Hovedmeny

Lett ramme.

Startet av svenbergg, 29 september 2009, 10:54:51

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

svenbergg

Noen som vet om en let ramme, som har smud geo og tåler mye.

Er intr i alt, skal brukes til park og street.

TK

Milkshake får du den geoen du vil ha i titan.

Ellers er Fly campillo lett og Fit s3.5 lett. Også får du noen andre også som jeg  ikke husker

Ruggeland

De fleste rammer idag er egenltig nokså lette, i hvertfall i forhold til hva som var standaren for noen år siden. Rundt 2kg er benchmark.
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

Jon

Akkurat når det gjelder ramme, bør du se på geometri istedet for vekt.

SteffN

ka ser du på som "smud" geometri?:p

henrikBergen

antagelse: svenbergg har ikke peiling på geo. enten er han ny på sykkel, eller mtber. om ikke hadde han ikke spurt om en lett ramme med fin geo, han hadde visst det var sinnsykt relativt.

jeg vil anbefale deg sven, å få prøvd noen rammer. finne ut om du vil ha kort cs, lang/kort tt og om du vil ha lav TT (lav standover, er det ikke det folk kaller det nå?)
angående ht, så vil jeg påstå at det har lite å si, fordi fremspringet på gaffelen har minst like mye å si...

:-Petter

Sitat fra: henrikBergen på 29 september 2009, 16:24:20
antagelse: svenbergg har ikke peiling på geo. enten er han ny på sykkel, eller mtber. om ikke hadde han ikke spurt om en lett ramme med fin geo, han hadde visst det var sinnsykt relativt.

jeg vil anbefale deg sven, å få prøvd noen rammer. finne ut om du vil ha kort cs, lang/kort tt og om du vil ha lav TT (lav standover, er det ikke det folk kaller det nå?)
angående ht, så vil jeg påstå at det har lite å si, fordi fremspringet på gaffelen har minst like mye å si...


Ang. HT, så mener jeg at det merkes ganske godt. Liksom som lengden på rammen i stedetfor, litt forskjellig å spinne/bunny osv. på en 75 enn en 74,5 f.eks. Men for en nybegynner har det vel ikke så mye å si nei...

Truls

kjøp den dyreste du kan. det dyreste er ofte det beste.
EMO is fun

svenbergg

jeg tenker mye på geo også , men jeg er opptatt av at sykklen skal være lett men ogå ha smud geo.

Truls

skal du bare kjøpe rammen er det ikke lett å kjøpe noe som er tungt. de fleste rammene nå til dags er rimelig lette. men vet du noe om geo?
EMO is fun

svenbergg

ikke stort, derfor trenger jeg hjelp av dere, jeg vil ha noe som er lett og spinne med og noe som er digg til tailwip og manual:)

Tjalve

Jo lettere å spinne med jo vanskligere å ta manual. En kjappere sykkel vil reagere kjappere en en treig en (obvious).

Mer vinglete men lettere å whippe (visstnok) med kjapp geometri.

Mer stabil og mer kontroll over manual med treigere geometri.

Hvis du vil ha en kjapp ramme kjøper du f.eks en tierra. Tierra er fint
box fresh

svenbergg

noen fler rammer? legg gjærne med link

Ruggeland

Du er så lite spesefik selv at det gir ikke mening å linke til noen ramme. Ut ifra hva du sier kan man bare linke til hva som helst og så passer det beskrivelsen

Vil du ha en raskt og responsiv sykkel som er egnet til teknisk sykling, eller vil du han en lengre og mer stabil sykkel som er stabil når du hopper og i høyere fart? Eller noe midt i mellom?

Skal du ha bremse?

Har du syklet mye før?

Hvor høy er du?
Sitat fra: MCM på 26 oktober 2010, 15:19:49
Jeg tror dere trenger å putte et stetoskop opp i ræva for å lytte på deres egen drit.

svenbergg

Jeg vil ha en raskt og responsiv ramme.
Jeg har sykklet mye mtb, så har jeg sykklet på bmx i snart et alvt år
jeg er 1,75 høy.
jeg vil ha sånn at man kan velge om man skal ha brems eller ikke sånn man kan skr av og på:)