Mirraco?

Startet av T0rd, 23 mars 2011, 14:46:12

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

T0rd

Hei.  :D


Har lyst på en mirraco sykkel og så lurer jeg på om det går ann å få kjøpt det hær i Norge?

Noen som har erfaring med mirraco, er det brae sykler?

Er denne bra http://www.mirrabikeco.com/bikes_2_3.php (den blåe fargen)?

Johan

Trur ikke noen selger de i norge.
HMLVK BMX Crew

TK

I følge hjemmesiden derer er foss sykler importøren i norge

T0rd

#3
Okei, hadde egentlig tenkt å bestille den fra ChainTeactionCycles, så jeg lurte mest på om det var en god sykkel? Har også sett på denne http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=52609 siden den bare veier 10kg i forhold til den andre som veier 11,9?

Johan

HMLVK BMX Crew

T0rd

Jada alle sier jo det, nesten som alle hær for betalt for å si det. :p. Men lurer på om noen har erfaring med Mirraco sykler?

Tror ikke det er sant at der er "mye bedre" sykler der (noen kanskje), tror "mange" av syklene på crc også er bra? (kanskje bedre)


Fikk anbefalt denne av Steinar (steinG) http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2940 noen som har den eller har prøvd den?
Er den sykkel over og denne http://www.bmxelement.no/index.php?action=prodinfo&prod=2941 samme sykkel?

Johan

Kink gap er jo en bra sykkel :) har prøvd den.
HMLVK BMX Crew

T0rd

Okei, får vel tenkte litt på det så finner jeg sikkert ut hvilken jeg vil kjøpe. :-D

Murre

om du virkelig har noe imot BMXelement så finnes det andre alternativer.

Bikes and boards i Oslo og Trondheim sykkel i Trondheim.

Hold deg unna Chainreactioncycles. Om du på død og liv vil ha Mirraco, be din lokale sportsforretning bestille en fra Foss-sykler.

T0rd

Har ikke noe imot BMXelement, synes bare ikke at de har noen "tøffe" sykler innen min prisklasse, hvorfor skal jeg holde meg unna CRC? '



er det noen som har noe erfaring med Evanscycles.com?

Dapp

Sitat fra: T0rd på 27 mars 2011, 14:36:18
Har ikke noe imot BMXelement, synes bare ikke at de har noen "tøffe" sykler innen min prisklasse, hvorfor skal jeg holde meg unna CRC? '



er det noen som har noe erfaring med Evanscycles.com?

Hva er prisklassen din da? For kjøp av sykler i utlandet gir 25% moms tillegg da sykkelen kommer til Norge så om du ser på en sykkel til 4lapper på CRC så blir det 5 da den kommer til Norge.

T0rd

Prisklasse er 4k, og når jeg ser på sykler fra utlandet så regner jeg med mva. ;)

Murre

Sitat fra: T0rd på 27 mars 2011, 21:00:54
Prisklasse er 4k, og når jeg ser på sykler fra utlandet så regner jeg med mva. ;)

Husk frakt og MVA på frakt også.

Grunnen til at jeg fraråder folk å kjøpe fra utenlandske butikker er at det er viktig å støtte lokale bedrifter i Norge som støtter miljøet. Uten butikker vil miljøet bli kraftig amputert. Butikkene gjør det mulig gor folk å arrangere jams og sammenkomster. Butikkene gir også bedre service enn en "ukyndig" internettbutikk i form av kompetanse og bedre reklamasjonsvilkår om noe skulle gå galt. Fra utlandet avhenger du mye av internettselskapets goodwill i forhold til dette. Det koster kanskje en hundrelapp eller to ekstra, men i lengden vil det lønne seg!

jeg er villig til å vedde mye på at om du handler fra Element, BAB eller Trondheimsykkel (alle som har import på egne merker) vil det bli gunstigere for deg enn om du kjøper på nett fra en vanlig forhandler.

T0rd

#13
Skjønner det med å støtte lokale bedrifter, men hær hvor jeg bor er det ikke mange "lokale" bedrifter og det er heller ikke noen jams så ser ikke helt hva det er å støtte?
Tror jeg må tenke litt på om jeg skal kjøpe fra utlandet eller fra Norge. :)
Så også at Trondheimsykkel hadde merke  Fit bikes, men så ingen fit bikes i nettbuttiken?

Gerber

For å klargjøre: Med lokale bedrifter, så menes lokalt i Norge. Bare fordi det ikke er noen jams der DU bor, så betyr det ikke at det ikke er lurt av deg å støtte de som faktisk gjør masse for det Norske miljøet.
Hvis du synes det burde være jams der du bor, så er det vel bare å slå seg sammen med de andre som sykler der, og arrangere noe?

Det er sant som de andre sier også, det er sjeldent det er billigere å kjøpe hele sykler fra utlandet. Ofte blir det dyr frakt fordi en sykkel er volumiøs og veier en del. Du må som sagt påregne tjuefem(25) prosent MerVerdiAvgift (moms) på importprisen på sykkelen (kjøpspris+frakt). Du er aldeles ikke den første som spør om det lønner seg å kjøpe fra utlandet, og hvis du søker litt på forumet, så vil du se at de aller fleste, om ikke alle - ender opp med å kjøpe fra Norge. Det er ofte snakk om at du til slutt sparer opp mot 200 kroner på å kjøpe fra f.eks. UK. De pengene har in the long run lite å si, når du trenger å forholde deg til selger, da vi har meget godt regelverk for å ivareta kjøpers interesser i Norge, som ikke nødvendigvis fungerer på samme måte i andre land. Dessuten så går det latterlig mye fortere å bestille en sykkel fra butikk i Norge.
Listen med grunner til å kjøpe innenlands goes on and on.