Freecoastere - Hva er det?

Startet av Jonas, 16 januar 2010, 22:43:09

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Jonas

Hei,
har drevet og sett litt på disse freecoasterne og synes de er ganske interessante, vurderer nesten og kjøpe en når jeg blir rik. :D
Men hvilke fordeler kommer det med en freecoaster?, og selfølgelig; ulemper?

Lasse

Fordel: du slipper og tråkke bakover da du sykler fakie.

Ulemper: Du får ikke startet og tråkke med en gang, på grunn av gapet.
             Coaster tåler ikke like mye som et cassette nav, grinding osv.


Go coaster
             
Katten

Jonas

Prisen er vell også en ulempe?, iallefal fram til jeg bli rik :D

KolbotnMææg

Sitat fra: Qecay på 16 januar 2010, 22:47:24
Prisen er vell også en ulempe?, iallefal fram til jeg bli rik :D
det er jo mange billige også da.. og billigere blir det også hvis du bestiller fra f.eks. danscomp
Magnus Neergaard


sebb

jo billigere jo dårlige kan også sies...

coaster er skummelt, mange ganger jeg har prøvd coaster sykkel å glemt gapet så jeg har klint kneet i stemmet/styret.

Bernt

Kjører selv freecoaster!
Og JA, jeg kjenner den følelsen av og ha klint kneet i stemmet, men det er jo en ting man kan gjøre for og forhindre det!
Så klart blir man vandt til å ha et gap på en kvart omdreining, men man kan også justere det slik at det blir mindre... Men da blir det litt mer komplisert og rulle bakover i "fri" gir...

Her er en video som viser deg hvordan et freecoaster funker.

http://www.youtube.com/watch?v=04O9q8-kRx4&NR=1&feature=fvwp
Jajamensan!

henrikBergen

om man kliner kneet i styre osv er det bare fordi man er epic nuub. gjør du det når du har hatt coaster i mer enn 4 dager, er du rett og slett ikke laget for det. jeg har kjørt coaster ganske lenge nå, og når man blir vandt med det ofrer man det ikke så mye som en tanke. så må jeg også få si at mange coastere tåler mye, og det er ikke slik at du ødelegger de ved grinding, det er få i norge som er så brutale. coastere ødelegges i størst grad pga folk ikke aner hvordan man skal behandle dem.

jeg vi si det ikke er noen fordel å ha coaster om du ikke gjør triks/lines som er coastertypiske. ekspemelvis fakiehopp ned større trapper, fakielines osv. fordelen der er ikke i seg selv at du "slipper å trø bakover", fordelen med coaster er at du ikke må planlegge hvordan pelalene dine er ved satspunktet (slik at de ikke er rett opp og rett ned akkurat i det du skal fakiehoppe utfor trapp, det hadde gått dårlig)

blablabla, hallo?

Andy K


eirik s

Sitatog billigere blir det også hvis du bestiller fra f.eks. danscomp

Argh! For det første er ikke det mye forskjell fra Element, og for det andre er det andre ting en ren pris i salgsøyeblikket som spiller inn. Sorry for litt off topic, men det bare frustrerer meg at det skal være så vanskelig å skjønne.

KolbotnMææg

Sitat fra: eirik s på 18 januar 2010, 22:46:56
Sitatog billigere blir det også hvis du bestiller fra f.eks. danscomp

Argh! For det første er ikke det mye forskjell fra Element, og for det andre er det andre ting en ren pris i salgsøyeblikket som spiller inn. Sorry for litt off topic, men det bare frustrerer meg at det skal være så vanskelig å skjønne.
for det første: jo
for det andre: ja? har jeg sagt at det er det prisen som står der du skal betale? nei.
Magnus Neergaard

eirik s

Sitatfor det første: jo
Etter dagens dollarkurs, med KHE Reverse ACB som eksempel:
Hos Element: NOK 1590, pluss oppfølging og garantert raskere (og sannsynligvis bedre) service enn hos Dan's.
Hos Dan's: USD 149.99 pluss frakt USD 35 = USD 184.99 pluss 25% moms = NOK 1330 pluss eventuelt fortollingsgebyret til posten (litt over 100 kroner, tror jeg). Det er ikke mye forskjell, spesielt hvis du tar med i beregninga hva det vil koste i frakt (og tid) å sende det fram og tilbake hvis noe er gæærnt.

Sitatfor det andre: ja? har jeg sagt at det er det prisen som står der du skal betale? nei.
Hva i granskauen betyr det da? Hvilken pris skal man betale da? Kan godt hende du har spesialavtaler med Dan's for alt jeg veit, men det hjelper jo ikke en nybegynner som lurer her så jævlig mye.

Men siden det tydeligvis er så forpult vanskelig å skjønne (hvor mange ganger har dette blitt gjentatt, egentlig?): Det er andre grunner til å støtte/bruke Element enn bare akkurat hva ting koster!! Argh!

maggy123

Enig med erik der !

Hvis alle tenker sånn, og kjøper fra dan`s vil jo Element gå konkurs og vi har ikke noen norsk bmx sjappe lengere.

Bestill fra Element :)

KolbotnMææg

#13
nei sant det med at det ikke er så mye forskjell i pris på den coastern, men se på f.eks. Fly kranken, den koster ca 2000 på element + frakt og evnt. postoppkrav(litt over 100 tilsammen) og 164,99 $ på dan's(=954,38kr) + 25 % i moms = ca 1200 (+ Frakt, men ikke Toll, er ikke toll på sykkeldeler(som oftest)) men anyways; ferdig med diskusjon?
Sitat fra: maggy123 på 21 januar 2010, 07:46:56
Enig med erik der !

btw, han heter Eirik
Magnus Neergaard

Neegaard

gratis frakt hvis bestillingen oer over 1500 på element.
¸,,ø¤º°¨``°º¤ø,,
Andreas Neegaard
¸,,ø¤º°"   "°º¤ø,,¸