BMX Bicycle PK Ripper Elite White XL

Startet av jonhenrik, 10 februar 2013, 10:30:28

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

jonhenrik

Hei. er ny på forumet.fikk en mail fra en bmx forhandler gjennom klubben jeg sykler i.Jeg lurer på om noen har erfaring på om denne sykelen er bra.De skal ha 3000Kr for den.legger ved link til modellen som ligger på ebay.

http://www.ebay.com.au/itm/BMX-Bicycle-PK-Ripper-Elite-White-XL-SE-Pickup-Only-/120972699736

Takk for hjelpen!


krølle

ser ikke ut noe bra nei..
det står ikke noe om hvordan geometrien på verken rammen, styre eller gaffelen er og alt ser ut til å vær i aluminium. og når man ser på prisen sammenlignet med vekta så kan man umuli få en sterk og så lett som den sykkelen er til den prisen.

kjøp en sykkel fra http://trondheimsykkel.com/nettbutikk/index.php?route=product/category&path=78 istede :) mye utvalg og bra kvalitet :)

jonhenrik

hei. takk for svar. Så at vekta var lav i forhold til andre sykler. Aluminium er dårlig? Så på babracing at de hadde tilbud på forskjellige sykler nå. så du mener at jeg burde heller kjøpe en sykkel derifra? Ser de har en crysis 20.75 2012 modell til 2750. Klarer ikke å se om dette er bmx til bane.


cc

Hei og velkommen til forumet, Jon Henrik! Det er ganske få som er innom dette forumet som driver med bmx racing, de fleste her vil ta for gitt at det er snakk om freestyle med mindre du spesifikt sier noe annet. Ser du allerede har fått tips om å kjøpe freestyle-sykkel, det vil jo ikke egne seg helt til bruk på bane (selvom det klart går an).

Alu og carbon er vanlig innenfor bmx racing, mens innen freestyle er det ingen seriøse produsenter som leverer rammer/gafler i noe annet enn stål eller titan. Hvis klubben din har en deal gående kan det jo være lurt å henge seg på siden det sannsynligvis da vil være mange som slår til. Fordel å ha samme som de andre mtp. reservedeler og at det er kjennskap til modellen blandt medlemmene i klubben. Med det sagt, 3000kr for en komplettsykkel er ikke spesielt mye i 2013 og du må regne med å få "hva du betaler for".

eirik s

Jeg kikka litt rundt, og jeg tror dette absolutt er en bra sykkel for pengene til en relativ nybegynner innenfor racing. SE Bikes er i tillegg en av de lengst overlevende nåværende BMX-produsentene (1977), startet av mannen som mer eller mindre fant opp BMX, Scot "The Old Man" Breithaupt. Så det er seriøse folk.

Uansett bør du prøve å få kontakt med et racingmiljø, da de bør kunne svare mer detaljert enn oss, spesielt når det gjelder rammegeometri og sånne ting. Litt usikker på om de har noe forum a la dette, men det er jo bare å kontakte en av klubbene direkte, antar jeg.

P.S. Det er fint at folk prøver å hjelpe de nye på forumet, men det er greit å sette seg litt inn i det man svarer på først ;)

krølle

Sitat fra: eirik s på 11 februar 2013, 12:33:41


P.S. Det er fint at folk prøver å hjelpe de nye på forumet, men det er greit å sette seg litt inn i det man svarer på først ;)

haha, jeg trodde at når han sa ¨bane¨ så menta han en eller annen skatepark ^^legger meg flat jeg

eirik s

Som CC sier, så er det ikke så ofte racerne forviller seg inn hit, så det er ganske naturlig å tenke freestyle automatisk...