelements men det virker så dyrt. Kan gå for 5000 kr men helst ikke no mer. Så en Haro F4 til salgs på finn til 1400 kr, og er jo likegreit for meg å kjøpe en slik. Men er litt spesielt med å kjøpe et byggesett så man lettere vet hvordan ting fungerer om noe skulle gå i stykker.
Hva ville dere anbefalt? Syns vekt har litt å si, men aller mest at de tåler juling.
Pegs er et must, og kommer til å bruke den omtrent bare på asfalt.
Ser frem til svar :)

Gerber

Ville anbefalt å styre unna Haro til 1400 på finn, thats for sure.
bmxelement.no har mange fine sykler til media 5000 kr, det samme tror jeg du finner hos babracing.no
Det å kjøpe "byggesett" er ikke noe problem. Når du kjøper fra element så får du sykkelen halvbygd, og
hvis du mailer dem og spør om byggeinstruksjoner, så får du garantert det. Ikke at jeg tror du trenger det,
det er ganske lett å bygge sammen ;)

Gøran

bmxelement å Bab racing er to flotte alternativer  som begge gjør å har gjort mye for sporten:) vis du ikke finner det du vil ha der kan du også sjekke opp Trondheim sykkel
www.trondheimsykkel.com 

Lykke til med ny sykkel
1601,Keep it Real
www.bmxelement.no

dingo84

Det ble den på Finn.no ;)
Er storfornøyd jeg. Haro F4 virker lettere enn Trek sykkelen jeg hadde. Og det føles ut som en kvalitetsykkel. Var jo pent brukt også.