Litt usikker på denne sykkelen!

Startet av -Henrik, 23 september 2007, 16:53:14

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

-Henrik

Hei, jeg er en gutt på 14 år som har kjøpt meg en BMX. Jeg er ganske aktiv! Nå i det siste har jeg tenkt litt... Jeg er ikke helt sikker på om BMX'en min er i "min størrelse". ???

Vil du/dere si at denne er i min størrelse/ at den passer for meg?
Her er noen bilder av BMX'en og meg:

http://i6.tinypic.com/61t5avm.jpg

http://i13.tinypic.com/4vfi5af.jpg

http://i4.tinypic.com/4vobrl2.jpg

Er jo litt over 1,70... Håper noen kan gi meg svar. Det vil jeg sette veldig stor pris på!:)
Takk-
Uten mat og drikke, duger bmxproffen ikke! x)

BergenTorArne

BMXen passer deg sikkert, men er ikke noen bra bmx.. Kjøp deg en ny en fra www.bmxelement.no.
nææææh

eirik s

SitatJeg har mekket på den veldig lenge, fikset på den minste detalj, så jeg vil si (ut ifra det jeg har kjørt på den) at den tåler en god støyt!
Og hvis du hadde kjøpt en skikkelig sykkel med en gang er det vel mulig at du ikke hadde trengt å gjøre all den mekkinga, ikke sant?

SitatJeg mener at dere kanskje skal se på intersport og slike steder før dere velger BMX'en deres. Interspor selger jo BMX'er, de er kanskje ikke så gode å skru den sammen, men jeg tror at med litt erfaring så kan man gå over sykkelen når man har kjøpt den for feil, mekke litt på den osv... De selger jo komplette sykkler... Så det er bra!
Og jeg mener at "dere andre" ikke bør høre på dette TULLPRATET. Er ganske lei av å gjenta dette; men:
1) Både Bab og Element selger også komplettsykler, og de er milevis bedre.
2) Intersport og sånn er ikke i nærheten av å kunne yte den samme servicen.
3) Hvis man kjøper en billigsykkel på Intersport eller G-sport eller whatever og bruker den til "ordentlig" sykling kommer dere ganske snart til å trenge nye (og bedre) deler, og plutselig er sykkelen blitt 3 ganger så dyr, fordi dere ikke hørte på FOLK SOM VET HVA DE SNAKKER OM!!!!
4) Og support those who supports the sport. Er dette så innihelvete vanskelig å forstå?

Fresno


Leifi

#4
har hatt en sån sykkel før, elendig geometri, måtte slite bare for å dra an opp i manual, treig som faen, og den tåler ikkje en dritt. prøv en orndtlig bmx så vil du kjenne forsjkell, hold deg langt unna vanlige sykkel og sports butikker, men eg fikk igjen alle pengene som eg betalte for min når eg hadde klart å knekke ramma, bøye styret og vrake kranken+ felgene var gåene. du vil også merke at bremsene på sykkelen din er dårlige, butikken som solgte deg den vil si at det er sånn en bmxbrems skal vær, er du flink med bremser så kan en bmxbrems være like god som en vanlig vbrems. (begynn å sykle med 60+ psi i begge dekka ellers vil du poffe 2ganger til daqen!)
men jaja sleit med den sykkelen i 3måneder eg, men det er en ting som e veldi positivt med umf freestyle, det e nesten umuli å skrape av lakken. :)
yay, i ride little bike

Leifi

#5
forresten sykle du flat eller street, kjøpte du sykkelen i sandnes?
http://www.bmx.no/smf/index.php/topic,1353.msg17945.html#msg17945
8)
yay, i ride little bike

-Henrik

Sitat fra: leifer`n på 23 september 2007, 22:30:48
(begynn å sykle med 60+ psi i begge dekka ellers vil du poffe 2ganger til daqen!)

Hehe, er jo nybegynner men bare å kaste seg ut i det! Hva er det du mener når du sier at jeg skal sykle med 60+ psi ?
Mener du lufttrykket eller noe slikt? Er helt noob innom slikt..! ;D :P
Uten mat og drikke, duger bmxproffen ikke! x)

Leifi

vis du sykle med under 60psi så poffe du veldig mye, ja altså lufttrykk, men kjøpte du sykkelen i sandnes?
yay, i ride little bike

-Henrik

Sitat fra: leifer`n på 25 september 2007, 22:34:07
men kjøpte du sykkelen i sandnes?

Nee... Kjøpte den på Sortland! 2500, fikk rabatt så fattern betalte 19.
Uten mat og drikke, duger bmxproffen ikke! x)

Snorkolagg

Sitat fra: -Henrik på 26 september 2007, 20:54:41
Sitat fra: leifer`n på 25 september 2007, 22:34:07
men kjøpte du sykkelen i sandnes?

Nee... Kjøpte den på Sortland! 2500, fikk rabatt så fattern betalte 19.

Kommer du fra Bømlo? ???

-Henrik

Uten mat og drikke, duger bmxproffen ikke! x)

Snorkolagg

ok, bare lurte, vi her en plass som heter Svortland osgå  ;D