Bar spin tips

Startet av Vatland, 6 februar 2013, 18:45:20

0 Medlemmer og 1 Gjest leser dette emnet.

Vatland

Holder på å lære meg barspin men sliter litt når jeg hopper så hopper jeg av sykkelen av en grunn når jeg skal catche styre.
Og når jeg lander med beinan på pedalene faller jeg bakover...

Halve barspins får jeg greit til må jeg bare fortsette å trene?, er det best å øve på hopp, flat eller i en bank hva foretrekker folk der ute ? :)


Prøvde å søke men kom opp at søket varte lenger enn 5 sekund osv .. :P

Adrian KH Maurud

har hørt at det beste tidspunktet og lære bort noe er når man akuratt har lært det selv. jeg kan ikke bunnybars ennå. men tar ett slags barspin manual opplegg. tror det kan være lurt og gjøre dette frem til du har god kontroll på barspins ;)
Sleep, eat, ride, eat, ride, sleep, repeat!

SK

Øveøve, vis du klarer halve barspins så har du jo det meste i orden. Da er det bare å øve til du klarer å kaste styret raskere sånn at du får styret helt rundt før du lander. Jeg øvde barspins i 3år før jeg lærte det safe, så vær tålmodig.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

krølle

Sitat fra: Adrian KH Maurud på  6 februar 2013, 22:04:34
har hørt at det beste tidspunktet og lære bort noe er når man akuratt har lært det selv. jeg kan ikke bunnybars ennå. men tar ett slags barspin manual opplegg. tror det kan være lurt og gjøre dette frem til du har god kontroll på barspins ;)

bullshit.

absolutt hele hemmeligheten er å lene seg over styre når du kaster. ikke noe mere kommer ikke styre raskt nokk rundt så er det bare å kaste hardere eller å hoppe høyere. hvis du gjør dette så lander du på styre uten du vill d eller ikke viss du lener deg langt nokk fram

ene

Adrian KH Maurud

Lener meg jo over styret da. Det jeg skulle frem til var at jeg hvertfall har lært meg det ved og gjøre det uten bunny, og heller bare dra opp styre
Sleep, eat, ride, eat, ride, sleep, repeat!

krølle

Sitat fra: Adrian KH Maurud på  7 februar 2013, 18:58:23
Lener meg jo over styret da. Det jeg skulle frem til var at jeg hvertfall har lært meg det ved og gjøre det uten bunny, og heller bare dra opp styre
det å gjøre det med bunny og det å gjøre det uten er 2 helt forskjellige verdener.. har selv faktisk aldri klart det uten å hoppe.


Adrian KH Maurud

vet at det er to forskjellige ting. men og gjøre det uten bunny er greit for og få grunnleggende kontroll. uten at jeg skal si at jeg er helt sikker tror jeg at jeg så vidt kommer over bakken på mine nå, og jeg lærte det uten bunny først
Sleep, eat, ride, eat, ride, sleep, repeat!

SK

Manual barspins og bunny barspin er ikke 2 forskjellige verdener krölly, handler mer eller mindre om det samme, pinche sete, kaste og catche styret.
- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

krølle

Sitat fra: SK på  8 februar 2013, 02:24:38
Manual barspins og bunny barspin er ikke 2 forskjellige verdener krölly, handler mer eller mindre om det samme, pinche sete, kaste og catche styret.
sk <3


SK

- Streeter on the spare time -

"Swallow bitch! There's children starvin' in Africa!"

Don Runo

Jeg brukte ni måneder på å lære barspin. (Nei, jeg ville ikke byttet det mot en graviditet)

Jeg hadde også problemer med at jeg ramlet av bakover hvis jeg ikke catcha styret. Trikset er som flere nevner å lene seg mer framover. Tenk at hodet skal være så du ser rett ned på styret. Da får du automatisk mer vekt framover. Bommer du da, vil du ikke ramle av bakover.

Jeg lærte det ved flyouthopp i bowlen i drammen. En bue du liker.
Wethepeople Norge      Truls Lier for 2 timer siden: vi må bli flinkere å bruke bmx.no

Vatland

I dag landa jeg den første bar spinen :D etter masse øving ved å kaste det halvveis rundt så prøvde jeg å kaste styre helt rundt og etter litt kasting satt den :D

thesherco122

lenn deg litt bak men du spinner den i rundt å catch den med vestre håna åså høyre etterpå. jeg brukte ett på å lære det :P

Vatland

takk for tipset du, har lært det nå ;) Har til og med klart truckdriver og noen andre småting :)

thesherco122

Har du noen videoer ?