Vurdere å begyne med Bmx trenger noen tips.

Startet av AndersioVåler, 30 juni 2008, 01:04:07

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

AndersioVåler

Hei, jeg er en 14 år gammel gutt som har lyst til å begyne med Bmx. Jeg kjøpte meg en Bmx sykkel på xxl for ca 3 år siden, men den ble solgt ganske raskt(Husker ikke merke, men den kosta 1700kr, var Hvit, hadde ræva bremser og veide et tonn) Grunnen til at jeg solgte den var fordi den var altfor stor og tung for meg(Klarte ikke å dra på hjulet en gang) Men nå vil jeg begyne igjen, men jeg vet ikke om det er no vits. Jeg bor på landet i en bygd ca 15 min med bil fra Moss. Og det er ingen ramper her, men det er asfalt veier og en stoor parkeringsplass ved skolen og utenfor der jeg bor. Tror dere det er noe vits å begyne med Bmx vist man ikke har tilgang til rampe. Men jeg kunne jo ha sykla street å triksa og sånt. Har sett mange filmer på Youtube og det virker som om folk synes det er gøy og. Så håper noen gidder å komme med noen tips.


PS: Beglager alle skrivefeilene....

OleA

K-town / Granli knights

AndersioVåler

Hva? Beklager, men jeg kan ikke Bmx og skate språket :(

OleA

K-town / Granli knights

AndersioVåler

Ok, men kan du forklare litt dypere hva flatland er, og hva er forskjellen på flatland og street?

OleA

Vel, som videoene viser er flatland akkurat hva det sier, triks man utfører på flat bakke. Bare deg å sykkelen.
I street / park går jo alt ut på å hoppe, spinne, grinde på forskjellige ramper / boxer / hopp.

I flatland ligger det aller meste på balanse og tålmodighet til å lære seg denne balansen.
I street går det mye på å tørre å prøve. Enkle triks blir vanskelige fordi det er en viss skrekk-faktor ved dem.
Veldig enkelt forklart.

Da jeg syklet som mest var det alltid utrolig å sette et nytt triks eller klare en ny link, jeg fikk aldri den samme følelsen av street.
Street er gøy, ingen tvil, men flatland føles bare rått når man får det til.
K-town / Granli knights

gamer diliux

du burde heller springe inn i skogen og lage hopp og egene stia, det skal nu ea gjore. ;D

btw.... skriv paa et amerikansk tastatur hehe