Helium-gaffel

Startet av tell, 26 mars 2009, 07:43:30

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

tell

Hei.

Jeg kan ikke mekke sykkel, men tenkte jeg skulle sette på Helium-gaffelen min nå.
Når jeg tar av den gamle gaffelen, sitter det en ring helt nederst på gaffelrøret (eller hva det kalles). På Helium-gaffelen ser det ut som det er en slags integrert ring. Er det slik at jeg ikke trenger den nederste ringen fra den gamle gaffelen/styrelageret når jeg setter på Helium-gaffelen?


Mvh Adrian

Bmx 5556

du trenger ikke noe ring på helium gaffelen

tell

#2
Sitat fra: R o a l d på 26 mars 2009, 07:56:59
du trenger ikke noe ring på helium gaffelen
Ok. Takk for raskt svar!

Likevel blir det på en måte et slags mellomrom eller åpning. Det går bra? Skal ikke være noen ekstra skive eller noe? Kanskje det bare er sånn pga. ramma mi..?

RL1

Hvis det er 2009-modellen av gaffelen og du har integrert styrelager, så er det bare å sette gaffelen rett på.
Du kan prøve å ta ut et styrelager av ramme og sette det på gaffelen for å se at det sitter fint - det skal gjøre det i alle fall. :)
MilkshakeCo.

Nicolas

Jeg har Helium og du trenger ikke den nederste "skiva" .. Det hullet er på min og;)
Natta                                                                      God Morgen                                                                                                             Sykle?                                         Ja!

tell

Sitat fra: Nicolas på 26 mars 2009, 22:00:25
Jeg har Helium og du trenger ikke den nederste "skiva" .. Det hullet er på min og;)
Takker for svar. Har satt den på. Tenkte jeg skulle streete litt i dag og teste ut sykkelen, med ny gaffel og nytt styre før nøsted i morgen, men så kom det jo 15 cm snø da så..

Nicolas

Sitat fra: tell på 27 mars 2009, 15:17:59
Sitat fra: Nicolas på 26 mars 2009, 22:00:25
Jeg har Helium og du trenger ikke den nederste "skiva" .. Det hullet er på min og;)
Takker for svar. Har satt den på. Tenkte jeg skulle streete litt i dag og teste ut sykkelen, med ny gaffel og nytt styre før nøsted i morgen, men så kom det jo 15 cm snø da så..

Fail.
Natta                                                                      God Morgen                                                                                                             Sykle?                                         Ja!

tell

Sitat fra: Nicolas på 27 mars 2009, 16:22:59
Sitat fra: tell på 27 mars 2009, 15:17:59
Sitat fra: Nicolas på 26 mars 2009, 22:00:25
Jeg har Helium og du trenger ikke den nederste "skiva" .. Det hullet er på min og;)
Takker for svar. Har satt den på. Tenkte jeg skulle streete litt i dag og teste ut sykkelen, med ny gaffel og nytt styre før nøsted i morgen, men så kom det jo 15 cm snø da så..

Fail.
Akkurat.