Sykkel for nybegynner (16 år)

Startet av Cs347, 24 juli 2013, 15:09:03

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Cs347

Har aldri prøvd BMX før men det virker veldig kult.


Er 1.80 høy og veier vel rundt 50-60 kg elns. Har ikke gått på vekta på lenge.
Kunne tenkt meg en sykkel som ikke koster mer en 5000.


Er mest ute etter freestyle sykkel. Sett litt og fant denne [font=.HelveticaNeueUI]http://www.bmxelement.no/bmx/sykler/gap-hvit.html men veldig usikker[/font]


Takk for hjelpen på forhånd!

* aka mads

Hei

Den sykkelen du fant der er en veldig god sykkel, men siden du er 180 kan du fint gå opp til en 20.75ish eller muligens 21. Skal du primørt kjøre park og street, eller skal du leke på dirt også?

Sjekk ut både bmxelement og babracing som begge har kanllpriser på sykler!
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Cs347

Tenker vel at det blir mest asfalt og park på meg. Lyst til å lære noen triks osv. Sett litt på såkalt race sykling på bmx. Men det blir vel en litt annen sykkel? Har bare råd til en ^^

* aka mads

Er en mye lettere og noe annen geo på en racesykkel. hvis du skal holde på som du sier så start på en 20.6 - 20.85 så er det et greit utgangspunkt for en leken og god sykkel. Du kan gå opp på en 21, men den kan bli noe uhåndterlig ved tekniske triks og rotasjoner. Min mening.
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Cs347

Takk for godt svar :) . Et siste spørsmål.. hvordan ser man forskjellen på race og street sykler i nett butikkene? Litt dumt å kjøpe feil

* aka mads

Selger ikke racebmxer hos verken bab eller element, men du kan se det på drivverket, ofte store drev front, rundt 36tenner på en race bmx, og små på en street/park nå for tiden, rundt 25tenner. En racebmx har også vbrems, og ikke abrems som sitter på "innsiden" av rammen. Ellers er det sikkert bare å spørre på shappene også!
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!