Nøtteknekker (setepinne i ramma)

Startet av Dapp, 3 desember 2010, 06:23:30

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Dapp

Liten nøtteknekker for folket!

Knakk setepinna lørdags kvelden på openjam. Får den ikke opp.

Stolen thermalite. Tips til hvordan?

Gerber

Altså, setepinnen knakk av, og nå sitter resten fast nedi seterøret, eller? Lube opp seterøret med 5-56 eller WD-40 eller noe liknende Skru løs seteklemma, plukk den av, og prøv å dytte f.eks gapet på en tang nedi den knekte resten, også åpner du tanga og trekker pinneresten opp. Forutsatt at du har lang nok tang. Hvis setepinneresten stikker opp, så er det jo enda bedre, da burde det gå an å trekke den opp selv. Men jeg antar du ikke hadde spurt her da :P
Hvis den sitter litt langt nedi, så kan du prøve hvis du har en slange til overs, å stappe den nedi (pass på å ha ventilen opp) og blåse den opp til den tar tak i pinnen, også bare dra som et vilt hælvete. Husk godt med lube.

Tørk såklart bort alt du kan av luben etterpå igjen, så ikke den nye pinnen du setter nedi blir løs.

TønsbergBendik

Ta en lang nok umbrako ned i setepinna som er knekt, og bare vrikk den opp.

Dapp

Sitat fra: TønsbergBendik på  3 desember 2010, 07:27:01
Ta en lang nok umbrako ned i setepinna som er knekt, og bare vrikk den opp.

Det prøvde jeg på open jam, og det funka dårlig for jeg måtte banke sete pinna nedi da jeg satte den der så den sitter orgentlig hardt nedi.

Gerber

Er det combo sete og pinne i plast greie?
Da tar du en god og lang flattrekker og banker en sprekk i resten av posten, da blir det ikke spenning ut mot seterøret ditt mer, og med litt(les:massevis av) lube (Det er mandatory når man sliter med ting som sitter fast på sykkel), så bør du greie å få trekt den ut.

TønsbergMag

Sitat fra: TønsbergBendik på  3 desember 2010, 07:27:01
Ta en lang nok umbrako ned i setepinna som er knekt, og bare vrikk den opp.

haha det samme skjedde med meg og da ga jeg den til macho bendik som bare dro den opp haha !

hvis det ikke fugerer kan du smelte denn ut eller borre ;)
sprutnic

magge

Sitat fra: Gerber på  3 desember 2010, 15:57:11
Er det combo sete og pinne i plast greie?
Da tar du en god og lang flattrekker og banker en sprekk i resten av posten, da blir det ikke spenning ut mot seterøret ditt mer, og med litt(les:massevis av) lube (Det er mandatory når man sliter med ting som sitter fast på sykkel), så bør du greie å få trekt den ut.


Evnt, smelt deg igjennom med en loddebolt.
Dust yourself off and try again.

Leifi

Borr et hull tvers igjennom pinnen og stikk et langt skrujern eller noe som moment?
yay, i ride little bike

Dapp

Sitat fra: Gerber på  3 desember 2010, 15:57:11
Er det combo sete og pinne i plast greie?
Da tar du en god og lang flattrekker og banker en sprekk i resten av posten, da blir det ikke spenning ut mot seterøret ditt mer, og med litt(les:massevis av) lube (Det er mandatory når man sliter med ting som sitter fast på sykkel), så bør du greie å få trekt den ut.

Ikke kombo pinne nei. Toppen av pinnen sitter igjen i sete :p

Stolen thermalite pinne. 

Hadde vel ikke vært noe problem og få den ut om jeg ikke hadde måtti banke den nedi da jeg satte den på ..

Leifi

yay, i ride little bike

Dapp

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHA XD synd den er av noe alla plast :p

Gerber

Sitat fra: magge på  3 desember 2010, 19:00:26
Sitat fra: Gerber på  3 desember 2010, 15:57:11
Er det combo sete og pinne i plast greie?
Da tar du en god og lang flattrekker og banker en sprekk i resten av posten, da blir det ikke spenning ut mot seterøret ditt mer, og med litt(les:massevis av) lube (Det er mandatory når man sliter med ting som sitter fast på sykkel), så bør du greie å få trekt den ut.


Evnt, smelt deg igjennom med en loddebolt.

Neineinei, da ødelegger du loddebolten.

Sitat fra: Gerber på  3 desember 2010, 15:57:11
Er det pinne i plast greie?
Da tar du en god og lang flattrekker og banker en sprekk i resten av posten, da blir det ikke spenning ut mot seterøret ditt mer, og med litt(les:massevis av) lube (Det er mandatory når man sliter med ting som sitter fast på sykkel), så bør du greie å få trekt den ut.
Hvis du ikke fikk med selve posten.

Hvor langt nedi sitter pinnen nå?

Håkon.O.J

Prøv å stikk et baufil blad neddi der, og kapp ei stripe i pinnen. Mulig det blir vansklig, ettersom at baufil blader bøyes ganske lett...
Sitat fra: Rune på  3 juli 2009, 10:49:30
Sykle bmx med skjørt? Dialed!

TønsbergMag

bare prøv det er eazy hvis du går for det , tok min fint ut ! borr den i biter og hell det ut :(

peeps bare prøv så blir d
sprutnic

RL1

MilkshakeCo.