setet bøyd oppover? why?

Startet av psx, 23 juli 2006, 15:37:09

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

psx

ehh, jeg sykler mtb, street,dirt,park, slopestyle og lurer på hvorfor så mange bmx folk har setet sitt oppover? jeg sykler selv med et bmx sete på min mtb og har setet vannrett og helt nede, kan fint låse beina til barspins og andre tricks. hvis det er en annen grunn kom med denne! takk for svar

Truls

EMO is fun

Kimme

men det må da gjøre noe jæskelig vondt hvis du får en hard landing og lander på setet... da trer du jo hele setet opp i ****

eirik s

Rompa? Stumpen? Rasshølet? Anus?

Det er lov å skrive "stygge" ord her, altså.

Og det er vel sjelden folk har setet så vinkla at det der blir et aktuelt problem...

Marius

Tror man er temmelig sperra hvis du setter setet loddrett opp..

Men det er jo mer behagelig å ha det vinkla litt bakover, siden man sitter så lavt..
Har hørt at setet egentlig skal peke mot den pinnen på midten av styret..
Milk. Shaken, not stirred
- info@milkshakeco.com

RL1

Jeg har setet vinkla litt oppover, men det er KUN for at det ser bedre ut. Jeg har en tendens til å dette bakover, men det er verdt det.
MilkshakeCo.

harry

Sitat fra: Kimme på 10 august 2006, 21:52:48
men det må da gjøre noe jæskelig vondt hvis du får en hard landing og lander på setet... da trer du jo hele setet opp i ****
Det er bare digg!

Dirtbike


BroderHuck

Sitat fra: Dirtbike på 17 august 2006, 16:24:20
ja det er bare digg!  ;D

Gidd repetering.

Og for meg er det bedre å ha det litt vinkla.
High Hopes.

BergenTorArne

hadde vært moro å prøve å bare ha setepinne! og sette den helt opp, dra et stort hopp og prøve å lande uten å sette den fast i ræva!
nææææh

Catha

Sitat fra: mr kvam på 17 august 2006, 17:47:48
hadde vært moro å prøve å bare ha setepinne! og sette den helt opp, dra et stort hopp og prøve å lande uten å sette den fast i ræva!

Lurer på om du har sånne tanker om andre "pinner" også? =P ehe.. neida.. fra spøk til alvor så liker jeg å sitte på setet innimellom å jeg.. og da liker jeg å sitte komfortabelt, så da har jeg setet en lite anelse bakover... men ikke mye, bare akkurat nok til at man sitter godt.. =) just so you know.. ehe..  :P

Anki