hjulbygging/ eiker.

Startet av Gøran, 12 april 2012, 21:57:21

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Gøran

noen som vet om jeg kan bruke 186mm eiker på Marmorset mot Colony Countour felgen ?

har marmorset komplett hjulet med Rollcage felgen å tengte å bytte ut felgen med Colony.

har sett på Gsport sine sider å der står det at "ERD 389"
mens på Colony sine sider står det "ERD 388"
vet ikke hva ERD bedtyr.. så håper noen kan hjelpe meg.
1601,Keep it Real
www.bmxelement.no

* aka mads

Sjekket de eikekalkulatorene jeg vet om på nett, men ser ut som ikke colony er med som felgprodusent på noen av de. Hvis du har det gamle hjulet kan du jo bare sette felgene inntil hverandre og se om det er stor forskjell på avstanden inne i felgen. Hvis ikke du skal cross lace veldig spesielt kan du bare slakke alle eikene og montere rett over med de eksisterende eikene. Du kan bereine 1.5mm +/- på en eike med lang nippel
En vis mann sa en gang: Man ved man ere Haard til Kiernen naar man Røger Post-Mortem!

Gøran

Takker for svar. Ser ut til at jeg bare kan flytte felgen rett over :-)
1601,Keep it Real
www.bmxelement.no

Jonas


http://www.bmx-forum.com/t/37248/guide-wheelbuilding-spoke-size-reference-table
SitatTo work out the size of spokes you need for your wheel build you will need to know the ERD (Effective Rim Diameter), various dimensions of your hub flanges and the lacing you want to use, whether it be radial, 2x, 3x or 4x. ] To work out the size of spokes you need for your wheel build you will need to know the ERD (Effective Rim Diameter), various dimensions of your hub flanges and the lacing you want to use, whether it be radial, 2x, 3x or 4x.