jeg pungterer hele tiden!

Startet av jonas.L, 29 desember 2011, 12:36:56

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

jonas.L

er det dårlig dekk på orginale bmx sykler..har punga 3 ganger på en dag på forskjelige steder .kjedelig og lappe dekk .er dete vanelig.håper på tips for å sleppe dete:) :)

Johan

Sitat fra: jonas.L på 29 desember 2011, 12:36:56
er det dårlig dekk på orginale bmx sykler..har punga 3 ganger på en dag på forskjelige steder .kjedelig og lappe dekk .er dete vanelig.håper på tips for å sleppe dete:) :)
Det skal ikke være vanlig å punktere så mye, men dekk som er med sykkelen har ikke jeg så god erfaring med. Nå har jeg GLH dekk, de har jeg hatt siden Mai. De har jeg ikke punktert en gang med :D

Men det trenger jo ikke å vøre dekket sin feil, det kan jo være du som tar i for mye luft elns...
HMLVK BMX Crew

krølle

gå inn på bmxelement å kjøp glh(r) da punkterer du aldri, brukte de før jeg også.

warland

Greia er at om du først punkterer, er det mest sannsynlig pga glasskår eller noe lignende som står bak. Disse glasskårene kan ofte ligge igjen i dekket altså når du setter inn ny slange eller lapper kan det komme raskt et nytt hull. Så rens dekket med vann, og se etter om det ligger noe glassskår eller lignende i selve dekket. Men om du har lite knaser på dekket, kjøp nytt! Dekk er noe du alltid burde bytte ut, minst 2 ganger i året ;)
"BMX is changing my perspective of the way i look at life" Sykkelen min

Martin A

Det var en periode jeg også punkterte hele tiden og da fant jeg ut at det var en glippe på siden av felgbåndet som gjorde at jeg punkterte hele tiden, så kjekke om du har en glipe eller et hul i felgbåndet og om du har det så tar du av det gamle felgbåndet og teiper med svart teip isteden for, da blir det bra!
garrett reynolds <3

jonas.L

takk for tips ..skal prøve ut de alternativene..tusen takk for tips :)

TønsbergBendik

Bytte ut dekk to ganger i året er bare unødvendig. Sjekk innsiden av dekket for ting som kan ødelegge slangen.
Jeg anbefaler Fit sine kevlardekk. De tåler mye og varer lenge!

Gerber

Steg 1 er jo å sjekke hvor mye luft du har i dekket. Du vil ha roughly 60-100 psi

jonas.L

skal prøve trur det er noe med felg bånde ,men sist gang fikk jeg en splint inn i deke :(

m3drifter

Skjekk felgbåndet ditt og bytt det hvis du må. Da skal nok ikke dekket punktere

Gerber

Det er et halvt år siden han hadde problemet. Vil nesten anta at det ikke er vits i å dra opp denne topicen nå.