Hovedmeny

Ny på BMX

Startet av -MS-, 9 juli 2006, 00:20:59

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

-MS-

Hey.. Ikke lenge til jeg bestiller ''Twenty Velvet'' .. Åsså tenkte jeg er det noe grunnleggene jeg burde lære meg ? Triks ? Skal jo drive mest med dirt, og mest high jumps.. ikke nå mye flatland.. Noen svar ? =)

Langseth

Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

En god ting å starte med er Bunnyhop, som er basis for de fleste tricks. Begynn bare på flatmark. Når du får teken på dette kan du prøve opp fortauskanter el.l..

Barspin er vel også et ganske enkelt tricks som kan læres relativt raskt.

www.bmxtrix.com er en god side på engelsk om hvordan man tar forskjellie tricks.

Lykke til  ;)

half-knife

du kan jo prøve, etter å ha lært bunnyhop, prøve deg på 180 bunnyhop...
eller å se hvor mange grader du kan hoppe rundt, på flat... jeg klarer nesten 180 på min Hard Rocx Delirium, som er en dirt jumper

Rølla

Sitat fra: Langseth på  9 juli 2006, 00:48:47
Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

En god ting å starte med er Bunnyhop, som er basis for de fleste tricks. Begynn bare på flatmark. Når du får teken på dette kan du prøve opp fortauskanter el.l..

Barspin er vel også et ganske enkelt tricks som kan læres relativt raskt.

www.bmxtrix.com er en god side på engelsk om hvordan man tar forskjellie tricks.

Lykke til  ;)
Hmmm... Bunny barspin? Eller på jumpbox/Dirt? Eller på flatmark?
.Bikers unite.

half-knife

#4
Sitat fra: Mr Roela på  4 august 2006, 17:54:45
Sitat fra: Langseth på  9 juli 2006, 00:48:47
Start med å bare cruise rundt og gjøre deg kjent med sykkelen. Kan være rar overgang fra 24-26" til 20".

En god ting å starte med er Bunnyhop, som er basis for de fleste tricks. Begynn bare på flatmark. Når du får teken på dette kan du prøve opp fortauskanter el.l..

Barspin er vel også et ganske enkelt tricks som kan læres relativt raskt.

www.bmxtrix.com er en god side på engelsk om hvordan man tar forskjellie tricks.

Lykke til  ;)
Hmmm... Bunny barspin? Eller på jumpbox/Dirt? Eller på flatmark?
tror han mente flat, bunny barspin er jo mye vanskligere (skrivefeil?)... mange jeg kjenner har i starten hatt problemer med å fjerne henda fra styre i luften...

DCkLuNd

HHva er bunny hop?
Dere bgynnr sikkert og le nå, men er nybegnner... ::)

half-knife

en hoppemetode...
du løfter først forhjulet, og så hopper på bak hjulet, for så å lande flatt...
bunnyhop

DCkLuNd

Ooh...hopper sånn jeg også, men klarer ikke mer enn et par cm...=S

half-knife

ingen gjør det i starten... bare å øve... det gjorde jeg... jeg hopper mye bedre nå

DCkLuNd

OKey;) Men jeg syntes det gjør litt vondt i armene etterhvert når jeg har hoppa en del... Hva kommer det av?
Lander jeg ikke bra eller?

half-knife

Sitat fra: DCkLuNd på  4 august 2006, 21:31:22
OKey;) Men jeg syntes det gjør litt vondt i armene etterhvert når jeg har hoppa en del... Hva kommer det av?
Lander jeg ikke bra eller?
du skal lande med begge hjulene samtidig, for å absorbere støtet best... og ja, du blir nok litt øm i armene etterhvert...
thats life :P

Rølla

Eller at du bare bruker muskler du ellers ikke gjør?
Eller du kan ta en ballong på hodet, fyll den med sprettballer, tape den fast og hopp.
.Bikers unite.

DCkLuNd

Sitat fra: Cromo på  5 august 2006, 18:35:40
Sitat fra: DCkLuNd på  4 august 2006, 21:31:22
OKey;) Men jeg syntes det gjør litt vondt i armene etterhvert når jeg har hoppa en del... Hva kommer det av?
Lander jeg ikke bra eller?
du skal lande med begge hjulene samtidig, for å absorbere støtet best... og ja, du blir nok litt øm i armene etterhvert...
thats life :P

Ok :P

eirik s

Bare for å være litt vanskelig, så vil jeg påstå at støtet absorberes mye bedre når man lander med bakhjulet først. Ellers vil jeg si meg enig med Rølla om at det sannsynligvis er uvant kroppsbruk som  er kilden til smerten. Tvilsomt om landinga er problemet hvis du ikke hopper så høyt ennå...

Thomas

Engi med deg Eirik S.. Har faktisk en liten episode der jeg hoppet ned fra noe, landet med begge hjula likt. Veit ikke om jeg absorberte så mye, men jeg spratt hvertfall no jævli opp i luften igjen, uten sykkel og over styret.
-Sgitnuar_