Hovedmeny

kink driver

Startet av krølle, 2 juli 2011, 15:04:22

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

krølle

hei, trenger litt hjelp.
har nettopp kjøpt meg en ny driver. det er en kink 9 tanns driver( http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2160 )
har odyssey v3 casseten, og som det står på sia så skal det passe. jeg prøvde og sette den på, men det er rett og slett umulig å få den på akslingen. man kan jo till og med se at hullet som aklingen skal gå igjennom er mindre på den nye nne på den gamle. har aldri opplevd at element skal ha tatt så feil før?

krølle

skal jeg slå den på med makt første gang jeg setter den på ?

RL1

Husker jeg hadde en sånn for 4 år siden eller noe, og den var også veldig tight. Måtte til med gummihammer.
Bare husk å vri den rundt (tikke-veien) etter hvert slag så du ikke bare moser pawlsa eller noe.
MilkshakeCo.

krølle

men er du sikker på at jeg ikke ødelegger drivern da?

RL1

MilkshakeCo.

krølle

nei huff, dette gidder jeg ikke. nekter å betale for noe dritt som ikke vill passe!!!

SteinG

jeg har selv montert kink driver på mange odyssey nav, det er jo til odyssey cassetten at kink lager den driveren egentlig.
sjekk diameteren på åpningen i lageret i driveren, det skal være 15mm
sikker på at ikke akslingen er bøyd?
uansett, passer den ikke så send den tilbake og vi måler den. er det feil lager i den så sender vi deg en ny. er det riktig lager i den så er det noe galt på navet ditt og andre drivere vil da heller ikke passe.

TønsbergBendik

Når jeg skulle sette kink driver i odyssey navet mitt måtte jeg fjerne en slags plastring på navet for å få driveren til å passe.

Ch

Sitat fra: TønsbergBendik på  4 juli 2011, 00:30:44
Når jeg skulle sette kink driver i odyssey navet mitt måtte jeg fjerne en slags plastring på navet for å få driveren til å passe.
er ikke det støvhetta ? , easy .. bare fjern den så får du den på ;)
custom wtp