Grei nybegynner sykkel?

Startet av shitkid^^, 26 august 2006, 15:41:00

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

shitkid^^

Er dette en bra nybegynner sykkel? ( http://www.sykkelbutikken.no/Sykler/BMXTriksesykler/?article_ID=1056 )
Skal bli for det meste bli brukt til dirtjump osv ;)

Jacko

Dragonfly er greie sykler det, men som folk sier her hele tiden, kjøp sykkel fra en som kan bmx.
www.bmxelement.no har flere flotte sykler i forskjellige prisklasser, der får du også utmerket service og hjelp med det du måtte lure på.

shitkid^^

Har sett der, men tror det er mest flat å street sykler, og ikke noe som er for dirt jump osv ;)

perkristian

bmx-sykler kan absolutt brukes til dirt!  men hvis du skal ha noe i den duren der med 24" ramme bør du vel nesten ha dempegaffel framme, minst...

cc

De aller fleste som kjører street, eller iaf park, er innom dirts innimellom. Det er ikke stor forskjell på "street" og "dirt" sykler. Ta av pegs, skaff noen grove dekk (anbefaler Primo Dirt Monster) så er du i mål... enkelte trails/dirt-rammer er noe lengre, men det er ingenting som stopper deg fra å kjøpe en lang streetmodell. Min Fly 3 Amigos fra Element funker utmerket også på dirt.

shitkid^^

#5
Kommer ikke til å bruke den på street regner jeg med, men uansett takk for tips :) :)
EDIT: Har sett litt rundt på dette forumet og fant ut at Twenty er et bra merke, og at Twenty Marshall var en bra nybegynner sykkel, og fant den seff på bmxelement ;) Så er den noe å satse på for en noob som skal kjøre dirt?

perkristian

kjøper du den og primo dirt monster-dekka som cc sa så regner jeg med at du blir storfornøyd :)

shitkid^^

Har ikke noe sykkel å bruke dekka på :P

perkristian

quote: Har sett litt rundt på dette forumet og fant ut at Twenty er et bra merke, og at Twenty Marshall var en bra nybegynner sykkel, og fant den seff på bmxelement Wink Så er den noe å satse på for en noob som skal kjøre dirt?

hvis du kjøper den så har du en sykkel å bruke dem på :) det var det jeg mente

shitkid^^