Barspin

Startet av H.M, 26 september 2007, 13:07:55

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

H.M

Jeg driver på å øver på å klare barspinn for tia, jeg har fått det til noen få ganger, men som oftest får jeg styret i kneet, og tryner.

Har noen oen tips til meg hvordan jeg kan ungå dette, eller om hva jeg gjør feil?   ???

ola bmx

Sett opp sete så du kan knipe det med knærne. Så er det bare å bunnyhoppe og spinne styret. Noen liker ikke å knipe sete da.
Pointless team member

:-Petter

Sitat fra: H.M på 26 september 2007, 13:07:55
Jeg driver på å øver på å klare barspinn for tia, jeg har fått det til noen få ganger, men som oftest får jeg styret i kneet, og tryner.

Har noen oen tips til meg hvordan jeg kan ungå dette, eller om hva jeg gjør feil?   ???


Kommet ut av skapet Henrik?

Neida, bare tuller... :D

H.M

Hehe!

Kanskje det er det som skal til.
Tusen takk.  :)

SkedsmoSimen

hvis du har den sykkelen på bildet, så er det vel at det er for kort ramme. hadde samme lengde påmin gamle ramme. nå har jeg 20,6 og klarer bardspin.

TønsbergDavid

lene seg mere bakover? og ikke trå for og komme opp med forhjulet?
Nathan Williams

tell

finnes mange forskjellige måter å gjøre dette på, men jeg skyver sykkelen litt fremover, setter knærne inn mot setet og så spinner styret.. øv litt stillestående ved å løfte opp sykkelen foran og spinne styret, slik at du får inn teknikken på å spinne/catche styret

mvh Adrian Tell

eirik s

#7
Det Adrian sa.

P.S.Men det Simen123 sa om kort sykkel er bare tull . Så lenge man har knærne rundt setet, skal styret passere fint...

ola bmx

Tror simen mente at hjulet vil gå inn i beinet, ikke styret
Pointless team member

Åsmund

vis du har trampobmx så kan du lære deg og snurre og catche styret der..

matias

det er helt forskjellig fra trampoline sykkel til ekte sykkel

eirik s

Sitat fra: ola bmx på 26 september 2007, 20:59:50
Tror simen mente at hjulet vil gå inn i beinet, ikke styret
Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

Åsmund

Sitat fra: Åsmund på 26 september 2007, 21:10:03
vis du har trampobmx så kan du lære deg og snurre og catche styret der..

eirik s

Sitat fra: Åsmund på 26 september 2007, 21:31:05
Sitat fra: Åsmund på 26 september 2007, 21:10:03
vis du har trampobmx så kan du lære deg og snurre og catche styret der..
Det kan man like godt lære seg å gjøre på bakken, slik Adrian beskrev...

tell

Sitat fra: eirik s på 26 september 2007, 21:24:59
Sitat fra: ola bmx på 26 september 2007, 20:59:50
Tror simen mente at hjulet vil gå inn i beinet, ikke styret
Det bør bare være et problem hvis man har veldig store føtter eller står veldig rart på pedalene...

Det Eirik sa.

Selv har jeg ikke så store føtter, men så står jeg litt langt fram på pedalene. Opplevde for ikke så lenge siden at jeg kom borti hjulet med foten i en barspin, men klarte å lande det likevel.

En annen ting når man tar barspin er at vinkelen mellom leggen og foten ikke lenger er 90 grader, men nærmere 70-80 grader.. derfor skal det ikke være et veldig stort problem med foten inni hjulet egentlig, er bare jeg som står litt rart