Hovedmeny

Lakselv Parken

Startet av KentOtnæs, 14 mai 2011, 23:20:33

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

KentOtnæs

Her er da bilde av Lakselv parken : )
Det er alt vi har av bmx å skatepark etter kommunen kjøpte opp ett bygg, så reiv de halve parken.
Tenkte jeg bare skulle laste opp ett bilde av parken, for dette er jævlig kjipt.

Martin A

Der jeg bor i Hommelvika har vi ikke en eneste rampe en gang
garrett reynolds <3

KentOtnæs

Sitat fra: Martin A på 14 mai 2011, 23:50:51
Der jeg bor i Hommelvika har vi ikke en eneste rampe en gang
Kjipe greier, Jobber fortvilt med og overbevise kommunen her :)

oddvar

Sitat fra: Martin A på 14 mai 2011, 23:50:51
Der jeg bor i Kyrksæterøra har vi ikke en eneste rampe en gang


Martin A

Sitat fra: KentOtnæs på 14 mai 2011, 23:56:48
Kjipe greier, Jobber fortvilt med og overbevise kommunen her :)

Vi gjør det samme her og så det blir kanskje noe til sommeren vist vi finner en plass kommunen sier vi kan få
garrett reynolds <3

SK

dere skal være glade dere i hele tatt har noe....
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Hjermahgerd

Sitat fra: SK på 15 mai 2011, 03:05:41
dere skal være glade dere i hele tatt har noe....

Det han sa
No cake for the impurity
Blogg

espen m

ja! vær glad! her i knarvik er det bare en spine-boks... det visst en av norges største spine-bokser!  ;D men det blir mer! men det kan jo ta sin tid!  :P
sykler, spiser og sover

SkedsmoSimen

fin park, vår er lagd av jern :)

Brulle

Jeg blir så jævlig sur... I Norge skal de bare sponse fotball og ski osv.. De bygger jo faen meg 20 fotballbaner innen de i det hele tatt har begynt på skateparker som har vært planlagt i årevis....

Mange skateparker har også forbud mot bmx..
-1996

KentOtnæs

Sitat fra: brulle på 18 mai 2011, 19:00:22
Jeg blir så jævlig sur... I Norge skal de bare sponse fotball og ski osv.. De bygger jo faen meg 20 fotballbaner innen de i det hele tatt har begynt på skateparker som har vært planlagt i årevis....

Mange skateparker har også forbud mot bmx..
True , de fjernet den gamle parken , syntes den var rimelig grei.
Så skulle de liksom bli ferdig med den nye til 2011, men planene ble lagt i grus etter de ødela alle elementene.

Andy K

Grunnen til at det bygges så sabla mange fotball og håndballbaner rundt om kring i Norge, er fordi disse sportene rett og slett er mer populære og sosialt aksepterte. Fremfor bmx/skateboard. Det samme problemet har snowboard/twintip også opplevd.

Brulle

Jeg vet det andy, men jeg blir irritert når jeg har vært innr hos kommunen og strevet masse for å få til dirt bane i son og jeg har fått nei om sponsing av penger fordi de ikke har det, også blir det kort tid senere lagd ny fotballbane -.- vi bygger hoppene selv i tilegg, men hva gjør fotball spillerene? De får levert unødvendig fine baner over hele Norge.. Jeg beklager om dette innlegget ble litt syrere, men jeg skriver på iPhone, og der ser jeg så dårlig.
-1996

Dapp

Sitat fra: brulle på 19 mai 2011, 00:25:42
Jeg vet det andy, men jeg blir irritert når jeg har vært innr hos kommunen og strevet masse for å få til dirt bane i son og jeg har fått nei om sponsing av penger fordi de ikke har det, også blir det kort tid senere lagd ny fotballbane -.- vi bygger hoppene selv i tilegg, men hva gjør fotball spillerene? De får levert unødvendig fine baner over hele Norge.. Jeg beklager om dette innlegget ble litt syrere, men jeg skriver på iPhone, og der ser jeg så dårlig.

Vel, er ett system med regler og masse greier som er her. Regner med "fotball gruppa" har en klubb som er medlem i Norges idrettsforund. Via Norges idrettsforbund kan man søke spillemiddler (penger som kommer av lotto etc (?).) Det blir bygd ny ishall her i Kongsvinger som nå blir bygd på 50% spillemiddler (ca 20 millioner), og 50% kommunenes penger (ca 20 millioner).

Og kommunene lager forskjellige årsbudsjett der det blir lagt inn så og så mye penger til forskjellige ting. Da kommunen sier de ikke har penger, betyr ikke det at de er konkurse, men at de ikke har penger til det dere trenger det til.

Men det er ingenting som tilsier at du må gå via kommunen for og få dette gjort. Det finnes mange stiftelser og fond dere kan søke penger i. Anbefaler at dere danner en klubb i NIF først. Mye mer betryggende ovenfor evt sponsorer og kunne vite at dere er en klubb og ikke enkelt personer som ikke kan garantere noe de gjør.


alexsander07

Savner lakselv skatepark !! Ripp! Men miljøet i finnmark er ikke så stort som her sør på :P Får bare bygge sinn egen i en kompis sinn hage eller plass som ikke er i bruk.. Man kan få plater og planger hos byggern dem holder på med treverk :P