Noen spørsmål om BMX?

Startet av lunchbox, 4 september 2010, 15:32:19

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

lunchbox

Hei :)
Jeg har ganske lyst til å starte med bmx, men det er et par ting jeg lurer på.
1. Hvordan er bmx miljøet i Norge og holdes det noen bmx relaterte konkurranser her?
2. Er man for gammel til å begynne med bmx når man er 18 år? føler at jeg blir veldig noob i forhold til kids som er 4-5 år yngre enn meg, men som har mye mer skills.

Mvh bmxnoob  :)

usakli

Aldri for gammel til å starte føler jeg.. Har akuratt starta selv, men jeg er 14. Bare sykkel drit i hva andre sier. Om et par år er du sikkert bedere : D

Anders Løten

Det handler vel mest om å ha det gøy, ikke glem det da ! samma når du starter, og ikke sykl kun for å prøve å bli best, husk at du aldri blir for gammel for å ha det gøy :)

Gerber

Jeg begynte når jeg var 18. Det blir nok noe ganske annet enn å begynne som 12åring uten hemninger og risikovurdering.
Miljøet er for øvrig jævla allright, tror ikke jeg har truffet noen jeg ikke syntes var hyggelige. Konkurranser og arrangementer har en tendens til å dukke opp i ny og ne, bare hold øynene oppe her på forumet!

Don Runo

Jeg begynte med bmx da jeg var 26 og sykler en del sammen med en som begynte da han var 32, så det er bare å tråkke ivei.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

lunchbox

Takk for all hjelpen så langt.
Jeg har et spørsmål til, jeg har tenkt til å kjøpe meg en khe Barbados am og lurer på hvordan det er å oppgradere deler på den?;)

krølle

FOR ALL DEL, IKKE KJØP KHE BARBADOS AM
kjøp en subrosa elns, barbadosene bli lagrene så fort ødelagt og kranklagrene er det bare tull med.
ikke kjøp den

Gerber

det er litt i det krølle sier, du må nok belage deg på å bytte en del etter hvert (jeg startet med en slik).

Spørsmålet er hvor mye penger du har tenkt å legge i det

lunchbox

Har ikke så altfor mye penger for øyeblikket, men har fått tilbud om å kjøpe en Barbados am eller twenty velvet ganske billig ;)

annoyingorange


lunchbox

Sitat fra: annoyingorange på  6 september 2010, 09:32:42
twenty velvet er digg :D
Så jeg bør heller ta den istedenfor barbadosen?

krølle

Sitat fra: krølle på  5 september 2010, 20:15:37
FOR ALL DEL, IKKE KJØP KHE BARBADOS AM
kjøp en subrosa elns, barbadosene bli lagrene så fort ødelagt og kranklagrene er det bare tull med.
ikke kjøp den


Ruggeland

Jeg ville vel også heller gått fo Twentyen, hovedsaklig fordi jeg mener Barbados-rammen er dårlig. Kranklagre som ikke er standard størrelse og sånn. Men hvis du uansett ikke har mye penger så må du hvertfall huske at du får det du betaler for. Billige sykler og deler går lettere i stykker, enkelt og greit. Så lenge du tar det med i beregningen er det gull. Ellers sier vel Gerber ca. det jeg mener.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

annoyingorange

Sitat fra: lunchbox på  6 september 2010, 13:12:31
Sitat fra: annoyingorange på  6 september 2010, 09:32:42
twenty velvet er digg :D
Så jeg bør heller ta den istedenfor barbadosen?

JA! det eneste minuset er at pedalene er alu, og at styret er litt lavt, men det fikses for en billig penge :D

lunchbox

Da tror jeg at jeg har bestemt meg for velveten, men lurer på om noen har noen pedaler å anbefale? :)